ca 15 år gammelt Batmanspil til Amstrad?
Fra : Martin Sjøstrand

Dato : 10-01-03 17:49

Jeg sad lige forleden og kom til at tænke på gamle spil, og så huskede jeg
at jeg havde et Batman spil til min Amstrad, for noget der ligner 15 år
siden, måske lidt mindre. Soillet var 3D agtigt, set skråt oppe fra, og man
skulle finde nogle "dele" mener det var til sin bil, men ikke sikker. Jeg
mener ikke man kunne så meget, andet end at hoppe, og det var en slags
dungeons man gik rundt i, og man kunne hoppe gennem "loftet" altså til næste
etage, nogen steder.

Den her er nok ikke nem, men er der nogen der kan huske hvad det var for et?

Mvh Martin Sjøstrand

Fra : Ding-Dong

Dato : 10-01-03 20:09

Martin Sjøstrand skrev i en meddelelse
> [...]
næste
> etage, nogen steder.
>
> Den her er nok ikke nem, men er der nogen der kan huske hvad det var for

Heeey:c)
Sådan en fætter har jeg også haft og det spil du omtaler havde jeg også men
jeg kan desværre ikke hjælpe dig med hvad det hedder.
Kan dog huske at der var en del spil der var meget bedre end til C64'eren
men i høj grad også den anden vej:c)
F.eks. Ikari Warriors, Bomb Jack og Fruity Frank......det er dem jeg
umiddelbart kan huske*G*

Ding-Dong

Fra : Henrik Hansen

Dato : 10-01-03 21:46

> [...]
næste
> etage, nogen steder.
>
> Den her er nok ikke nem, men er der nogen der kan huske hvad det var for

Jeg tror altså bare det hed Batman... ;)

Det var lavet i sådan noget "nuttet" grafik, ikke?

Henrik L. Hansen
virus@privat.dk

Fra : Martin Sjøstrand

Dato : 11-01-03 12:17

> Jeg tror altså bare det hed Batman... ;)
>
> Det var lavet i sådan noget "nuttet" grafik, ikke?

Jo han var nok tegnet i den stil du omtaler der, sådan en lille gut

Mvh Martin Sjøstrand

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 11-01-03 01:12

Martin Sjøstrand wrote:
> Den her er nok ikke nem, men er der nogen der kan huske hvad det var for et?

ftp://www.cantrell.org.uk/ftp.nvg.ntnu.no/pub/cpc/games/arcade/batman.zip
hvis jeg ikke tager fejl, og så får du nok brug for en emulator og der
er nogle stykker at vælge imellem - start her
http://www.geocities.com/SouthBeach/8179/amstrad.htm

God fornøjelse

Bruno

Fra : Martin Sjøstrand

Dato : 11-01-03 12:19

> [...]
> hvis jeg ikke tager fejl, og så får du nok brug for en emulator og der
> er nogle stykker at vælge imellem - start her

Nu har jeg ikke lige givet mig i krig med emulatoren endnu, men så vidt jeg
kan se, så er det farvebilleder, og jeg mener kun mit store skrummel af en
Amstrad var sådan en gammeldags Sort/grøn nuance, men det var måske bare min
skærm der var gammel, eller hur?

Mvh Martin Sjøstrand

Fra : Ding-Dong

Dato : 11-01-03 16:48

> [...]
> Amstrad var sådan en gammeldags Sort/grøn nuance, men det var måske bare
Jeg havde farveskærm til min, men kan huske der var nogen der havde grøn
skærm som du selv skriver - jeg kan ikke huske kriterierne men det havde
vidst ikke nødvendigvis noget at gøre med at det var en gammel skærm.

Ding-Dong

Fra : Decker

Dato : 12-01-03 11:10

["Martin Sjøstrand" <martinsjoestrand@hotmail.com> wrote:]

> [...]
>Amstrad var sådan en gammeldags Sort/grøn nuance, men det var måske bare min

Selve Amstrad system-enheden's grafik-modul viste altid farver. Der
fandtes så to skærm-typer; en med sort/grønne nuancer - billig, som jeg
formoder primært skulle bruges af folk der benyttede tekstbehandling og
lign. kontorarbejde, og så var der en farve-skærm - den lidt dyrere og
flottere model, til dem som havde råd dengang

Ak ja, det var tider dengang med kassettebånd og 3"-diske, endda
indbygget båndstation (CPC464) eller diskettedrev _i_ system-enheden
(CPC664/CPC6128) så man undgik alt det ledningsrod som C64-folkene havde

--
/Decker - http://www.planetquake.com/quark - map-editor for Half-Life & more.
d1e3c3k7er@planetquake.com. E-mail spam-guard: I'm no '1337', so remove that.

Fra : SpookiePower

Dato : 14-01-03 01:28

"Decker" <deck1337er@post1.tele.dk> wrote in message news:8mf22v0bb43phb16i5fqg09bmtg8db3abu@4ax.com...

<SNIP>

> Ak ja, det var tider dengang med kassettebånd og 3"-diske, endda
> indbygget båndstation (CPC464) eller diskettedrev _i_ system-enheden
> (CPC664/CPC6128) så man undgik alt det ledningsrod som C64-folkene havde

Ja, man føler sig sku lidt gammel når man tænker tilbage på sin 64'er. Jeg mener
jeg havde en omkring 1985 og den kostede vist ca 3000 kr. En dyr omgang
sammenlignet med idag,

Fra : Highlander

Dato : 14-01-03 08:01

"SpookiePower" <boxjunk2600@hotmail.com> wrote in message

> [...]
mener
> jeg havde en omkring 1985 og den kostede vist ca 3000 kr. En dyr omgang

Først i 80èr kostede en vic20 2995 på tilbud og en kassettestation koste
1095,00 ! !
En betamax video kostede 9999,00 ! ! og udvalgte af CD plader var omkring
20 - 30 stk. i en vel assoteret musik forretning og de kostede tæt på 200
Kr..
Jaaa vi havde det dælme hårdt den gang ( min knægt har en 500Mhz, en PS2,
en GB adv. og en spritny nokia - gæt hvad han spiller på .... O ) næææ
ungdommen nutildags ...

--
Highlander

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 14-01-03 16:31

Highlander wrote:
> Først i 80èr kostede en vic20 2995 på tilbud og en kassettestation koste
> 1095,00 ! !

Hehe, kan stadig huske jeg drømte om at få råd til en 16Kb ram udvidelse
til min ZX81 der uden udvidelse havde 1Kb ram alt inkl! I dag har bare
mit grafikkort hundredeenogtredvidetusindeogtooghalvfjerds gange så
meget hukommelse, men maskinen starter også meget langsommere ;-(

Mvh

Bruno

Fra : Martin Sjøstrand

Dato : 12-01-03 18:10

> [...]
> hvis jeg ikke tager fejl, og så får du nok brug for en emulator og der
> er nogle stykker at vælge imellem - start her

Er der nogen der kan hjælpe mig i gang med at få sådan en emulator op at
køre? syntes det virker lidt forvirrende?

Mvh Martin Sjøstrand