Set der X11
Fra : Tom Dissing

Dato : 11-01-03 16:55

Hvad er det for noget.æ. Jeg troede at jeg kunne bruge det til
billedbehandling ala photoshop ??

Tom

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 11-01-03 17:24

Tom Dissing <tom@mir.dk> writes:

> Hvad er det for noget.æ. Jeg troede at jeg kunne bruge det til
> billedbehandling ala photoshop ??

Det er en Apple-implementering af de facto grafikdelen i Unixverdenen,
altså et slags grafikstyresystem. Herefter skal du have programmer
der bruger X11 til noget - fx Gimp (installeres særskilt) som er en
PhotoShop klon.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Tom Dissing

Dato : 11-01-03 17:32

Tak for det.. Jeg skal altså først installere X11.. Og så Gimp..
Hvor finder den engagerede mac bruger alle de der Unix programmer der nu
pludselig kan afvikles på en Mac ( er der mange !?)
Tom

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 11-01-03 17:49

> [...]

> Hvor finder den engagerede mac bruger alle de der Unix programmer der nu
> pludselig kan afvikles på en Mac ( er der mange !?)

Alle grafiske programmer der kører på en Linuxmaskine, kan som
hovedregel _vises_ (over nettet) på Mac'en nu. En del af dem er
blevet porteret så programmerne selv også køres på Mac'en.

Det er - endnu - ikke for menigmand at hente og installere disse
programmer, men med lidt knofedt og Terminal.app kan man godt komme
langt. Kig tilbage i gruppen efter "fink".

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Per Rønne

Dato : 11-01-03 17:58

Tom Dissing <tom@mir.dk> wrote:

> Hvor finder den engagerede mac bruger alle de der Unix programmer der nu
> pludselig kan afvikles på en Mac ( er der mange !?)

Prøv til en start på:

http://www.opendarwin.org/projects/darwinports/en/x11.php
--
Cand.scient. Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, 3. tv.

Fra : Tue Dissing

Dato : 12-01-03 14:01

Per Rønne <per.ronne@invalid.dk> wrote:

> Prøv til en start på:
>
> http://www.opendarwin.org/projects/darwinports/en/x11.php

Noget der er bedre er at hente fink på http://fink.sourceforge.net/ den
installere og kompilere selv al source koden, kræver dog en kompiler !
Kan hentes gratis på apples developer side, kræver dog at man registrer
sig som medlem (det er gratis) !

Fra : Per Rønne

Dato : 11-01-03 19:16