kan en hund kvæles!
Fra : yvogkim

Dato : 11-01-03 21:03

Hej er der nogen der kan svarre på om en hund kan blive kvalt,vores hund har
pludselig fået den dårlige vane at sluge et stort stykke tyggeben det siddet
fast i halsen og hun har det tydeligt skidt det er dog lykkedes for hende at
sluge det til sidst men vi bliver noget rystede når det sker,kan man gøre
noget som helst???

Fra : Therese

Dato : 11-01-03 21:17

Om en hund kan blive kvalt??!! Hvad tror du selv? Den trækker da vist vejret
lige som os så vidt jeg ved.
Selvfølgelig kan den blive kvalt! Og det er sket mange gange, at en hund er
blevet kvalt i sit tyggeben. Specielt dem med knuder på, hvor hunde kan bide
knuden af, og prøve at sluge den.
Derfor bør du lade være med at give hende den slags mere. Du kan få andre
tyggeben af oksehud, hvor der ingen knude er. De er meget bedre.

Hvis det skulle ske igen (evt. med noget andet) er det bare afsted til
dyrlægen så hurtigt som muligt.
Jeg er meget glad for, at det ikke gik værre

--
Mange hilsner
Therese

Fra : yvogkim

Dato : 11-01-03 21:27

Prøv lige at slappe af og lad være med at være så dum,gu ved jeg at en hund
trækker vejret,hvis du får noget dårligt mad kaster du så op,hvad tror du en
hest gør klogesen

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 11-01-03 21:34

"yvogkim" <kimkri@get2net.dk> writes:

> Prøv lige at slappe af og lad være med at være så dum,gu ved jeg at
> en hund trækker vejret,hvis du får noget dårligt mad kaster du så
> op,hvad tror du en hest gør klogesen

For det første, så spørger du direkte om en hund kan blive kvalt. For
det andet så kan man godt snakke pænt til folk. For det tredje er det
god netikette at svar under det man svarer på og klippe det
overflødige væk.

Mvh Trine

http://www.usenet.dk
http://www.triane.dk, juletræer, dekorationsmateriale og julebutik

Fra : yvogkim

Dato : 11-01-03 21:40

endnu en!!!!!!!!

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 11-01-03 22:35

"yvogkim" <kimkri@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> endnu en!!!!!!!!

Ja, og du kan få en mere her. Hvad fanden bilder du dig egentlig ind at
svare andre folk sådanne, vær' dog lidt menneskelig, eller lad vær' at stil
spørgsmål herinde igen, hvis du forventer et andet svar.

Bolette

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 11-01-03 23:21

"yvogkim" <kimkri@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> endnu en!!!!!!!!

En underlig måde at takke folk for at have hjulpet dig/besvaret dit
spørgsmål .. og endda i en pæn tone som du kunne lære meget af .. du fik
dit spørsmål formuleret på en lidt underligt måde .. og som en anden
siger såe er der noget om at et dumt spørgsmål osv .. men der er også
noget der hedder at som man råber i skoven får man svar... såe bare for
din egen skyld skulle du måske finde salontonen frem ..
MVH Ami

Fra : Mallo

Dato : 11-01-03 21:50

> [...]
hund
> trækker vejret,hvis du får noget dårligt mad kaster du så op,hvad tror du

Du gode Gud.. så blev tonen en anden.
Ps) En hest kan også godt blive kvalt.
Mallo.

Fra : Therese

Dato : 11-01-03 22:52

> [...]
hund
> trækker vejret,hvis du får noget dårligt mad kaster du så op,hvad tror du

Rolig nu
Dumt spørgsmål kræver .... og desuden var der en smiley bagefter.
Jeg synes da selv, jeg gav en god kommentar udover den første bemærkning.
Jeg var ikke grov i min kommentar til dig overhovedet, og jeg er da noget
overrasket over din reaktion.
Du skal nok ikke skrive alt for mange kommentarer af den stil herinde før du
ikke får hjælp til dine spørgsmål mere. Bare ment som et godt råd.
Og hvad skal dårlig mad og heste blandes ind i dette for? Når vi får noget
galt i halsen prøver vi selvfølgelig at hoste det op, men det nytter ligesom
ikke, hvis det har kilet sig fast.

