lokalnet og tiny personal firewall...
Fra : Ole Stigaard

Dato : 10-01-03 23:13

Hej gruppe, jeg har netop installeret tiny 2.0.14 på min staionære pc (win 2000).
Den virker egentlig ganske overbevisende, er nem at sætte op osv.
MEN det lader ikke til at jeg kan få adgang til mail og web på min bærbare (win XP) som bruger den stationæres modem til at få
forbindelse.
Jeg har forsøgt en ping fra den bærbare, og firewallen poppede op og spurgte om denne trafik skulle tillades, men ved mail og web
kommer der ingen pop-up, ligesom jeg ikke kan se i loggen at der er blokeret for nogen forbindelser.
Er der blandt I "oohh alvidende orakler" mon et bud på, hvad jeg skal gøre for at få hul til nettet igen fra den bærbare?

Mvh Ole S.

Fra : Calle.

Dato : 10-01-03 23:45

Ole Stigaard wrote:
> [...]
> der er blokeret for nogen forbindelser. Er der blandt I "oohh
> alvidende orakler" mon et bud på, hvad jeg skal gøre for at få hul

Har du husket at sætte fanen microsoft networking rigtigt op
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Ole Stigaard

Dato : 11-01-03 00:24

"Calle." <Calle@jyde.dk> skrev i en meddelelse news:3e1f4db1$0$83368$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Har du husket at sætte fanen microsoft networking rigtigt op

Heh?

Skulle min windows konfiguration være ændret ved, at jeg har skiftet fra et firewall-produkt til et andet?
Situationen var:
1) evalueringskopi af firewall "a" installeret, og den bærbare havde fin forbindelse (gennem firewallen)
2) afinstallation af firewall "a" -der er forbindelse til alt fra den bærbare.
3) genstart og installation af tiny. Den bærbare kan ikke længere bruge mail, news og web. Ping ryger gennem uden problemer, ligesom
shares på den stationære er delt som før (med passwordbeskyttelse osv.)

Jeg har ligeledes forsøgt at "afdele" og "gendele" modemmet, uden resultat .-(
Ved afinstallation af firewallen fungerer det hele igen. Det lader derfro til, at det er opsætningen af firewallen der giver
problemer.

Desværre er der ingen hjælpefil eller online hjælp at hente til tiny, så jeg skulle måske kigge på et andet alternativ?
Nogen forslag når kravet er effektiv, simpel administration og free/shareware?

--
Ole S

Fra : Calle.

Dato : 11-01-03 01:33

Ole Stigaard wrote:
> [...]
> så jeg skulle måske kigge på et andet alternativ? Nogen forslag når
> kravet er effektiv, simpel administration og free/shareware?

Tiny kører perfekt her hos mig. Som jeg læser der har du problemer med at
køre ECS (via 2 netkort) gennem Tiny. den for omtalte fane i Tiny er den der
bruges til deling af nettet.

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Ole Stigaard

Dato : 11-01-03 16:15

"Calle." <Calle@jyde.dk> skrev i en meddelelse news:3e1f66ed$0$83370$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Tiny kører perfekt her hos mig. Som jeg læser der har du problemer med at
> køre ECS (via 2 netkort) gennem Tiny.
Ikke helt. Min internetforbindelse er gennem et USB-modem.

>den for omtalte fane i Tiny er den der
> bruges til deling af nettet.
Ok, det menupunkt findes ikke i min version. Jeg må se, om jeg ikke kan finde en nyere til test. Hvilken version bruger du?

Mange tak for hjlæpen indtil videre!

--
Mvh Ole S

Fra : Calle.

Dato : 11-01-03 16:17

Ole Stigaard wrote:
> [...]
> Ok, det menupunkt findes ikke i min version. Jeg må se, om jeg ikke
> kan finde en nyere til test. Hvilken version bruger du?

den er efterhånden ved at være gammel, men funktionen har været i alle de
versioner jeg har prøvet gennem tiden
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Frans Jensen

Dato : 11-01-03 17:51

On Sat, 11 Jan 2003 16:14:46 +0100, "Ole Stigaard"
<stigardNOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

>Ikke helt. Min internetforbindelse er gennem et USB-modem.

>Ok, det menupunkt findes ikke i min version.

det tror jeg den gør

klik på "Advanced"

så vælger du fanen "Microsoft Networking"
her kan du så opsætte regler for dit lokalnet

--
girls and sex
can't beat