Skærme
Fijala 3554
Pixelfejl Samsung 152s - forsvinder den ?
Fra : Thomas Krath

Dato : 10-01-03 20:39

Hej NG!

Jeg har netop købt nyt udstyr, og det spiller 100 pct., dog er der lidt
problemer med skærmen (Samsung 152s [fladskærm]) - fremhæv "lidt".

I venstre hjørne i toppen af skærmen, er der een pixelfejl som er mørke blå
på sort baggrund. Det kan stort set ikke ses, men nu ved jeg jo den er der.
Fejlen ligger ca. 3 mm "nede" i billedet. Mit spm. går på om denne fejl vil
"udvikle" sig, så jeg ikke kan se den om eks. en uge, eller er det en som
bliver på skærmen til skærmen skal skiftes?

Skærmen har her kl. 20:40 kun været tændt i 2 timer...

--
Mvh/Thomas Krath
http://nissan.tkrath.dk - Almera GTi @ 159hk/186nm [SÆLGES]

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk

Fra : Brian Christensen

Dato : 10-01-03 21:56

> [...]
> "udvikle" sig, så jeg ikke kan se den om eks. en uge, eller er det en som
> bliver på skærmen til skærmen skal skiftes?

øh - sålænge du ved den er der, kan den ses - spørgsmålet er om du kan leve
med det.

Ellers forsøg at få den byttet - det ville jeg gøre.

(Skærmen er heller ikke til at sælge med pixelfejl, hvis den nu en dag skal
udskiftes.)

Brian C.
samsung 181t u pixelfejl

Fra : Jacob Michaelsen

Dato : 10-01-03 22:10

"Brian Christensen" <brianc@REMOVEesenet.dk> wrote in message
> [...]
>
> Ellers forsøg at få den byttet - det ville jeg gøre.
>
> (Skærmen er heller ikke til at sælge med pixelfejl, hvis den nu en dag

Er det ikke noget med at der må være op til 10 på fladskærme, og inden for
denne grænse kan man ikke få dem byttet ?

--
Jacob Michaelsen

Fra : Thomas Krath

Dato : 10-01-03 22:17

> Er det ikke noget med at der må være op til 10 på fladskærme, og
> inden for denne grænse kan man ikke få dem byttet ?

Jeg har 14 dages returret, og det er ud over de 14 dage det du skriver
gælder. Typisk er det >5 pixelfejl...

Fra : Lestat

Dato : 11-01-03 20:35

Antallet af pixelfejl som vil godtages afhænger af om producenten lader
skærmen leve op til ISO-13406-2, der giver specifikationer for hvor mange
pixelfejl som der må være, og hvor.

Noget andet er at der er to slags pixelfejl: Hot og Cold. Hot er pixels,
eller subpixels som er brændt fast, så de viser en farve konstant. De kan
ofte masseres væk, ved at man med et stykke bomuld forsigtigt masserer
området hvor pixelen sidder, så den "slipper" igen. En cold pixel kan man
ikke gøre noget ved, det er en pixel som simpelthen er død. Den er sort.

L.

Fra : Thomas Krath

Dato : 12-01-03 17:20

> [...]
> konstant. De kan ofte masseres væk, ved at man med et stykke bomuld
> forsigtigt masserer området hvor pixelen sidder, så den "slipper"

Kan du ikke forklare det een gang til? Kan jeg skade skærmen? Min
pixelfejl er som ovenstående...

Fra : Lestat

Dato : 13-01-03 11:16

> Kan du ikke forklare det een gang til? Kan jeg skade skærmen? Min
> pixelfejl er som ovenstående...

Du _kan_ skade skærmen hvis du masserer for hårdt, men hvis du gør det blidt
med et stykke bomulds stof kan jeg ikke se der kan ske noget. En hot pixel
er en som er tændt hele tiden. F.eks. vil en rød subpixel lyse rødt hele
tiden. Da din er mørkeblå kunne det godt lydt lidt som om den er død. Men
det kan også være en blå subpixel som er hot.

Du kan evt. prøve at se om nogen rent faktisk selv har prøvet denne
procedure. Jeg har ikke, men ved at det kan lade sig gøre fra folk jeg
kender som har prøvet det.

L.

Fra : Thomas Krath

Dato : 13-01-03 23:21

> Da din er mørkeblå kunne det godt lydt
> lidt som om den er død. Men det kan også være en blå subpixel som er
> hot.

Min pixelfejl skifter farve alt efter baggrunden...