Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Photoshop Elements?
Fra : Peter Jensen

Dato : 11-01-03 10:01

Er der nogen som kender Adobe Photoshop Elements og har erfaringer hermed?

Det er jo en del billigere Adobe Photoshop.

Peter Jensen

Fra : Peter Loumann

Dato : 11-01-03 11:33

On Sat, 11 Jan 2003 10:00:58 +0100, "Peter Jensen" <opjensen@ofir.dk>
wrote:

>Er der nogen som kender Adobe Photoshop Elements og har erfaringer hermed?

Ja. Jeg har ver. 1.5, bruger den meget og er rigtig glad for den. Den
nye ver. 2 kender jeg ikke, men mon ikke den ligner og er forbedret?

Programmet er glimrende! Det er stort set Fotoshop fratrukket nogle
funktioner, som mest er af betydning for professionelle, der
bearbejder fotos til trykning. Således mangler CMYK-farver og actions.
Til gengæld har det et par småfunktioner, der letter livet for
amatører, således Fill flash.

Ellers er brugerflade og algoritmer til kompression de samme. 'Export
for web' fungerer rigtig godt. Det er alt i alt et fremragende program
for hjemmebrugeren.

>Det er jo en del billigere Adobe Photoshop.

Ja. Sammenlignet med de to andre, jeg kender i den prisklasse, Paint
Shop Pro og Ulead Photo Impact ville jeg klart vælge Photoshop
Elements, sålænge det alene eller mest handler om fotobehandling.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : www.analogfoto.dk L ~

Dato : 11-01-03 12:35

"Peter Jensen" <opjensen@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen som kender Adobe Photoshop Elements og har erfaringer hermed?

Hej

Der er også en vidunderlig "rødøjefjerner" i Adobe Photoshop Elements !

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Sven Lindhardt

Dato : 12-01-03 11:05

"Peter Jensen" <opjensen@ofir.dk> wrote in message
> Er der nogen som kender Adobe Photoshop Elements og har erfaringer hermed?
>
> Det er jo en del billigere Adobe Photoshop.

Det er muligt at hente en 30 dages prøveversion hos Adobe. (111MB)

Mvh Sven Lindhardt

Fra : Peter Jensen

Dato : 15-01-03 18:57

Tak for rådene - jeg har handlet.