Meyerheim & Co - tema
Fra : Michael Bas

Dato : 10-01-03 21:23

Hejsa,

Er der nogen, som har nogle forslag til bands, der lyder i retningen af den
måde Jan Glæsel spiller Meyerheim & Co-temaet på?

Mvh
Michael Bas

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-01-03 22:51

Michael Bas <michaelbas@get_FJERN_2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e1f2af3$0$1776$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> [...]
den
> måde Jan Glæsel spiller Meyerheim & Co-temaet på?

______

Det er vist ikke liiiiige her du skal spørge om sådan noget musik, hihi.
Nå, men nu skal jeg prøve at hjælpe.

Ja, det lyder jo rigtigt godt det han laver, men synes ikke rigtigt jeg kan
komme på nogen der lyder helt lige som ham. Men øhhh.... hvad med "Bent
Fabricius Bjerre". Vi kender jo hans "Olsen-Banden-tema. Det er da så`n hen
i den traditionelle stil. Hvad med "Sigurd Barret" ?

Jeg kan ikke lige finde på andre

Fra : Michael Bas

Dato : 10-01-03 23:08

> [...]
hen
> i den traditionelle stil. Hvad med "Sigurd Barret" ?

Jeg vil slet ikke komme ind på Jan Glæsel (JG) og hvordan og hvorledes og
hvorvidt det er godt, det han laver eller ej. Det er den der lidt funky
sprøde skarpe trompet-style-agtige måde JG og hans musikere spille Meyerheim
& Co-temaet på, jeg er ude efter.

Vi må ikke samligne Bent Fabricius Bjerre med JG - det vil være useriøst.

Mvh
Michael Bas

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-01-03 23:21

Michael Bas <michaelbas@get_FJERN_2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e1f4380$0$1766$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> Vi må ikke samligne Bent Fabricius Bjerre med JG - det vil være useriøst.

_______

Øhhhh nå. Hmmm.... Jamen øhhh... så må du jo nok nøjes med Jan Glæsel, tror
jeg. Men det er jo også super-kvalivare.

PS:
VRÆHHLL, hvorfor stoppede de næserings-folk også det der program "Meyerheim
og Co."?. Så var så`n et rigtigt rå-hyggeligt program.

Hilsen åge

Fra : Michael Bas

Dato : 11-01-03 00:06

> Øhhhh nå. Hmmm.... Jamen øhhh... så må du jo nok nøjes med Jan Glæsel,
tror
> jeg. Men det er jo også super-kvalivare.

Jo jo, hans cd "Whole In One", som har sneget sig ind i min samling på en
eller anden uransaglig måde, mener jeg ikke tangerer super-kvalivare. Den er
af meget swingende kvalitet... Live on stage, der er han cool nok. Jeg har
haft fornøjelsen af Bob Ricketts fra JG's band, både til koncerter og
workshops, og han er en ret cool fætter.

> VRÆHHLL, hvorfor stoppede de næserings-folk også det der program
"Meyerheim
> og Co."?. Så var så`n et rigtigt rå-hyggeligt program.

Ja, det var i grunden et ret godt program. Meyerheim & Co-programmet er en
del af min sen-ungdom. Når JG og band fyrede Meyerheim & Co af i Tv'et, og
Meyerheim hamsjæl tonede frem på skærmen, så var det fredag aften i det
lille hjem.

Mvh.
Michael

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-01-03 00:32

Michael Bas <michaelbas@get_FJERN_2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e1f513e$0$1762$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> Jeg har haft fornøjelsen af Bob Ricketts fra JG's band, både til koncerter
og
> workshops, og han er en ret cool fætter.

SV: Bob Rickets. Ja han lyder da så´n lidt hen af Jan Glæsel (Linie 3s
kapelmester). Jeg hørte ham i "Hit med sangen" hvor han spillede 5
dansktopnumre som man skulle gætte. Det lød bare eddergodt. Der var godt nok
en blæser på, skal jeg love for.
Men nu har jeg lide fundet noget helt tredje. Hvad med det her. Prøv lige at
klikke ind på det her 17-mands-orkesters hjemmeside. Klik til venstre og lyt
til musikken. Er det ikke lidt derhen af?

http://www.palmehaveorkesteret.dk/MPO2.html

> [...]
> Meyerheim hamsjæl tonede frem på skærmen, så var det fredag aften i det

SV: Fredag aften??????? - Skal vi ikke lave det om til tirsdag og torsdag
aften i det lille hjem kl. 22.20-22.50, eller hwa?

