Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ny Fotoklub i Esbjerg
Fra : René

Dato : 11-01-03 19:06

Hej med jer!

Esbjerg har fået en ny fotoklub. Kig ind på www.visionfoto.dk

MVH

Vision, Esbjerg
Søren Højberg

Fra : Poul B-H

Dato : 11-01-03 20:53

Hvor er det irriterende når en site stjæler mine toolbars m.m., jeg vil
sgu´selv bestemme hvordan min browser skal se ud, så jeg lukkede igen. Der
kom dog ikke ekstra pop up'er da jeg lukkede

Poul B-H

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 11-01-03 21:01

Poul B-H wrote:

> Hvor er det irriterende når en site stjæler mine toolbars
> m.m., jeg vil sgu´selv bestemme hvordan min browser skal
> se ud, så jeg lukkede igen. Der kom dog ikke ekstra pop
> up'er da jeg lukkede

Jeg tror ikke du går ikke glip af noget, det er blot Rene
Asmussen og Søren Højberg der har gang i et eller andet,
de har tidligere lavet temmelig meget ballade, ja det har
faktisk været så slemt, at de er blevet excluderet fra
Esbjerg fotoklub og SDF (Selskabet for Dansk Fotografi).

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : John

Dato : 11-01-03 21:21

> [...]
> faktisk været så slemt, at de er blevet excluderet fra
> Esbjerg fotoklub og SDF (Selskabet for Dansk Fotografi).

Joe, det gør han faktisk. Det er en nydelig side, med en masse gode
billeder. Det kunne du lære af. Hvad angår dine personlige referencer til de
personer du nævner, så hører det ikke hjemme her. Det er faktisk en helt
utilstedelig kommentar.
--
MVH
John K Hansen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 11-01-03 21:35

John wrote:

> .....cut................ Hvad angår dine personlige referencer til de
> personer du nævner, så hører det ikke hjemme her. Det er faktisk en helt
> utilstedelig kommentar.

Det kan jeg ikke se, en stor del af deres udskejelser er fore-
gået her på UseNet og på Internettet, og deres exclution er
ganske officiel, og jeg har ingen personlige referencer til de
herrer, jeg viderbringer blot nogle faktuelle oplysninger.

Du kan jo melde dig ind i deres fotoklub, det vil sikkert være
lige noget for dig, og der kan du jo rigtigt brug din trang til
at dianosticere, og belære andre om hvordan de skal opføre sig.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : U. Pedersen

Dato : 11-01-03 21:41

John skrev:

> [...]
>personer du nævner, så hører det ikke hjemme her. Det er faktisk en helt

Det er da noget alle ved, det er vist ikke nogen hemmelighed

U.P.

http://www.digifoto-nord.dk (min legeplads)

Fra : Søren Blom

Dato : 11-01-03 22:41

"Niels Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev

> Jeg tror ikke du går ikke glip af noget, det er blot Rene
> Asmussen og Søren Højberg der har gang i et eller andet,

To, skal man ikke være mindst tre for at starte en klub/forening?

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : U. Pedersen

Dato : 11-01-03 23:05

Søren Blom skrev:

>"Niels Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev

>To, skal man ikke være mindst tre for at starte en klub/forening?

Det behøves vist ikke, der er ingen regler for hvor mange der skal til
for at danne en forening

Fra : John

Dato : 11-01-03 21:22

"Poul B-H" <pbekkerh@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor er det irriterende når en site stjæler mine toolbars m.m., jeg vil
> sgu´selv bestemme hvordan min browser skal se ud, så jeg lukkede igen. Der
> kom dog ikke ekstra pop up'er da jeg lukkede

Det synes jeg egentlig også. Men bortset fra det, gik du glip af nogle
herlige billeder.

Fra : ab

Dato : 12-01-03 05:04

"Niels Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev bl.a. i en meddelelse

> Jeg tror ikke du går ikke glip af noget .......

Altså du mener, at han _går_ glip af noget ?

- Jeg tror heller ikke, at du ikke er misundelig over at nogen kan sætte en
side så flot op (hvis vi skal blive i din bagvendte ordstrøm).

Til lykke til Esbjerg Fotoklub - jeres side ligger væsentligt over, hvad
mange andre lægger navn til.

ab

(Det kan ikke anbefales ikke at sætte "storskribenter" i kill-filteret - der
bliver så dejligt stille i gruppen).

