Kan ikke en hat fis i bios
Fra : Kristian Platz

Dato : 10-01-03 19:59

Når jeg booter min cpu og trykker delete for at komme ind i bios, så
kommer bios frem og beder om et password. jeg trykker en password og
så er det eneste jeg kan er at skifte password og så selvfølgelig save
and exit. hvorfor kan jeg ikke andet? og hvordan kan jeg gøre det?

Biosen er en Award,

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 11-01-03 08:03

Kristian Platz wrote:
> [...]
> så er det eneste jeg kan er at skifte password og så selvfølgelig save
> and exit. hvorfor kan jeg ikke andet? og hvordan kan jeg gøre det?

Så har nogen sat master-password på bios'en.
Det slettes ved at bruge "Clear CMOS"-jumperen.

Fra : Kristian Platz

Dato : 11-01-03 11:09

Jens C. Hansen [Odense] <greylion@gmx.net> skrev:

>Så har nogen sat master-password på bios'en.
>Det slettes ved at bruge "Clear
>CMOS"-jumperen.
Det tror jeg ikke. kan men ikke også bare tage batteriet fra cpu'en

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 11-01-03 11:25

Kristian Platz wrote:

> Det tror jeg ikke. kan men ikke også bare tage batteriet fra cpu'en

Batteri på en CPU? Ahh jeg tror det sq ikke

Men du kan måske prøve at tage batteriet fra bundkortet - dette skulle
cleare CMOS oxo.

Kontakt din manual - den fortæller dig præcis hvordan.

--
Martin L. Johansen