hvad er forskellen?
Fra : Peter Lassen

Dato : 12-01-03 01:24

Hej
Hvad er forskellen mellen router, hub og switsch. Hvad skal man bruge til et
lille hjemmenetværk med 3 pc'er hvor alle desuden skal på nettet (via
webspeed, kabeltv).
Mvh
Peter Lassen

Fra : Cubus

Dato : 12-01-03 03:34

"Peter Lassen" <pl@pc.dk> skrev

> Hvad er forskellen mellen router, hub og switsch.

Hub og switch bruges til at binde et lokalnet sammen.

En router bruges til at binde forskellige netværk sammen, fx dit
lokalnetværk med 3 pc'er og internettet.

Efterhånden ses de fleste routere bygget sammen med en hub
eller switch så man kun behøver en enkelt enhed til et mindre
hjemmenetværk.

> Hvad skal man bruge til et
> lille hjemmenetværk med 3 pc'er hvor alle desuden skal på nettet (via
> webspeed, kabeltv).

En router med indbygget switch kan gøre det.

Her står lidt mere:

http://cubus.adsl.dk/elteknik/netvaerk/hjemmenet.php

--
Cubus
http://cubus.adsl.dk/

Fra : Noller

Dato : 12-01-03 14:52

Jeg kører med en Trendnet Tw100-S4W1CA router med
4 port switch på webspeed, uden problemer.
Kan fåes hos www.compumail.dk

Fra : Calle.

Dato : 12-01-03 21:54

hvorfor ikke direkte på www.trendnet.dk
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 12-01-03 22:18

http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=switch
http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=hub
http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=switchhub
http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=router

> Hvad skal man bruge til et lille hjemmenetværk med 3 pc'er
> hvor alle desuden skal på nettet (via webspeed, kabeltv).

En router og en switch, evt. en router med en indbygget switch.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/