Nu GPRS til folket uden abonnementsafgift ~
Fra : Claus E Beyer

Dato : 10-01-03 21:07

Nedenfor bringes uddrag af en mail som jeg modtog i dag fra TDC-mobil:

----------------------
Hej Claus

Fra 7/1-03 vil GPRS være standard i alle nyoprettede abonnementer.

Prissætningen for GPRS Standard Privat er (inkl. moms) pr. måned
Pris pr. Kilobyte i intervallet 0-2000 kb er 7,5 øre
Pris pr. Kilobyte udover 2000 kb er 2,5 øre

GPRS standard Privat giver mulighed for WAP og Internet adgang med
GPRS.

Hvor meget er en kilobyte så?
Det svarer til en gennemsnitlig WAP side, kunden vil således kunne bladre
igennem ca. 100 WAPsider for kun kr. 7,50.

Du har altså fået oprettet GPRS på dit abn.

Med venlig hilsen
L... L.......
Teknisk Kunderådgiver
------------------------

Jeg er nysgerrig efter om det også gælder for Mixit-abonnementer? Hvis det
er tilfældet, kunne det godt være at jeg kunne finde på at "svigte" Telmore, hvis
de ikke snart får lavet en aftale om GPRS og HSCSD med TDC.

Claus

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-01-03 21:24

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> wrote in message

> Fra 7/1-03 vil GPRS være standard i alle nyoprettede abonnementer.

Okay

> Prissætningen for GPRS Standard Privat er (inkl. moms) pr. måned
> Pris pr. Kilobyte i intervallet 0-2000 kb er 7,5 øre
> Pris pr. Kilobyte udover 2000 kb er 2,5 øre

Det var sku dyrt....

1MB = 1024 KB

0,075 kr*1024 = 76,8 Kr

> Hvor meget er en kilobyte så?

1024 gange mindre end en Megabyte

> Det svarer til en gennemsnitlig WAP side, kunden vil således kunne bladre
> igennem ca. 100 WAPsider for kun kr. 7,50.

Ja wapsider.... Men hvis man skal ud på almindelige hjemmesider, vil det
helt sikkert blive hurtigt dyrt.

Fra : Claus E Beyer

Dato : 11-01-03 07:46

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk>
skrev i en meddelelse
> "Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> wrote in message

> Det var sku dyrt....
>
> 1MB = 1024 KB
>
> 0,075 kr*1024 = 76,8 Kr

Ja, det er meget dyrt, specielt rigtigt dyrt for de første 2 MB pr. måned, men
dét der glæder mig er, at der nu er adgang til at bruge/eksperimentere med
GPRS uden at skulle betale oprettelses- og abonnementsafgift. Jeg vil kun
bruge det til mails og evt. sætte Outlook Express på den bærbare op til ikke
at hente/sende mails større end 10-15 kB.

Claus

Fra : Fischer

Dato : 11-01-03 08:16

> Prissætningen for GPRS Standard Privat er (inkl. moms) pr. måned
> Pris pr. Kilobyte i intervallet 0-2000 kb er 7,5 øre
> Pris pr. Kilobyte udover 2000 kb er 2,5 øre

Hatten af for TDC for nu at tilbyde abonnementsfri GPRS!
Jeg håber Telmore senere giver samme mulighed.

Man giver altså ca. 75 kr. pr. Mb. (for de første 2 Mb pr. måned).
Så hvis man bruger mere end 8000 kb. pr. måned, er det billigere at vælge et
GPRS tillægsabonnement (40,- kr. pr. måned + 25,- kr. pr. Mb).

Men nu kan Wap altså blive meget billigere (læs: brugbart).

*Fischer
OBS: Hvis nogen vil sende mig en mail, så fjern årstallet i adressen.

Fra : Frank

Dato : 12-01-03 21:15

On Sat, 11 Jan 2003 08:15:57 +0100, "Fischer" <express2003@get2net.dk>
wrote:

> [...]

Er der nogen som har link til noget mere info om det. Kunne kun
finde de "gamle" GPRS priser hvor der skal betales oprettelse+abb på
TDC's hjemmesider.

/Frank

Fra : Johnny K. Olesen

Dato : 13-01-03 14:20

Såvidt som jeg kan læse på TDM's hjemmeside, så gælder tilbud kun for
erhvervs kunder med mobilflex abonnement og ikke for privat kunder.

Privat kunder skal stadigvæk betale oprettelse og abonnement + 25 kr.
pr. MB data.

se evt.
http://www.tdcmobil.dk/u_30501.htm

---
Mvh.

Johnny

- som udtaler sig som privatperson - ikke som SONOFON ansat.

Fra : Frank

Dato : 13-01-03 16:56

On Mon, 13 Jan 2003 14:20:19 +0100, "Johnny K. Olesen" <not@email.com>
wrote:

>Såvidt som jeg kan læse på TDM's hjemmeside, så gælder tilbud kun for
>erhvervs kunder med mobilflex abonnement og ikke for privat kunder.

Så var det derfor jeg ikke kune finde noget...kikkede kun på siderne
for privatkunder.

Tak også må jeg jo bare længe mig tilbage og vente på Telmore får
noget op at stå.

/Frank

Fra : Claus E Beyer

Dato : 14-01-03 20:21

"Johnny K. Olesen" <not@email.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> erhvervs kunder med mobilflex abonnement og ikke for privat kunder.
>
> Privat kunder skal stadigvæk betale oprettelse og abonnement + 25 kr.

Jeg gentager her e-mailen som jeg modtog fra TDC-Mobil:

Hej Claus

Fra 7/1-03 vil GPRS være standard i alle nyoprettede abonnementer.

Prissætningen for GPRS Standard Privat er (inkl. moms) pr. måned

(BEMÆRK ORDET "Privat" I OVENSTÅENDE, [cb-tilføjelse])

[...]

Men det hjælper nok ikke alle jer der i forvejen har et TDC-Mobil-abonnement.
Jeg har lige oprettet et nyt, fordi jeg faldt over et godt tilbud på en mobiltelefon.

Claus