Fra : René

Dato : 12-01-03 13:13

He he ... nååå Niels Ebbesen er her stadig ... jamen er du ikke kommet
videre endnu ??

Fra : jo

Dato : 12-01-03 15:54

> "René" <ross@cool.dk> wrote in message

Jeg har lige set at I "omgås" Alt Om Foto. Og det synes jeg siger meget om
jer, for magen til
dårligt "fotoblad" skal man lede længe efter.
jo

Fra : 2rb1

Dato : 12-01-03 16:31

"jo" <hammerfest@spamget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har lige set at I "omgås" Alt Om Foto. Og det synes jeg siger meget om
> jer, for magen til
> dårligt "fotoblad" skal man lede længe efter.
> jo

Jeg kender ikke en skid til det blad, men gider du ikke fortælle mig hvad
der galt med det blad.
Mvh. 2rb1

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 12-01-03 17:47

2rb1 wrote:

> Jeg kender ikke en skid til det blad, men gider du ikke fortælle mig hvad
> der galt med det blad.

Det handler vist om, at det er nemmere at forklare hvad der
ikke er galt med "Alt Om Foto", eller rettere sagt manden
bag bladet og Concordia Fotoskole.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : René

Dato : 12-01-03 18:30

Hej med dig!

Der er såmænd ikke noget galt med "Alt om foto & Video" man skal jo bare
have billeder af en hvis standard før de er interesante i tryk. Foto kræver
mere end bare at trykke på knappen og uploade tilfældige billeder på
internettet eller på private hjemmesider. De skal være godt opbyggede, have
en pointe eller en historie. Der skal kæles for detaljerne, kort sagt bruges
meget tid på selve det, det handler om : billedet. Det betyder også at man
ikke har tid til at hænge herinde i et "Fotoforum" som dette. Men at man
skal være ude i "marken" og kæmpe for at blive bedre til "at se billeder".
Det lærer man ikke ved at læse om andres erfaringer eller diskutere hvilke
blænder og lukketider der er brugt, men ved selv at drage sig sine
erfaringer via. det hårdt og målrettet arbejde dertil sidst giver "pote".
Livet er for kort til småborgerlige diskussioner, derfor startede vi en
gruppe der ville lave billeder og ikke sidde på den dertil indrettede og
drikke kaffe samt kritisere andre for ting de aldrig selv får lært.! Tak til
jer der synes godt om siden eller ser på siden som et godt projekt. I andre
har vist ikke noget og lade andre høre tror jeg. Men skulle i have et site
som i mener vi andre fotografisk kan lære noget af, jamen så send os de
endelig et link dertil og lad os se om det er sandt!

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 12-01-03 20:56

"René" wrote:

> Hej med dig!
>
> Livet er for kort til småborgerlige diskussioner,...cut...

Det vil jeg ikke beside, men husk også på, at livet ikke
bliver dobbelt så langt, blot fordi man deltager i disku-
tionerne med to forskellige identiteter.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ib Frederiksen

Dato : 12-01-03 19:58

Tak for linket - særdeles flotte billeder i præsenterer på dette site. Boede
jeg i Esbjerg ville jeg nok kigge forbi en dag...
Hører lidt jantelov og bedrevidenhed i denne tråd, men for os andre, der er
nærmere jorden, er links som disse ganske nyttige, derfor tak.

Mvh Ib F.

Fra : Per Madsen, Aalborg

Dato : 13-01-03 19:22

"René" <ross@cool.dk> wrote in message
> Hej med jer!
>

> Esbjerg har fået en ny fotoklub. Kig ind på www.visionfoto.dk

[..]

Hej René

Lige en ting, som du måske ikke er opmærksom på.
Jeg - og et ukendt antal andre ignoranter - kører med en
pragtfuld dims installeret, PopUpKiller.
Den skåner for mange aldeles overflødige budskaber
i hverdagen. Desværre begænser den også oplevelsen af
visionfoto.dk til forsiden, fordi den tror, at resten er et
PopUp-vindue, og undlader at åbne dette.
Betydningen af dette overlader jeg til dig at vurdere,
men det er ret nemt, at overse, at det er PopUpKiller der
træder i funktion, og snyder for den besøgende for alle
billederne.

mvh
-Per

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 13-01-03 22:40

"Per Madsen, Aalborg" wrote:

> Betydningen af dette overlader jeg til dig at vurdere,
> men det er ret nemt, at overse, at det er PopUpKiller der
> træder i funktion, og snyder for den besøgende for alle
> billederne.

