Problemer med T65
Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 11-01-03 14:11

Jeg har købt en T65 med et Tele Danmark abonnement. Herefter har jeg
brugt mit Telmore-sim-kort i telefonen. Med dette simkort i, har jeg
oplevet at telefonen nogen gange går ud og beder om pin-kode - specielt
når jeg er i gang med et opkald. Jeg har også prøvet at få problemet til
at opstå med teledanmark-sim-kortet i, men har ikke kunne få det til at
opstå - men da det er en periodisk fejl er det jo ikke ensbetydende med
at det ikke opstår. I følge service-menuen er den ikke simlåst. Nogen
gode ideer til hvad der er galt?

--
En særdeles kedelig .signature

Fra : Nuggi

Dato : 11-01-03 14:50

Smut forbi Teleservice med den og de fixer den

Nuggi

Fra : Christian Poulsen

Dato : 11-01-03 15:05

> Smut forbi Teleservice med den og de fixer den

Korrekt. Det er hvert i fald ikke et problem der opstår fordi der bliver
sat et Telmore kort. Det bør ikke gøre nogen forskel.

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 11-01-03 15:30

On Sat, 11 Jan 2003 14:50:08 +0100,
Nuggi <frodo1972@hotmail.com> wrote:

> Smut forbi Teleservice med den og de fixer den

Tele-service?? Gør de det gratis? (Jeg burde vel egentlig gå til
forhandleren, da der stadig er reklamationsret).

--
En særdeles kedelig .signature

Fra : Søren Blom

Dato : 11-01-03 15:42

"Anders Bo Rasmussen" <fuzz01@spamfilter.dk> skrev

> Tele-service?? Gør de det gratis? (Jeg burde vel egentlig gå til
> forhandleren, da der stadig er reklamationsret).

Hvis du stadig har garanti på telefonen, gør de det gratis og sikkert mens
at du venter.

Nu er det jo ikke godt at vide om du bor nær dem, men du kan finde deres
adresse på
http://www.teleservice.com/page.php?page=6975&menu=366

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 13-01-03 01:55

"Anders Bo Rasmussen" <fuzz01@spamfilter.dk> wrote in message

> Jeg har købt en T65 med et Tele Danmark abonnement. Herefter har jeg
> brugt mit Telmore-sim-kort i telefonen.

Endnu et fornuftigt menneske.

> [...]
> at opstå med teledanmark-sim-kortet i, men har ikke kunne få det til at
> opstå - men da det er en periodisk fejl er det jo ikke ensbetydende med

(klip og klistre)

> Nogen gode ideer til hvad der er galt?

Kunne lyde som om (efter det du siger) at du har en løs SIM-kort læser.
Grunden til at du
så kun bemærker det med det ene kort er fysisk lidt tykkere end det andet
(Her snakkker vi om milimeter)
Det kan være afgørende hvis denne lille bitte forskel lige akkurat gør at
alle de små kontakter der rammer simkortet
får en god forbindelse. Grunden til at du kun bemærker det når du har et
opkald er at SIM-kortet er lavet sådan at det
sparer på strømmen når der ikke sker noget. F.eks. når telefonen bare står
standby og venter på opkald så falder
kommunikationsnivauet mellem kortet og telefonen og derfor vil telefonen
ikke reagere i de fleste tilfælde hvis sim-kortet
kortvarigt mister forbindelsen i standby. Hvor imod at der er massere af
aktivitet mellem kortet og telefonen under opkald.

Et forslag. Prøv at tage dit simkort (det der volder problemer). Klip et
lille stykke pap der er så lille at det kan smutte ind mellem
sim-kortholderens
plastikdel. Du må ikke placere pappet på den side af simkortet hvor
kontakterne sidder. Men du skal sætte pappet sådan at hvis du lukker
simkort-holderen så vil pappet trykke kortet indad mod kontakterne sådan at
kortetet bliver presset ind mod kontakterne og får en god forbindelse.
Det burde kunne stoppe dine problemer. Hvis du er fiks med en skruetrækker
eller en lille fin pincet kan du også prøve at rette kontakterne lidt mere
ud så de bedre rammer kortet. Men her skal du altså være temmelig
påpasseligt. Knæller bare een af kontakterne skal telefonen på værksted.
Det andet forslag med pappet er helt ufarligt hvis du følger mine
instruktioner.

Steven.

--
Fjern 1977 fra mailadresse hvis du vil sende mail til mig
Remove 1977 from the mailadress if you wish to send me mail directly.