Telia startpakke
Fra : Henning Larsen

Dato : 10-01-03 18:45

Jeg fik en Telia startpakke indeholdende telefon (Ericsson T10s), sim-kort
samt taletidskort i julegave. Det var en ny og uåbnet pakke. Sim-kortet sad
i et kreditkort lignende kort og havde aldrig været brugt. Jeg tog
sim-kortet ud og satte det i telefonen og tastede pin-koden. Nu fik jeg
fejlmeddelelsen: "Kortfejl - kontakt kortleverandør".

Jeg ringede til Telias kundeservice og oplyste sim-kort nr. Supporteren
fortalte at dette sim-kort allerede var registreret af en anden kunde, så
jeg skulle have et nyt sim-kort og telefonnr.

En uge senere modtog jeg et brev fra Telia med et nyt telefonnr. Men der var
ikke noget nyt sim-kort, så jeg kunne ikke komme videre.

Jeg ringede igen til kundeservice og talte denne gang med en anden
supporter. Denne fortalte at mit nye telefonnr. allerede var i brug af en
anden kunde, så det kunne jeg ikke bruge. Supporteren lovede at sende et
sim-kort med tilhørende telefonnr.

Efter yderligere en uge modtog jeg et nyt sim-kort men uden telefonnr. Jeg
satte kortet i og tastede den nye pin-kode. Jeg fik nu samme fejlmeddelelse:
"Kortfejl - kontakt kortleverandør".

Jeg ringede endnu engang til kundeservice og oplyste det nye sim-kortnr.
Supporteren fortalte at dette kort var et inaktivt sim-kort som ikke kan
aktiveres. Supporteren gav sorteper videre til en tekniker. Så nu venter jeg
på en tekniker skal ringe mig op i næste uge.

Vil vil høre om andre har oplevet lignende problemer med Telia eller andre
operatører, og hvad man stiller op?

Med venlig hilsen
Henning Larsen

Fra : Jesper

Dato : 10-01-03 20:00

Det skulle ikke under mig hvis Telia sender en regning på 2 nye simkort.

Da jeg købte min mobil med telia abb. ventede og ventede jeg på at simkortet
skulle komme med posten. Jeg fik regningen på 1½ md. abb. men simkortet kom
aldrig. Jeg ringede til Telias kundeservice og efter 46 min. kom jeg igennem
og forklarede problemet. Og jeg vente og ventede. Jeg ringede igen. Denne
gang ventede jeg kun 39 min i telefonen. Endelig kom mit simkort og den
efterhånden ikke så nye telefon kunne tages i brug. Men ak og ve - jeg fik
lov til at betale for nyt simkort på trods af at jeg aldrig havde haft et
fra Telia før.

Held og lykke

Jesper

hov! det skal til Telias ros siges at mit opsigelsen af mit abb og låsekode
gik i gennem på 2 dage

Fra : Jean

Dato : 10-01-03 21:22

Jesper skrev:
> hov! det skal til Telias ros siges at mit opsigelsen af mit abb og
låsekode
> gik i gennem på 2 dage.

Hvordan opsagde du abb? Via mail eller brev?

Mvh Jean

--
Vil du vinde rejser, dyre mobiltelefoner, tjene penge...,
så prøv Wanna-save.com! (dansk side)

Fra : Jesper

Dato : 11-01-03 00:19

"Jean" <ask@me.dk> skrev i en meddelelse
> låsekode
>
> Hvordan opsagde du abb? Via mail eller brev?
>
> Mvh Jean

Via mail - hvis de havde haft så god service hele tiden var jeg måske stadig
has Telia :)

Jesper

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 10-01-03 23:59

Hej

"Henning Larsen" <h-l@get2net.dk> wrote:

> [...]
>sim-kortet ud og satte det i telefonen og tastede pin-koden. Nu fik jeg
>fejlmeddelelsen: "Kortfejl - kontakt kortleverandør".

Klip.

Ja, så har du jo stort set prøvet alle de kombinationer der findes

Det må nu være fordi det er nogle 'hundehoveder' der sidder som
supportere hos Telia, idet der ikke er nogen sammenhæng mellem SIMkort
og telefonnummer, eller sagt på en anden måde, telefonnummeret ligger
ikke på SIMkortet, så det burde være en simpel sag for support at gå ind
i deres system og gi' dig et nyt telefonnummer på kort #2, idet det
først er i deres system at kort og telefonnummer kædes sammen.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Fischer

Dato : 11-01-03 08:06

> Vil vil høre om andre har oplevet lignende problemer med Telia
> eller andre operatører, og hvad man stiller op?

Så længe alt kører efter en snor, kan de fleste selskaber finde ud af det.
Det er når noget går galt, at du lærer dit mobilselskab at kende.
Jeg har selv oplevet lidt tilsvarende hos CBB - blot slet ikke så grelt.

Din historie er IMHO fuldstændig sindsyg og giver næring til min fordom om
Telia som Danmarks absolut værste teleselskab.

*Fischer
OBS: Hvis nogen vil sende mig en mail, så fjern årstallet i adressen.