Downloading hastighed
Fra : Thomas Madsen

Dato : 12-01-03 10:45

Kan man begrænse den hastighed, hvormed en PC downloader fra nettet med
således, at den ikke belaster nettet for meget af gangen?

Fra : Michael Andreasen

Dato : 12-01-03 12:43

"Thomas Madsen" <madsen01@civil.auc.dk> wrote in message
> Kan man begrænse den hastighed, hvormed en PC downloader fra nettet med
> således, at den ikke belaster nettet for meget af gangen?

- Ja

Fra : Thomas Madsen

Dato : 12-01-03 14:23

Det lyder godt. Men ved du også hvordan! Jeg anvender Win XP pro.

Fra : Cubus

Dato : 12-01-03 14:46

"Thomas Madsen" <madsen01@civil.auc.dk> skrev

> Det lyder godt. Men ved du også hvordan! Jeg anvender Win XP pro.

Vedkommende der downloader kunne fx anvende en downloadmanager
som gozilla og indstille hastigheden på et passende lavt niveau.

--
Cubus
http://cubus.adsl.dk/

Fra : Bo Simonsen

Dato : 12-01-03 14:55

Thomas Madsen <madsen01@civil.auc.dk> writes:

> Det lyder godt. Men ved du også hvordan! Jeg anvender Win XP pro.

Hvis du vil gøre det er en "gateway", så skal du hen og have fat i noget
QoS, der er vidst QoS support i WinXP, men jeg har ikke den fjerneste
anelse om at sætte det op (læs: jeg vil ikke røre det lort).

--
Fido via WWW (HARDSOFT_R23.PUB og SNAK_R23.PUB)
http://www.bulow.nu/fidonet/ifbb/

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 12-01-03 15:52

> Hvis du vil gøre det er en "gateway", så skal du hen og have fat i noget
> QoS, der er vidst QoS support i WinXP, men jeg har ikke den fjerneste
> anelse om at sætte det op (læs: jeg vil ikke røre det lort).

QoS begrænser den samlede ydelse for et NETKORT. Det betyder at AL netværk
bliver langsommere, så det er ikke at foretrække.
En 512kbps ADSL-linie udnytter jo kun 0.05% af et 100Mbit-netkorts totale
ydelse.

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk

/

Fra : Jens

Dato : 12-01-03 18:27

"Trygleren [9000]" <TryglerenSLETDETHER@hesteskelet.dk> skrev i en
meddelelse news:3e2181bb$0$83821$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> bliver langsommere, så det er ikke at foretrække.
> En 512kbps ADSL-linie udnytter jo kun 0.05% af et 100Mbit-netkorts totale

Isåfald er det en speciel form for QOS der er i en w2k server.

mvh Jens

Fra : Thomas

Dato : 13-01-03 00:25

Svar dog ordentligt, det giver ikke mening at spille folks tid med et
"ja"... hmmm burde giver dig et link om net etik... men regner ikke med at
du ved hvad det er alligevel!
--
Med Venlig Hilsen
Thomas Jansson