Find filer efter indhold duer ikke
Fra : Henrik Münster

Dato : 11-01-03 00:43

Jeg kan ikke finde filer efter indhold i Finder. Jeg mener, nogen har
spurgt om det før. Dengang havde jeg ikke OS X 10.2 endnu, og i 10.1,
hvor man brugte Sherlock, virkede det fint.
Selv om jeg har indekseret en mappe, kan jeg ikke søge filer
efter indhold i den. Er det et generelt problem i 10.2, eller er det
bare mig? Hvad kan man gøre. Jeg har faktisk en del brug for at kunne
søge i mine tekstdokumenter efter bestemte ord.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Eolake Stobblehouse

Dato : 11-01-03 01:29

In article <1folj5x.1nh4jyi1tqfh49N%henrik@muenster.dk>, Henrik Münster
<henrik@muenster.dk> wrote:

> [...]
> Selv om jeg har indekseret en mappe, kan jeg ikke søge filer
> efter indhold i den. Er det et generelt problem i 10.2, eller er det

Du får slet ingen resultater?
Jeg mente at jeg huskede noget om et lignende problem, men jeg har lige
testet, det ser ud til at virke fint for mig.

--

eolake@maccreator.com

http://MacCreator.com

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-01-03 19:21

Eolake Stobblehouse <eolake@maccreator.spamremove.net> wrote:

> Du får slet ingen resultater? Jeg mente at jeg huskede noget om et
> lignende problem, men jeg har lige testet, det ser ud til at virke fint
> for mig.

Nogle gange får jeg resultater, men de er helt forkerte. Har jeg måske
50 tekstdokumenter i en mappe, og jeg leder efter et ord, som jeg ved
forekommer i flere af dem, så dukker de slet ikke op. Der kommer måske
et eller to, og nogle gange kan jeg slet ikke finde det søgte ord i dem.
Jeg har været ude for, at resultatvinduet kort viste nogle dokumenter,
som kunne være de rigtige, men de forsvandt igen til fordel for 0-2
forkerte dokumenter.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Petersen

Dato : 11-01-03 07:49

> [...]
> bare mig? Hvad kan man gøre. Jeg har faktisk en del brug for at kunne
> søge i mine tekstdokumenter efter bestemte ord.

Jeg har en gang søgt lidt på nogle af de amerikanske sider vedr. dette;
og jeg synes jeg kan huske at det er en kendt fejl. Kan du overhovedet
indeksere enheder?
Hos mig står den bare i en uendelighed og siger at den indekserer, men
uden at gøre det. Jeg tror ikke det virker.

Søg evt. i Apple's support eller discussion groups på "indexing content"
eller noget i den retning; så tror jeg du kan finde det.
Martin

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-01-03 19:21

Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> [...]
> indeksere enheder? Hos mig står den bare i en uendelighed og siger at den
> indekserer, men uden at gøre det. Jeg tror ikke det virker.

Jeg kan sagtens indeksere. Det tager ikke så lang tid på en mindre
mappe. Desværre virker det åbenbart ikke.

> Søg evt. i Apple's support eller discussion groups på "indexing content"
> eller noget i den retning; så tror jeg du kan finde det.
> Martin

Det må jeg prøve. Min kone er lidt sur over det. Når muligheden er der,
så skal den da også virke. Hun synes, jeg skal klage, men man kan jo
ikke sådan lige få repareret software.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Petersen

Dato : 12-01-03 01:38

> Det må jeg prøve.

Fx.her:

http://discussions.info.apple.com/WebX?13@50.utu9abEtgd5.6@.3bbd57d9/4

Martin

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-01-03 12:16

> Fx.her:
>
> http://discussions.info.apple.com/WebX?13@50.utu9abEtgd5.6@.3bbd57d9/4

Symptomerne passer ikke helt på min computers, da jeg sagtens kan
indeksere og slette indeks. Den finder bare ikke de rigtige filer. Jeg
prøvede nu alligevel at skrive: "sudo rm -rf ~/.Trash/.FBC*" i Terminal.
Den skrev bare: "sudo: No match." Jeg fatter ikke noget af det her
Terminal.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Petersen

Dato : 14-01-03 12:59

> Jeg fatter ikke noget af det her
> Terminal.

Nej, det er jeg heller ikke nået til endnu. (Og ved heller ikke om jeg
gider ...)
martinP

Fra : Morten Lind

Dato : 14-01-03 13:16

> Nej, det er jeg heller ikke nået til endnu. (Og ved heller ikke om jeg
> gider ...)
> martinP

Næhh.......hvad skulle man dog også dér?
Hej fra
M.
--
Hverken enten eller, blot både og....(ML)
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst...(ML)

Fra : Storm

Dato : 15-01-03 22:46

> Symptomerne passer ikke helt på min computers, da jeg sagtens kan
> indeksere og slette indeks. Den finder bare ikke de rigtige filer.

