Skærme
Fijala 3554
Ingen Farver Ved filmvisning via TV-out???
Fra : Martin Skoubo

Dato : 11-01-03 15:40

Fra : Martin Lund Kristian~

Dato : 11-01-03 23:57

ja, har set problemet før!

kan ikke helt huske det, men løsingen er en af disse to:
- dit fjernsyn understøtter ikke svhs via scartstik. kig evt. efter en
seperat tilslutning, typisk på fronten af TV'et.
- dit grafikkort er indstillet til at sende et amerikansk NTSC signal og det
understøtter dit fjernsyn ikke. prøv at indstille din software til at sende
det europæiske PAL signal.

må nok indrømme at jeg egentlig er ret sikker på at problemet er det
øverste -- men prøv bare den nederste også

--
Martin Lund Krisitiansen

Fra : Peter @ Team-PsHdO

Dato : 14-01-03 08:52

Hej.

Problemet kan også være så simpelt at du har fået sat Tv-out til at skulle
være sort/hvid inde i opsætningen af skærmkortet.... (der hvor man stiller
tv-format og om det skal være dvdMAX osv. osv....)
Der kan man nemlig også sætte skærmkortet til at lave S/H på tv-output.

Mvh.
Peter

Fra : David

Dato : 12-01-03 10:46

> [...]
> adapter i den ene ende(ved TV,et)!!!!
>
> Er der nogen har har erfaringer med dette problem???
Du har brug for sådan en her:
http://www.av-supply.dk/index.php?index=17&show=4&gruppeid=3&PHPSESSID=afe9c
1df9b1637069612e8a3465da233

http://makeashorterlink.com/?U2D742E03

Dit TV understøtter ikke SVHS via scart men den SVHS->SCART adapter som
AV-supply sælger har en omformer indbygget som gør at der kommer farver
på... Min virker i hvert fald perfekt

mvh

David

Fra : Laila

Dato : 12-01-03 15:39

On Sat, 11 Jan 2003 15:40:00 +0100, "Martin Skoubo"
<martin_skoubo@hotmail.com> wrote:

Hej Martin
Du skal bruge et såkaldt colorfix-kabel. Det er en lille dims du
sætter mellem dit grafikkort og det kabel du allerede har købt.
Jeg har selv lige været igennem trædemøllen så jeg ved hvad jeg taler
om Det koster ca. 80 kr.
Kærligst
laila

Fra : Jan Kisak Rasmussen

Dato : 23-01-03 13:45

Bruger du den rigtige adapter på grafikkortet. Der er nemlig forskel i
pinout på G400 og G450 etc. hvilket betyder at du kun får S/H billede hvis
du bruger adapteren fra G450/550.

Mvh
Jan Rasmussen