Hilsen Åge

Fra : Michael Bas

Dato : 11-01-03 00:41

> [...]
lyt
> til musikken. Er det ikke lidt derhen af?

He he, det er lige en smule for danskpop'et for mig. Men tak for linket,
anyway.

> SV: Fredag aften??????? - Skal vi ikke lave det om til tirsdag og torsdag
> aften i det lille hjem kl. 22.20-22.50, eller hwa?

Tilbage i midt/slut firserne, hvor Meyerheim & Co begyndte, blev det sendt
om Fredagen fra kl. 20. Det er rigtigt, at det nogle år senere blev
programmet delt over to tirsdag og torsdag.

Mvh.
Michael Bas

Fra : Brian Neuman

Dato : 10-01-03 23:26

Netop den kendingssang er et total ripoff af Mezzoforte's nummer Blue Ice.
Prøv at se om du kan finde nummeret et sted derude. Så vidt jeg ved ligger
nummeret kun på en plade der blev udgivet i Japan (Så har Hr. Glæsel nok
håbet at ingen ville opdage det)

mvh

Fra : Brian Neuman

Dato : 10-01-03 23:57

Apropos....er der nogen som ligger inde med det nummer jeg snakker om? Jeg
har ikke kunnet finde det på nettet.

mvh

Fra : Michael Bas

Dato : 11-01-03 00:30

> [...]
> nummeret kun på en plade der blev udgivet i Japan (Så har Hr. Glæsel nok

Det var lige godt sa...... Det vil jeg undersøge noget nærmere. Men du har
sikkert ret, når du skriver det. Jeg vil alligevel prøve at researche
lidt... Han giver sig selv credit for nummeret på cd'en "Comp. &
arrangement: Jan Glæsel", hvilket vil være dybt useriøst og uproffesionelt,
hvis du har ret. Men er musikbranchen ikke et stort ripoff? Man kan stort
ikke lave noget musik, som folk ikke har hørt før - "Lyder det ikke som...",
" Den har jeg hørt før", "Hvem er det nu lige det er?. o.s.v.

Michael Bas

Fra : -V-

Dato : 11-01-03 11:11

> [...]

det ikke som...",
> " Den har jeg hørt før", "Hvem er det nu lige det er?. o.s.v.

Vrøvl.

Det samme sagde man for ti år siden, og der hele tiden nye genrer og
spændende ny musik til.

-V-

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-01-03 11:46

Michael Bas <michaelbas@get_FJERN_2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e1f56c1$0$1752$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Man kan stort ikke lave noget musik, som folk ikke har hørt før - "Lyder
det ikke som...",
> " Den har jeg hørt før", "Hvem er det nu lige det er?. o.s.v.
________

Jo, det har du da noget ret i. Men så`n er det jo og så`n kan det heller
ikke rigtigt være anderledes. Der bliver jo helt klart færre og færre
forskellige tonesammensætninger efter som der bliver lavet flere og flere
sange.
Nu har det som vi kalder populær-musikken eksisteret i et halvt
århundrede. Der er faktisk lavet så mange sange at der selvfølgelig vil være
mange der ligner hinanden.
Nu synes jeg bare ikke at det gør noget. Det er da også spændende at
høre genindspilninger og hvordan andre vil synge andres numre. Helmuth Lotti
har f.eks. udgivet en cd hvor han synger Elvis sange. Det lyder rigtigt
godt. Sidder også netop og lytter til Dansktoppen hvor Richard Ragnvald
giver "Sømanden og Stjernen". Den synger han helt anderledes end udgaven fra
70-erne og 50-erne. Bare med den forskel at han ikke gør det helt så godt.
Den vej kan det selvfølgelig også gå. Nu siger de forresten at han igen kun
er nr. 4, så noget tyder da på at man ikke er helt tilfreds med hans udgave.

Hilsen Åge