Afstemning
Fra : Ryan Kristensen

Dato : 10-01-03 18:22

Jeg ville gerne lave en afstemning på min hjemmeside og har fundet et
færdigt script. I readme-filen står der, følgene som jeg ikke forstår, er
der nogen der kan hjælpe?

- Apply CHMOD 666 to the IP, CONFIG and DATA file

Fra : Niels Andersen

Dato : 10-01-03 18:27

Ryan Kristensen wrote in <3e1f0134$0$159$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>:
> - Apply CHMOD 666 to the IP, CONFIG and DATA file

Du skal ændre i rettighederne på de tre filer. Hvis du uploader filerne med
ftp til en webserver er det nemmeste at klare det med ftp-programmet. Det
er vist meget forskelligt hvordan det fungerer, men her er tre måder at
beskrive rettighederne filerne skal have:

1) 666

2) -rw-rw-rw-

3) Både ejer, gruppe og "alle" skal have rettigheder til at læse og skrive,
men ikke udføre (execute).

--
Mvh.
Niels Andersen

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 10-01-03 18:44

Ok, har gjort det - og det virker.
Mange tak.

Ryan

Fra : JMo.

Dato : 10-01-03 18:34

"Ryan Kristensen" <ryan@-REMOVETHIS-kristensen.mail.dk> wrote in

> - Apply CHMOD 666 to the IP, CONFIG and DATA file

Du skal ændre fil-rettigheder.

Hvad det betyder:
http://www.pageresource.com/cgirec/chmod.htm

Lidt længere forklaring:
http://catcode.com/teachmod/

Eksempel på hvordan med WS_FTP:
http://faq.solutionscripts.com/misc/chmod_ws_ftp.html

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 10-01-03 18:38

Du skal ændre fil-rettighederne på filerne IP, CONFIG og DATA, så
webserveren kan læse og skrive i dem. "chmod 666" er en kommandolinie måde
at gøre det på i Linux og Unix. I Windows gøres det på anden vis, og det
afhænger endda af, hvilken version af Windows du kører, og hvilken
netværkssoftware, du har installeret.

Lars Dybdahl.

--
Freelance programmør