Hilsen
Therese
www.elverdalen.dk

P.S. Man bliver hurtigere tilgivet med en undskyldning, når man har
overreageret (Smiley, der betyder, det er sagt med et stort smil på
læben)

Fra : Mallo

Dato : 11-01-03 21:25

> [...]
at
> sluge det til sidst men vi bliver noget rystede når det sker,kan man gøre

Eventuelt stoppe med at give ben? Og andre store gnaveting?
Mallo

Fra : Mallo

Dato : 11-01-03 21:43

> [...]
at
> sluge det til sidst men vi bliver noget rystede når det sker,kan man gøre

Og jo, en hund kan godt blive kvalt. Jeg synes også (for en sikkerheds
skyld, da du jo ikke kan vide dig sikker om han/hun finder noget stort
guffenoget i haven) at du skal sætte dig ind i førstehjælp til hunde.
Skulle du gribe din hund i at have noget galt i halsen, har jeg læst inde på
(mener det var www.dyrebrevkassen.dk) at du løfter hunden op i bagpartiet og
banker på siden af hunden. Altså ikke ligesom med mennesker hvor du trykker
på den øverste del af maven, men banker på siden af hunden. Ved ribbenene.
Mallo.

Fra : yvogkim

Dato : 11-01-03 21:47

Tak Mallo for et seriøst svar jeg er bare så træt af at når man spørger om
noget i de forskellige grupper så sidder der nogle og er klar med alle
mulige underlige svar og nogle gange direkte onde
mvh kim

Fra : Mallo

Dato : 11-01-03 21:51

> [...]
> noget i de forskellige grupper så sidder der nogle og er klar med alle
> mulige underlige svar og nogle gange direkte onde

Jeg bryder mig ikke om din tone, uanset hvad. Det er IKKE måden at få hjælp
på.
Tænk over det til en anden gang - inden du pisser folk af.
M.

Fra : Annelise Frederiksen

Dato : 11-01-03 22:02

Hej yvogkim.
Du kan yde førstehjælp til din hund lige som man gør ved mennesker.
Man giver små kraftige tryk mod maven, ikke knytnæveslag.
fold hænderne under hunden, og skub fra maven og opad. hunden
får en uventet merkraft der kan være med til at du får benet ud igen.
mvh Annelise

---

Fra : Mallo

Dato : 11-01-03 22:06

"Annelise Frederiksen" <annelise@anneliselars.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fold hænderne under hunden, og skub fra maven og opad. hunden
> får en uventet merkraft der kan være med til at du får benet ud igen.

? hm hm.. Jeg har lige givet rådet, at det _ikke_ er som på mennesker..
LOL.. Jeg har lige været inde på en dyrebrevkasse, hvor førstehjælp til
hunde står, og der stod at man skal løfte hunden i bagpartiet og så banke på
siden af hunden.. Men bare det virker, uanset om du trykker eller løfter, så
er det jo fint :)
Mallo.

Fra : Annelise Frederiksen

Dato : 11-01-03 22:16

Jeg har en hund på 75 kg
han slugte en rødbede fra marken, fordi han vidste jeg ikke ville have han
åd den.
Den satte sig fast i halsen på ham og kan du lige se mig 158 høj, 50 kg.
løfte en røv så stor?
Jeg gjorde som jeg har beskrevet, og det virkede. Aldrig har jeg set så glad
og samtidig så flov en hund.
mvh Annelise.
"Mallo" <a@b.cd> skrev i en meddelelse

> [...]

> siden af hunden.. Men bare det virker, uanset om du trykker eller løfter,

---

Fra : Mallo

Dato : 11-01-03 22:17

> [...]
> løfte en røv så stor?
> Jeg gjorde som jeg har beskrevet, og det virkede. Aldrig har jeg set så

LOOL..Det slog mig faktisk lige efter.. Jeg ville sgu da heller ikke kunne
løfte Maggie, hvis jeg var alene. Men det er inde på Poten.dk jeg har læst
det.. Skulle uheldet være ude her, ville jeg nok også lave den heimlich
eller hvad den nu hedder metode.. Som på mennesker.. :)
Godt det gik som det gjorde for jer, jeg selv ville nok småpanikke men
forhåbenlig også have det nødvendige overblik.
KH Mallo.

Fra : Pia J

Dato : 11-01-03 22:51

Jeg har faktisk haft hele hånden nede i halsen (ja, forbi drøbelen) på min
hund for at fiske sådan en klump ud, han kunne hverken synke eller gylpe den
op. Uhyggeligt. De får stadig ben, men små slimede stumper fjernes.

:Pia