MS Windows
briani 27239
Tilføj/fjern programmer
Fra : Michael Trolle Søren~

Dato : 12-01-03 10:50

Hej

Inde i tilføj fjern programmer jeg har et program som jeg er kommet til at
slette manuelt.. Så nu kan jeg ikke få fjernet den genvej der ligger inde i
Tilføj/fjern programmer... Hvad gør jeg?

Hilsen
Michael

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 12-01-03 11:56

"Michael Trolle Sørensen" <michaeltrolle@esenet.dk> skrev i en
meddelelse news:3e213a5e$0$183$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> slette manuelt.. Så nu kan jeg ikke få fjernet den genvej der
ligger inde i
> Tilføj/fjern programmer... Hvad gør jeg?

Brug jv16 PowerTools
Kan hentes her:
http://www.vtoy.fi/jv16/shtml/software.shtml
Hvis du foretrækker en dansk guide til jv16 PowerTools:
http://www.wintip.dk/utils/jv16/index.htm

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk/
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me og XP.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 12-01-03 12:02

Johnny Nielsen wrote:
> Brug jv16 PowerTools
> Kan hentes her:
> http://www.vtoy.fi/jv16/shtml/software.shtml

Eller AddRemove:
<http://www.pcsupport.dk/software/addremove.htm>

/Mikael

Fra : Nielsen

Dato : 12-01-03 11:57

"Michael Trolle Sørensen"
> [...]
> slette manuelt.. Så nu kan jeg ikke få fjernet den genvej der ligger inde i
> Tilføj/fjern programmer... Hvad gør jeg?

Du fjerner infomationen via registry - Start/Run/regedit.exe
Nu skriver du ikke hvilket OS du bruger, men i XP kan du fjerne informationen under denne key:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall]

/Morten

Fra : Michael Trolle Søren~

Dato : 12-01-03 12:09

> [...]
informationen under denne key:

> [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall]

Takker....

Fra : Madsen

Dato : 12-01-03 13:54

Michael Trolle Sørensen skrev:

> Inde i tilføj fjern programmer jeg har et program som jeg er
> kommet til at slette manuelt.. Så nu kan jeg ikke få fjernet den
> genvej der ligger inde i Tilføj/fjern programmer... Hvad gør jeg?

På Win2000 og XP vælger du programmet inde i Tilføj/fjern og klikker
på Fjern. Windows vil så komme med en fejlmeddelelse som fortæller
at programmet ikke kan findes og om du vil fjerne genvejen inde i
Tilføj/fjern. Svarer du ja til det så forsvinder genvejen.

Madsen.

Fra : Pico

Dato : 12-01-03 18:20

Madsen wrote:

> [...]
> at programmet ikke kan findes og om du vil fjerne genvejen inde i
> Tilføj/fjern. Svarer du ja til det så forsvinder genvejen.
Jeg havde nogle problemer med at fjerne OmniPage Pro 11 da jeg
skulle installere v. 12, så jeg geninstallerede v. 11 og fik derved 2
afinstallationspunkter, med det ene fik jeg fjernet v. 11, men det ene
afinstallationspunkt blev tilbage uden mulighed for at fjerne det.
RegCleaner kan ikke se det så jeg kan ikke fjerne det den vej.
Jeg kan heller ikke finde det i Registreringsdatabasen.
Nogen forslag ?
Jeg har lagt et billed i dk.binaer under tilføj-fjern.
Pico

Fra : Madsen

Dato : 12-01-03 18:58

Pico skrev:

> Jeg kan heller ikke finde det i Registreringsdatabasen.
> Nogen forslag ?

Som Michael Trolle Sørensen skriver et andet sted i tråden, så
plejer det at blive gemt her:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall]
Har du kigget i den nøgle?

Madsen.

Fra : Nielsen

Dato : 12-01-03 19:02

"Madsen" wrote

> Som Michael Trolle Sørensen skriver et andet sted i tråden, så
> plejer det at blive gemt her:
> [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall]
> Har du kigget i den nøgle?

Eller søg på teksten "Omnipage Pro 11.0", den kommer med garanti fra ovennænvte nøgle

/Morten

Fra : Pico

Dato : 13-01-03 00:15

Nielsen wrote:
> "Madsen" wrote

> Eller søg på teksten "Omnipage Pro 11.0", den kommer med garanti fra
> ovennænvte nøgle
Har jeg gjort, den finder kun Omnipage Pro 12.
Pico

Fra : Pico

Dato : 13-01-03 00:14

Madsen wrote:

> Som Michael Trolle Sørensen skriver et andet sted i tråden, så
> plejer det at blive gemt her:
> [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall]
> Har du kigget i den nøgle?

Ja, der er kun ver. 12. Jeg har også prøvet at søge på den, men nej.
Nå det er kun et kosmisk problem og så det at jeg ved det står der
Pico

Fra : Pico

Dato : 13-01-03 16:35

Pico wrote:

> Ja, der er kun ver. 12. Jeg har også prøvet at søge på den, men nej.
> Nå det er kun et kosmisk problem og så det at jeg ved det står der

Lige til orientering. Jeg har taget registreringsdatabasen fra en ende af med
søgning på "OmniPage Pro 11". Der kom ikke mindre end 17 steder i
registreringsdatabasen som jeg brutalt slettede alle. Havde selvfølgelig en
backup. Nu er henvisningen i tilføj/fjern væk, det er OK.
Jeg er bare forbavset over at et så annerkendt program som OmniPage
efter afinstallation efterlader sig 17 ting.
Pico

Fra : Madsen

Dato : 12-01-03 18:59

Madsen skrev:

> Som Michael Trolle Sørensen skriver

Ævl. Det var Morten Nielsen der skrev det.

Madsen.

Fra : Ole C

Dato : 12-01-03 18:32

Michael Trolle Sørensen skrev blandt andet:

> Inde i tilføj fjern programmer jeg har et program som jeg er kommet
> til at slette manuelt.. Så nu kan jeg ikke få fjernet den genvej der
> ligger inde i Tilføj/fjern programmer... Hvad gør jeg?

- og endelig kan man jo også installere programmet igen og derefter
afinstallere det på autoriseret vis. Derved burde du være sikker på at alt
bliver fjernet - og det kan du vel næppe være når du "er kommet til at
slette manuelt"....

--
vh
Ole C