Program
Fra : Ozie

Dato : 11-01-03 21:56

Hej

Foreslag til at lave hjemmeside med, ikke for svært og på dansk ???????????

På forhånd tak

--
MVH
Ozie

Fra : Rasmus Kristensen

Dato : 11-01-03 22:09

"Ozie" <ozie@cool.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Foreslag til at lave hjemmeside med, ikke for svært og på dansk
???????????

Jeg bruger Stones Webwriter (www.webwriter.dk), da jeg synes den er nem og
overskuelig at bruge. Det kræver dog at man har lidt kendskab til HTML, da
man arbejder med HTML koden direkte. Den kan registreres gratis til privat
personer. Tjek hjemmesiden for info om features mm.

Mvh
Rasmus Kristensen

Fra : Ozie

Dato : 13-01-03 22:23

Tak til alle forslag

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 11-01-03 23:16

Ozie wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Hej
>
> Foreslag til at lave hjemmeside med, ikke for svært og på dansk ???????????

> [...]

Hej Ozie

Jeg har heldigvis Microsoft Frontpage 2000 på Dansk, og en stor bog om
Frontpage 2000 "Der er skrevet lidt i bogen", der er et billedprogram (Image
Composer på Engelsk) med i pakken.
Der udover smidder jeg to blade fra IDG forlaget med i købet,
det drejer sig om følgende to blade: "Fontpage 2000 på 10 minutter" og
"Frontpage 2000 - Lær det selv"

Hvis det er noget du er interesseret i, kan du kontakte mig på: malle@mail.dk

Med venlig hilsen
Martin Jørgensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 11-01-03 23:44

Ozie wrote:

> Hej
>
> Foreslag til at lave hjemmeside med, ikke for svært og på dansk
> ???????????

Hvilket OS? Hvis det er Windoze så kan notepad anbefales. I Linux er VIM et
godt bud oxo. Stoneswebwriter til Windoze er der også mange som sværger
til.

Personligt bruger jeg Quanta Plus fra KDE3.0.3 - en syntaxcolored editor.

Du får lige et par "??????????" retur. Brug af dem næste gang

--
Martin L. Johansen

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 12-01-03 01:12

Ozie wrote:

> Hej
>
> Foreslag til at lave hjemmeside med, ikke for svært og på dansk ???????????

Du tager en side som du kan lide og skifter teksten ud.

Fra : Crank

Dato : 12-01-03 01:57

> Du tager en side som du kan lide og skifter teksten ud.

tjaa..
-Crank

Fra : MipZhaP

Dato : 12-01-03 12:46

> Du tager en side som du kan lide og skifter teksten ud.

Ej nu må du lige styrrer dig lidt her... Der er jo noget der hedder Copyright...
Og så er der da heller ikke noget sjovt ved at at snuppe et design... Man skal
da lave det selv det er også 1000 gange sjovere og så får man samtidig brugt sin
fantasi..

Men for at svare på spørgsmålet som tråden jo handler om... Så er som de fleste
også siger... Stone's Webwriter et meget godt bud... Jeg bruger personligt
Notepad, men det er også kun fordi at jeg kan HTML/CSS kodning i hovedet/i
søvne..

---
Mvh Marc aka. MipZhaP
---

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 12-01-03 15:36

MipZhaP wrote:

> [...]
> da lave det selv det er også 1000 gange sjovere og så får man samtidig brugt sin

Det dur ikke med fantasifulde koder.
Og for at der kan være Copyright skal hjemme siden have værks højde,
og kan De rå HTML koder have værkshøjde?

Det må være teksten som har Copyright.
ellers er jeg på den da jeg har brugt de samme 200 koder, som alle andre.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-01-03 16:41

Peter Ole Kvint <haabet@danbbs.dk> skrev :

>Det må være teksten som har Copyright.

Det hedder ophavsret i dansk lovgivning.

>ellers er jeg på den da jeg har brugt de samme 200 koder, som alle andre.

Standard htmlkoder har man selvf. ikke ophavsret til, men. tekst,
billeder og i større eller mindre grad hjemmesidens design har
man.

Og hvis man lavede et eller andet helt specielt javascript, så
vil man også have det.

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 12-01-03 17:22

Peter Ole Kvint <haabet@danbbs.dk> writes:

> Og for at der kan være Copyright skal hjemme siden have værks højde,
> og kan De rå HTML koder have værkshøjde?

Det hedder "ophavsret" på dansk :)
Men ja, rå HTML-koder kan have værkshøjde.

> Det må være teksten som har Copyright.
> ellers er jeg på den da jeg har brugt de samme 200 koder, som alle andre.

Jeg bruger også blot de samme 2000 ord som alle andre, men teksten er
stadig dækket af ophavsretten.

Hvis man tager en side, så har forfatteren ophavsret til hele siden,
både indhold og HTML-kode. Det hele er et værk. Hvis du bruger
væsentlige dele af værket, så meget at du ikke er dækket af
citatretten, så er det en overtrædelse af forfatterens ophavsretslige
rettigheder.

/L

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-01-03 22:48

Lasse Reichstein Nielsen skrev:

> [...]
> dækket af citatretten, så er det en overtrædelse af
> forfatterens ophavsretslige rettigheder.

....medmindre at forfatteren har givet tilladelse til brugen. Det
kan være ved direkte forespørgsel, eller ved en erklæring om at
koden frit kan benyttes.
--
Jens Gyldenkærne Clausen