Anchor points i Outlook?
Fra : Cathrine Mejse

Dato : 12-01-03 10:00

Hej!

Er der nogen, der kan fortælle mig, hvordan jeg laver anchor points i en
mail? Jeg har Outlook 2000.

Mvh Charlotte :)

Fra : pre

Dato : 12-01-03 13:29

Udtrykket er noget vrøvl men begrebet dækker de Links der evt. er anført
i en mail. Dvs. Internet, mail mm.
Hvis en åbnet mail indeholder links vil der være en aktiveringsmulighed
i dialogboksen og derved udskrives først mailen, dernæst en tabel med
links. Du kan teste ved at sende en mail til dig selv med forskellige
former for links. I heldige øjeblikke går mailen ud af den ene port, og
straks ind ad den anden.
Rutinen er fælles for de to Outlook programmer.

© pre 2002

"Cathrine Mejse" <cat@cat.dk> skrev i en meddelelse
: Hej!
:

Fra : Cathrine Mejse

Dato : 12-01-03 16:10

> Udtrykket er noget vrøvl men begrebet dækker de Links der evt. er anført

> i en mail. Dvs. Internet, mail mm.

Hej igen

Beklager inderligt at jeg ikke anvender det korrekte udtryk ... men det

hedder interne links nu engang i Dreamweaver, som jeg bruger til

HTML-editering.

Det jeg mener er, at jeg gerne vil lave links, der kan føre læseren længere

ned i mailen, altså ikke et mail-to eller internet-link.

Gode råd modtages med kyshånd.

Mvh Charlotte :)

Fra : Jan Kronsell

Dato : 12-01-03 17:38

> [...]
længere

> ned i mailen, altså ikke et mail-to eller internet-link.

Du kan, hvis du bruger Word som editor. Her kn du indsætte et bogmærke, som
du kan lade et link pege på.

Men det kan så give problemer, hvis modtager ikke har Word.

Jan

Fra : Cathrine Mejse

Dato : 12-01-03 18:01

> Du kan, hvis du bruger Word som editor. Her kn du indsætte et bogmærke,
som
> du kan lade et link pege på.

Tusind tak for hjælpen!

Mvh Charlotte :)

Fra : Jan Kronsell

Dato : 12-01-03 22:03

Velbekomme!

Jan

Fra : pre

Dato : 12-01-03 17:56

Jeg havde skam nok en fornemmelse og derfor foreslog jeg at du sendte en
mail til dig selv med lidt forsøg. Emnet er overhovedet ikke berørt i
nogen af de håndbøger jeg har adgang til så der er vel ikke andet at
gøre end forsøg. Prøv at studere Outlooks hjælpetekster f. eks. med en
søgning af Link.

Det kunne se ud som om der kan linkes til f. eks. et bogmærke i Word og
at der altså kan
linkes til andre objekter. Der er dog ikke megen hjælp til selve
teknikken. En god mulighed kunne være den engelsksprogede MS gruppe som
kan læses gennem News://Msnews.microsoft.com. Der sidder alle de
egentlige eksperter og hvis de ikke har gode forslag ville jeg droppe
det projekt.

Når jeg skriver vrøvl er det fordi udtrykkene bruges både i VBA og
Scripts til at markere faste holdepunkter - jeg kan godt se paralellen
men det er alligevel forvirrende.

BTW: Hvad med at sætte dine mails i enkeltlinier som vi andre gør. Det
er væsentligt nemmere at læse.

Fra : Cathrine Mejse

Dato : 12-01-03 21:18

> BTW: Hvad med at sætte dine mails i enkeltlinier som vi andre gør. Det
> er væsentligt nemmere at læse.

Kære Preben

Tak for din hjælp vedr. en anden nyhedsgruppe.

Qua ovenstående: Excuse me, Mr. Perfect! Godt at du sidder og holder øje med
alle de grimme og væmmelige fejl, der laves. Hvad skulle man stille op uden
jer selvbestaltede NG-politibetjente?

OG ... Det var endnu en fejl, som jeg må beklage inderligt ... hvis du
kigger en ekstra gang, kan du se at jeg i mit første indlæg ikke havde
dobbelt linieafstand. Jeg er imidlertid ikke så velbevandret i brugen af
nyhedsgrupper og kom til at trykke 'reply' i stedet for 'reply group' ... og
sendte således en mail til din e-mail-adresse ... der jo kom retur. Og i
stedet for at skrive mailen om igen, klistrede jeg den ind i et svar til
gruppen. Og således den dobbelte linieafstand.

Beklager igen inderligt og lover at det ikke skal gentage sig. Himmelen
kunne jo falde ned!

Mvh Charlotte :)

Fra : pre

Dato : 13-01-03 17:43

1: Afsendt direkte mail med fuld orientering.

2: Når en modtaget mail ser "forkert" ud og der ikke er et notat dertil,

er det svært at se om det er en systemfejl eller ej.

© pre 2002

Fra : Cathrine Mejse

Dato : 13-01-03 18:06

Yes yes