MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Afsendelse af *.jpg billeder med Outlook
Fra : rno

Dato : 11-01-03 11:01

Hej - jeg har forsøgt mig her http://www.eksperten.dk/spm/301118

Jeg har et lille drilsk problem.
Når jeg vil afsende nogle jpg som jeg har taget med mit digitalkamera,
benytter jeg ofte den indbyggede komprimeringsfunktion der er i XP.

Mine billeder fylder som oftest 2272x1704 dpi, i 24 bit. med en størrelse på
ca 1 Mb

Jeg finder billederne jeg vil sende i stifinder og markere dem, herefter
højreklikker jeg på dem og vælger "send to" /Mail recipient.
Herefter popper denne dialogbox op
http://www.mobilixnet.dk/~mob44201/Foto/Image.jpg
og det er faktisk super for her kan jeg vælge en størrelse og opløsning som
familie og venner kan være "tjent med" når de nu sidder på en 33.6 modem
forbindelse *g*

Men så kommer problemet min fars kæreste har nu også fået digital kamera og
hun har tit behovet for at sende billeder over til hendes søn i Canada. Men
den førnævnte dialogbox popper ikke op på hendes maskine med XP, dvs. så
skal man ind i et externt program og komprimere / formindske billederne
først, hvilket jo er lidt af en kompliceret proces at forklare hende.

Hvad gør jeg...
hvor ligger den indstilling som gør afsendelse af billeder til en leg.. !
med dialogboxen..?

Hvoffor er den på min maskine og ikke på hendes..

Mvh
Rene

Fra : Henrik Jepsen

Dato : 11-01-03 11:16

rno wrote:
> Jeg finder billederne jeg vil sende i stifinder og markere dem,
> herefter højreklikker jeg på dem og vælger "send to" /Mail recipient.
> [...]

Jeg er ikke sikker, men jeg tror det har med XP's egne ''Windows Picture and
Fax Viewer'' at gøre. Jeg bruger selv ACDSee og den har overtaget ejerskabet
af *.jpg formatet. Det er sikkert noget i den stil at problemet ligger.

--
Henrik Jepsen

Fra : rno

Dato : 12-01-03 09:50

Ok... he ja man fristes jo... jeg prøver lige og ser om
''Windows Picture and Fax Viewer'' er installeret.

Mvh
Rene

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 12-01-03 01:34

Opgrader hendes version af Outlook/Outlook Express.

Fra : rno

Dato : 12-01-03 09:54

Hej JPK

hmmm ok... altså opdatere til nyeste..V. !?

Mvh
Rene

Fra : rno

Dato : 12-01-03 10:17

Det vil tage timer ... da det jo er en setup der kører over nettet og med
hendes 56k modem....
kan man ikke hente hele opdateringen ned så kunne jeg gøre det og brænde den
på en cd ?
(har 1mbit forbindelse)

Mvh
Rene