MS Windows
briani 27239
ACPI tilbage, hvordan?
Fra : Henrik Jepsen

Dato : 11-01-03 11:04

God morgen/middag folkens

Jeg er jo lidt af en pilfinger så jeg kunne ikke dy mig at ændre min pc
opsætning fra ACPI til Standard PC da jeg skulle rode lidt med nogle IRQ
indstillingerne.

Mit spørgsmål lyder. Hvordan kan jeg gå tilbage til min gamle indstilling ?
(lyder lidt som system restore, men dette er deaktiveret)

Weekend hilsner

--
Henrik Jepsen

Fra : Madsen

Dato : 11-01-03 16:02

Henrik Jepsen skrev:

> [...]
> med nogle IRQ indstillingerne.
>
> Mit spørgsmål lyder. Hvordan kan jeg gå tilbage til min gamle

Det tror jeg bliver svært uden en geninstallation, men man skal jo
aldrig sige aldrig.
Når du skifter fra f.eks. ACPI til Standard PC så bliver Win2000/XP(?)
nødt til at lave en helt ny HAL som beskriver hvor dine indstikskort
sidder, hvilke adresser de har osv.
Det har tidligere været snak om at det skulle være forholdsvis smerte-
frit at skifte fra ACPI til Standard, men den anden vej rundt går
efter sigende sjældent til held, men har du prøvet at skifte driveren
tilbage til ACPI? Det ville nok være en god idé at have backuppen på
plads, for det er ikke sikkert at Windows kan starte igen efter den
behandling.

Madsen.

Fra : Henrik Jepsen

Dato : 11-01-03 17:04

Madsen wrote:
> Det tror jeg bliver svært uden en geninstallation, men man skal jo
> aldrig sige aldrig.
> men har du prøvet at skifte driveren
> tilbage til ACPI?

Ja, det vil den ikke. Jeg håbede lidt på at en ''roll back'' kunne gøre det.
Men på den anden side... Det eneste jeg rigtig savner er at min computer
ikke slukker af sig selv. Og på en eller anden vis synes jeg at min XP er
mere ''frisk'' efter at jeg slog ACPI fra. Er der noget hold i den
antagelse?

--
Henrik Jepsen

Fra : Madsen

Dato : 11-01-03 17:25

Henrik Jepsen skrev:

> [...]
> sig selv. Og på en eller anden vis synes jeg at min XP er mere
> ''frisk'' efter at jeg slog ACPI fra. Er der noget hold i den

Muligvis. Hvis dit bundkort er for gammelt eller har en eller anden
inkompatibilitet (svært ord) med WinXP, så er det muligvis bedre at
køre uden ACPI og dermed uden IRQ-sharing så du måske har mulighed
for at ændre IRQ-adresser på indstikskort som ikke kan køre IRQ-
sharing.

Jeg er så heldig at have købt en pc med et bundkort som er 100 %
ACPI-kompatibel med Win2000 og XP, så her er der ingen problemer med
at køre ACPI. Min gamle pc derimod havde ikke ACPI-understøttelse,
så den kørte jeg som Standard PC på Win2000. Det kørte nogenlunde,
men langt fra optimalt. Den havde f.eks. problemer med at vågne fra
dvale.

Madsen.