Poulsker- Bornholm
Fra : jørgen østergaard

Dato : 11-01-03 13:57

Til Gruppen.

Der sidder vel ikke en hjælpsom sjæl med mikrokort for fødte i Poulsker
1870-1880.

Det drejer sig om Hans Andreas Pihl, som skulle være født i nævnte
periode. Jeg vil så gerne vide, om han findes, samt vide navne på
forældre.

Jeg har en Hans Andreas Pihl, født i Ugleenge. Er Ugleenge i Poulsker?

Naturligvis vil jeg gerne i kontakt med en Pihl- forsker.

De venligste hilsener
Jørgen.

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 11-01-03 16:56

"jørgen østergaard" <kjartano@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> forældre.
>
> Jeg har en Hans Andreas Pihl, født i Ugleenge. Er Ugleenge i

Her er, hvad jeg fandt på www.familysearch.org

Hans Andreas PIHL
Sex: M
vent(s):
Birth: 07 Oct 1886 Place: <Ronne, Bornholm, Denmark>
Christening: 07 Nov 1886 Place: Ronne, Bornholm, Denmark

Parents:
Father: Hans Peter PIHL
Mother: Jensine Christine HOLM

Source Information:
Batch Number: C205618
Source Dates: 1862 - 1891
Film or Fiche Number: 300859
Collection Details: Ronne; Den Danske Folkekirke

Oplysningerne er taget fra kirkebøgerne fra Rønne sogn.
Jeg ved ikke, om det også omfatter Ugleenge i Poulsker?

Mvh. Bodil.

Fra : Lars Jørgen Helbo

Dato : 11-01-03 18:12

On Sat, 11 Jan 2003 13:56:57 +0100, jørgen østergaard
<kjartano@get2net.dk> wrote:

>Det drejer sig om Hans Andreas Pihl, som skulle være født i nævnte
>periode. Jeg vil så gerne vide, om han findes, samt vide navne på
>forældre.

FT-1890, Povlsker
Poulsker Sogn, Bornholms Amt
Hus 7 Vg Parcel
874, Magnus Andreas Pihl, M, 36, Gift, Jordbruger, H: Anine Caroline
Pihl, Husfader, Pedersker Sogn, Folkekirken,
875, Anine Caroline Pihl, K, 31, Gift, Husmoder, Pedersker Sogn,
Folkekirken,
876, Anna Mathea Pihl, K, 11, Ugift, Barn, Pedersker Sogn,
Folkekirken,
877, Hans Andreas Pihl, M, 10, Ugift, Barn, Pedersker Sogn,
Folkekirken,
878, Petra Karoline Pihl, K, 7, Ugift, Barn, Poulsker Sogn,
Folkekirken,
879, Frederikke Juliane Pihl, K, 6, Ugift, Barn, Poulsker Sogn,
Folkekirken,
880, Kristine Margrethe Pihl, K, 4, Ugift, Barn, Poulsker Sogn,
Folkekirken,
881, Mathias Rasmusen Pihl, M, 1, Ugift, Barn, Poulsker Sogn,
Folkekirken,
882, Jensine Elisabet Pihl, K, under 1 Aar 17 April, Ugift, Barn,
Poulsker Sogn, Folkekirken,
883, Rasmus Hansen Pihl, M, 82, Enke, Husfaderens Fader, Poulsker
Sogn, Folkekirken,
--
Lars Jørgen Helbo <lars@helbo.org>
http://www.helbo.org

Fra : Claus Bech

Dato : 11-01-03 19:11

Hej Jørgen,

> Jeg har en Hans Andreas Pihl, født i Ugleenge. Er Ugleenge i Poulsker?

Nej - Ugleenge er i Aaker sogn, et par km. syd for Åkirkeby.

Claus Bech, Trondheim

Fra : CFS2280

Dato : 12-01-03 11:02

Han er født 22 maj 1870 i Ugleenge - gift 30 okt 1899 med Kristine Larsen,
som er født 19 juni 1860 i Smaalyngen, Pedersker Sogn.
Venlig hilsen
Karen