Jeg fandt ud af at det er en vigtig pointe at du ikke har added eller
åbnet kriterier du ikke bruger.

F.eks. var jeg først så optaget af hvad indholdet var at jeg ikke
bemærkede, at jeg havde åbnet for "date modified today". Det hjalp
straks at sætte det til no value.

Martins link anbefaler at lukke for de kriterier man ikke bruger.
Kan det være sådan noget?

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-01-03 15:23

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
> straks at sætte det til no value.
>
> Martins link anbefaler at lukke for de kriterier man ikke bruger.

Har prøvet det, og har lige gjort det igen. Det virker ikke. Søger jeg
på indhold med mit fornavn, burde der dukke hundredevis af dokumenter
op. Der kommer kun tretten.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Johnny Louis

Dato : 11-01-03 12:38

> [...]
> bare mig? Hvad kan man gøre. Jeg har faktisk en del brug for at kunne
> søge i mine tekstdokumenter efter bestemte ord.

Nina Storm har før beskrevet det nogenlunde som følger:

Ja, det kan jeg få til at fungere, men ikke på underliggende mapper.
Altså: Search in Specific places - Add den ønskede mappe og content
includes: bla bla. - det fungerer med Æble F, hvis mappen er indexeret.

Jeg prøvede ved den lejlighed og det virker i 10.2.

Johnny Louis

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-01-03 20:33

Johnny Louis <bendatafjerndette@postman.dk> wrote:

> [...]
> includes: bla bla. - det fungerer med Æble F, hvis mappen er indexeret.
>
> Jeg prøvede ved den lejlighed og det virker i 10.2.

Det gør det altså ikke her. Mærkeligt!
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Johnny Louis

Dato : 11-01-03 21:24

> Det gør det altså ikke her. Mærkeligt!

Det gør det heller ikke her mere men det har gjort, gad vide om det
stadig virker hos Nina Storm.
Johnny Louis

Fra : Storm

Dato : 12-01-03 16:29

> Det gør det heller ikke her mere men det har gjort, gad vide om det
> stadig virker hos Nina Storm.

Det gør det ikke. Det må være sket med 10.2.3 updaten.

Enten viser den slet ikke resultater, eller også viser den forkerte
resultater...

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : David Blangstrup

Dato : 12-01-03 16:39

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Det gør det ikke. Det må være sket med 10.2.3 updaten.
>
> Enten viser den slet ikke resultater, eller også viser den forkerte
> resultater...

Hvordan indekserer man overhovedet i Jaguar? Jeg synes ikke, jeg kan
finde det nogen steder...

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!

Fra : Storm

Dato : 12-01-03 16:46

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Hvordan indekserer man overhovedet i Jaguar? Jeg synes ikke, jeg kan
> finde det nogen steder...

Du kan ihvertfald gøre det undet "æble i" - Content index.

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Martin Petersen

Dato : 12-01-03 17:16

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Du kan ihvertfald gøre det undet "æble i" - Content index.

Ja, det burde man kunne, men når man bruger æble-i på fx. en mappe og
åbner "indhold af indeks", står der "Status: Indekserer". Men jeg tror
ikke den gør det. Og hvis man trykker på "Stop indeksering", sker der
ingenting, ligesom knappen "Slet indeks" ikke fungerer.
Som sagt tror jeg det er en bug i 10.2.3.
Martin

Fra : Storm

Dato : 12-01-03 17:25

> [...]

> ingenting, ligesom knappen "Slet indeks" ikke fungerer.
> Som sagt tror jeg det er en bug i 10.2.3.

Her får jeg at ved hvor mange filer den ser i mappen. og en progress bar
der viser hvor langt den er kommet. Stopper jeg indekseringen, ja, så
stopper den.
Men selvfølgelig - hvordan kan jeg vide, om den virkelig gør hvad den
siger, når jeg ikke kan søge på det indexerede

Nå, det er nu ikke en funktion jeg ofte bruger.

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : David Blangstrup

Dato : 12-01-03 17:42

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
> siger, når jeg ikke kan søge på det indexerede
>
> Nå, det er nu ikke en funktion jeg ofte bruger.

Ah,jeg ved hvorfor! I trykker æble+i for at få info op, men I skal have
fat i æble+alt+i, så får I selve inspektøren!

Fra : Storm

Dato : 12-01-03 17:57

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

Da jeg fjernede alle de specific places jeg havde tilføjet i min Find
mappe, indekserede hele min harddisk med get info - content index, og
derefter addede specific places igen, så virkede søg på indhold altså
korrekt på såvel .rtf .pdf som .doc filer jeg havde i en mappe.
OS X 10.2.3.

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Eolake Stobblehouse

Dato : 12-01-03 21:15

Ifølge David Pogue's OS X Missing Manual (varmt anbefalet), så
indexerer Jaguar automatisk i baggrunden. Man skal være uheldig at
noget af det allernyeste ikke er indexeret endnu.

--
- Eolake