GPS muligheder
Fra : Lars Clement

Dato : 11-01-03 10:24

Jeg er ved at undersøge markedet for flytbare / håndholdte GPS'er. Er der
nogen, der ligger med nogle gode links ?

Lars Clement
clement@post9.tele.dk

Fra : Fly

Dato : 11-01-03 10:48

Er der nogen, der ligger med nogle gode links?

----------------------

Tja, jeg havde lige denne liggende, som beskriver selve systemet:
http://www.s-m-k.dk/gps.htm

Peter Fly

Fra : OK

Dato : 12-01-03 00:53

"Lars Clement" <clement@post9.tele.dk> skrev > Jeg er ved at undersøge
markedet for flytbare / håndholdte GPS'er. Er der
> nogen, der ligger med nogle gode links ?

www.garmin.dk
www.navtech.dk

LE

Fra : T B Nielsen

Dato : 12-01-03 11:04

> Jeg er ved at undersøge markedet for flytbare / håndholdte GPS'er. Er der
> nogen, der ligger med nogle gode links ?

> [...]
Tommy

Fra : Lars Poulsen

Dato : 12-01-03 11:26

Gps.dk har da et flot udvalg og deres side er fin og velungerende -
selv priserne er i top !
Prøv i stedet at se http://www.topdane.dk/ - udvalget er ikke helt så
stort, men du kan garanteret finde den GPS der opfylder dine behov -
og priserne er langt mere humane.
...og NEJ jeg har intet med TopDane at gøre - jeg er blot en tilfreds
kunde !

_/)_/)_/)_

Venlig hilsen -og god vind

Lars Poulsen

-se min maritime hjemmeside på: http://www.larspoulsen.dk

Fra : T B Nielsen

Dato : 12-01-03 16:01

Klip<
Lars Poulsen skrev:
> Gps.dk har da et flot udvalg og deres side er fin og velungerende -
> selv priserne er i top !
Klip<

Jeg er ikke uenig, vedr. prisniveauet, det var også kun ment som en side til
teknisk sammenligning, ikke til et direkte køb.

Tommy

Fra : Sune

Dato : 12-01-03 16:23

"Lars Poulsen" <LarsPoulsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Prøv i stedet at se http://www.topdane.dk/ - udvalget er ikke helt så
> stort, men du kan garanteret finde den GPS der opfylder dine behov -

Nej den holder ikke - GPS.DK er billigere på de fleste ting.

> ..og NEJ jeg har intet med TopDane at gøre - jeg er blot en tilfreds
> kunde !

Det samme her (altså hos GPS.DK)

Prøv også http://www.netbaad.com/ - jeg ved ikke hvordan priserne er,
men udvalget er stort.

--
vh Sune

Fra : Knud Erik Hørby

Dato : 13-01-03 00:15

Prøv på denne adr.
www.vicsat.dk
Jeg har for nyligt købt en gps derfra, som kobles til en bærbar computer.
Knud Erik

Fra : Per

Dato : 13-01-03 11:39

Hej Lars.
Her fandt jeg en billig og god GPS:
http://www.baadservice.dk/

/Per

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 13-01-03 14:41

Ja, det ser ud til at de har sparet web siden væk ....

/Bjarke

Fra : Rasmus Hayseed

Dato : 13-01-03 16:43

"Bjarke Christensen" <Bjarke@Grevestrand.ret_til_dk> wrote in message
> Ja, det ser ud til at de har sparet web siden væk ....

Det er Lynettens Bådservice - 3257 6106.

Deres MLR GPS'er kan anbefales - jeg har selv en MLR 312 som jeg er meget
tilfreds med, især pga. prisen.

Fra : Morten Nielsen

Dato : 17-01-03 10:34

Jeg har købt min Magellan Meridian Marine i England, det er meget
billigere og den leveres på under 1 uge. Prisen lå før jul ca. 900 kr.
under Topdane, hvor den står til 4195,- + 245,- for et strømkabel.
Jeg gav 221£ for GPS'en 15£ for strømkabel og 14£ for levering. Det er
ialt 3313 d.kr. incl. strømkabel og levering. Over 1000 kr. sparet!

Meridian-serien har den fordel, at der kan puttes SD-ram i med
landkort eller søkort. Men den har et rimeligt basemap i sig selv, som
er meget bedre end ingenting. Idag ville jeg nok have ofret lidt
ekstra på modellen med farveskærm. Der kan nemlig fåes BlueNav søkort
til den nu...

Den er også sjov både i bilen og på skitur/vandretur.

Husk hvis du køber en håndholdt også at købe et strømkabel til
cigarstikket i bilen/båden. Du får brug for det!

Link til UK-forhandler: http://www.globalpositioningsystems.co.uk/

hilsen Morten Nielsen

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 17-01-03 20:12

Husk bare at checke priserne inden du køber. Fordi en model er billigere i
nævnte web-shop, så er det ikke sikkert at andre modeller er det. Jeg vil
gerne have en GPSMAP 162. Den koster 405GBP*11,5= 4.657 kr. i den nævnte
web-shop. Den samme koster 4.495 kr hos Topdane.

/Bjarke