Jeg synes det er mere relevant at overveje, om pop-up vin-
duerne har behov for at bruge en hel 22" skærm, der opløser
1600 x 1200 pixels, for at vise nogle små billeder, der kun
måler 300 x 400 pixels....

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Per Madsen, Aalborg

Dato : 13-01-03 23:32

> [...]
> duerne har behov for at bruge en hel 22" skærm, der opløser
> 1600 x 1200 pixels, for at vise nogle små billeder, der kun

Nu er jeg om muligt endnu mere glad for min PopUpKiller
- Jeg har kun en 17" skærm, den skulle nødig ødelægges

mvh
-Per

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 14-01-03 00:53

"Per Madsen, Aalborg" wrote:

> Nu er jeg om muligt endnu mere glad for min PopUpKiller
> - Jeg har kun en 17" skærm, den skulle nødig ødelægges

Sitet ka' ikke ødelægge noget, det maximerer blot pop-up
vinduerne til fuld skærmstørrelse, og det vil i dit tilfælde
blive til din 17" skærm, og mit tilfælde til en 22" skærm,
men det ændrer ikke på, at det virker temmelig latterligt,
med et så stort vindue til små 300 x 400 pixels billeder..

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Madsen

Dato : 14-01-03 02:34

Per Madsen, Aalborg skrev:

> [...]
> visionfoto.dk til forsiden, fordi den tror, at resten er et
> PopUp-vindue, og undlader at åbne dette.

Så vil jeg ikke kalde det for en særlig intelligent popupkiller. :)
Du skulle prøve et kig på denne her: <http://www.meaya.com/>

FUT: <news:dk.edb.internet.software>
Svar til dette indlæg vil havne i den gruppe.

Madsen.

Fra : René

Dato : 14-01-03 23:50

He he he .... ja misundelse er en g r i m ting )

MVH

Vision, Esbjerg

Fra : U. Pedersen

Dato : 14-01-03 23:58

René skrev:

Hej René

Med de metoder du er kendt for at bruge, og som ligger langt udenfor,
hvordan folk i almindelighed opfører. Så tror jeg ikke der er nogen
der er misundelig på dig. Tværtimod.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 15-01-03 00:41

"René" <ross@cool.dk> Cybercity svarer i Message-ID:

> He he he .... ja misundelse er en g r i m ting )
>
> MVH
>
> Vision, Esbjerg

Hej Rene, enten er du begyndt at snakke med dig selv, eller
så er du allerede på vej ud i den samme problematik, som da
du sidst optrådte her i gruppen.

Her på UseNet virker det meget frastødende hæsligt og grimt,
når den samme person skriver med flere identiteter, og det
straffes promte med negative reaktioner.

Og du kan være nok så dygtig en fotograf og web-programør,
det hjælper dig ikke en skid, når du poster på en måde, så
du fremstår som åbenlys utroværdig.

Der er ganske vist kommet mange nye brugere i gruppen, men
vi er også mange, som godt kan huske dig fra da du sidste
gang du besøgte gruppen.

Så tag dig lige sammen, og vis os at du kan være troværdig.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : René

Dato : 15-01-03 15:22

Hvordan kan man spille flere roller, vi sidder 4 mennesker lige p.t omkring
en maskine og læser jeres barnlige kommentarer til en hjemmeside som i
sagtens kan se bærer den kvalitet som fortjener ros. Det eneste i kan er som
12 årige d r e n g e r ø v e at diskutere kill-filtre og andet pjat
istedetfor at give en saglig kritik eller ros af billederne på siden samt
web-designets kreativitet og ikke de personer i af jeres egne personlige
grunde ikke bryder jer om. Vi kender ikke jer, så hvordan kan i kende os ???
Vi har aldrig set jer, snakket med jer så hvordan kan vi kende hinanden. Det
er sgu´ da for barnligt.

MVH

Vision, Esbjerg

Fra : Søren Højberg

Dato : 17-01-03 14:26

Ja, nu er det vist også på tide, at jeg lige skyder en bemærkning ind.

Tak til de af Jer der synes om vores hjemmeside og/eller vores billeder. Og
tak til de af Jer, der har kritiseret det konstruktivt.

I andre har stadig meget at lære... og her snakker jeg ikke fotografisk, men
snarere menneskeligt.
Meget at lære omkring hvordan man tackler kritik og at nogle mennesker gør
noget for hinanden og for fællesskabet.
Det er en afgørende faktor for indbyrdes menneskelig forståelse og respekt,
hvilket I i høj grad mangler.

Jeg kan godt se, at det er nemmere at svine folk til, når man føler man ikke
kan hamle op med dem.
Med de bedste fotografiske hensigter "poster" René i denne nyhedsgruppe, for
bl.a. at inspirere andre men så sandelig også for at få konstruktiv kritik.

Vi har godt gang i Fotogruppen Vision, og jeg er glad for at der i vores
sammenhold ikke eksisterer jantelov, som i udviser her !
Jeg ville ønske, I kunne opleve tilsvarende, men det bliver nok svært for
Jer, hvis I ikke optager en lidt mere positiv adfærd overfor andre
mennesker. Negativitet fører negativitet med sig, og er der noget, der er
rigeligt af, ja så er det det.

Med lidt held vil I tænke lidt på det, når i engang kigger tilbage på Jeres
liv og ser på hvad I har udrettet. Også fotografisk...

Jeg kan se, at nogle af Jer heller ikke har ændret adfærd siden jeg kiggede
i gruppen sidst. Fx. var den første respons på Renés indlæg endnu en
offentlig tilsvining. Oplysning eller ej. Formålet var klart.

Anyway... grow up, og død over den uovervindelige, men heldigvis
ikke-altid-tilstedeværende Jantelov (Ja ! Den kan dø lokalt !)

Mvh
Søren Højberg
Fotogruppen Vision
http://www.visionfoto.dk

Fra : U. Pedersen

Dato : 17-01-03 14:56

Søren Højberg skrev:

Hej Søren.

Jeg kan godt lide det afsnit.

Du burde måske udvise storsind, og vise os andre hvordan man begår sig
i en offentlig forsamling.

> [...]
>bl.a. at inspirere andre men så sandelig også for at få konstruktiv kritik.

På forhånd tak

Fra : René

Dato : 17-01-03 15:16

Det behøver han da ikke Ulf , du mener jo selv du er et perfekt eksemplar på
hvordan man skal opføre sig i offentlige sammenhæng. Så bliver det da
spændende at følge den udvikling her i disse forums !! Hvis du er det
perfekte eksempel på en korrekt opdragelse så må vi jo se om det holder vand
..... Vi afventer og ser, dog med stor skepsis! Vi kan jo blot henvise til
Strengen : www.foto-basen.dk lidt længere nede for at se et par af dine som
du prædiker for udemærkede opdragelsesudgydelser! ULF THE WISE has spoken,
lets all follow his lead!

- René

Fra : U. Pedersen

Dato : 17-01-03 15:21

René skrev:

Det er jo netop det jeg efterlyser, den dag du og Søren kan opfører
sig passende, så kan jeg måske også.

Og jeg skal gerne gentage hvad jeg skrev i en anden tråd

******
Det kunne egentlig være sjovt at høre det fra dig selv.
- Hvorfor er du udelukket fra at deltage på www.foto.no og hvorfor
deltager du ikke på www.fotokritik.dk og hvofor er du udelukket fra
SDF osv. listen er vist lang, du kan jo selv fortsætte.

Den dag du offentlig giver en undskyldning for det du nu vil fortælle,
så er jeg overbevist om at du har respekten igen.

Fra : Søren Højberg

Dato : 17-01-03 15:56

> - Hvorfor er du udelukket fra at deltage på www.foto.no og hvorfor
> deltager du ikke på www.fotokritik.dk og hvofor er du udelukket fra
> SDF osv. listen er vist lang, du kan jo selv fortsætte.

Ulf, har du nogensinde tænkt på, at man kan blive for stor en konkurrent og
derfor ikke er ønsket, for til sidst at blive udstødt ?

Det er ligesom i de glade mafia-30'ere... Det er nemmere at saffe sig af
vejen med de folk der forhindrer ens fremdrift (i dette tilfælde, dem der
laver bedre billeder, og i nogles øjne har for meget opmærksomhed) i stedet
for at diskutere med dem.
Og det er netop den holdning der afspejles i mange af denne tråds
kommentarer.

"U. Pedersen" <info@digifoto-nord.dk> skrev i en meddelelse
> Det er jo netop det jeg efterlyser, den dag du og Søren kan opfører
> sig passende, så kan jeg måske også.

Vil det sige at din opførsel er afhængig af andre mennesker ? I så tilfælde
understreger det bare, at din evne til at turde være din egen herre, er
noget du først opnår efter at have forstået menneskets funktion i
fællesskabet. Indtil det sker, er jeg bange for at du kun ser Jantelov og
mere Jantelov.

Konkurrence er en sund ting, for de som kan klare "presset".
Accepter dog, at man ikke bliver en bedre fotograf ved at nedgøre andre. På
kort sigt kan det skabe mere opmærksomhed på dig selv,..tjo.. men på længere
sigt er det for let købt Ulf.

Du kender ikke de personer, du er i færd med at frarøve øjeblikkets
opmærksomhed. Tror du selv du kan lære en person at kende ud fra nogle
skrevne linier? Jamen så kør bare på...

Personligt vil jeg hellere lave og se billeder.
Den eneste grund til, at jeg skriver her nu, er at Fotogruppen Vision skal
have en lille tyvstart i forhold til Janteloven, og den håndlangere, så I,
der læser dette forhåbentligt kan se igennem disse tekster og danne Jeres
EGEN mening.

Mvh
Søren Højberg
Fotogruppen Vision
http://www.visionfoto.dk

Fra : Kirsten Lehd

Dato : 17-01-03 20:06

"Søren Højberg" <soren@visionfoto.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
stedet
> for at diskutere med dem.
> Og det er netop den holdning der afspejles i mange af denne tråds

Jeg har aldrig hørt om nogen der blev udelukket fordi de var for stor en
konkurent, men jeg *kender nogen* der blev udelukket for at snyde og bruge
andres navne, blot for at fremhæve egne billeder og nedrakke dem de var
bange for at få konkurence af.
Jeg har et helt arkiv som jeg kan se på hvis jeg skulle glemme hvor jeg
kender mændene bag den nye fotoklub fra.
Og det kan da ikke undre nogen at de starter deres egen fotoklub, hvilke
mulighder var der ellers
Kirsten

Fra : René

Dato : 18-01-03 04:52

he he he ... ja så er vi samlet som i gamle dage Gode gamle Led og Ulf !! Og
Ebbesen !! Så er der vist kun brug for Sirnes så er vi samlet !! he he ...
sad old and sorry !!

- René

Fra : Ib Frederiksen

Dato : 18-01-03 12:14

Det var en skam at I ikke blot lod Jeres fine billeder tale for sig selv.
Den efterfølgende debat afslører alt andet end høj klasse. Og specielt til
dig René, i dit ræs for at nå toppen på PhotoSIG: "Hvad gavner det et
menneske at erobre hele verden og bøde med sin sjæl". Jeg tror fremover, at
jeg kommer til at kigge på dine billeder på en helt anden måde.

/Ib

Fra : René

Dato : 20-01-03 17:04

Kære UlF!

Ikke fordi jeg gider bruge mere krudt på dig Ulf, og ikke fordi jeg vil tage
de samme "handsker" på som dig, Men vil du så ikke forklare folk hvorfor din
profil blev slettet fra www.photosig.com ??? Hvor du såvidt jeg husker
indtil for nylig havde 2500 points ???? Og idag ikke har mere end en 500
stk´s

MVH

Fra : Thomas A. Jørgensen

Dato : 21-01-03 12:59

Denne her tråd begynder, efter min mening, at løbe ud i sandet.
Hvis I vil fortsætte, så vil jeg foreslå noget lign. dk.snak eller andre af
den kaliber.

Kritik er en god ting, MEN det skal være konstruktiv kritik. Det hjælper
ikke en skid, hvis man bare siger, at det er nogle dårlige billeder. Giv din
mening til kende, og BEGRUND den. Det er på den måde, vi alle sammen kan
lære.

Luftede lige min mening. Håber ikke det har stødt nogen.

Thomas Jørgensen

http://www.mjang.dk

Fjern 123 i min mail adresse