Problemer med IDE-controllere
Fra : Frederik Waaben

Dato : 10-01-03 16:48

Hej!

Mine to cd-rom-dreve fungerede perfekt indtil for ganske nyligt, hvor
Windows pludselig ikke kunne "finde" dem. Når jeg går ind i setup, inden
Windows starter, har computeren ikke noget problem med at finde drevene, men
Windows kan altså ikke. Under Kontrolpanel->system->enhedshåndtering står
der, at den overordnede IDE-controller fungerer fint, men ved "Primary
IDE-controller" og "Secondary IDE-controller" står der, at enheden ikke
virker korrekt. Det hjælper tilsyneladende ikke, at opdatere driverne,
ligesom internetsidernes forslag med at sørge for, at begge IDE-kanaler er
aktiverede, heller ikke gør nogen forskel!
Er der nogen, der kan hjælpe??

Mvh.
Frederik

Fra : Sven

Dato : 10-01-03 17:22

> [...]
> ligesom internetsidernes forslag med at sørge for, at begge IDE-kanaler er
> aktiverede, heller ikke gør nogen forskel!

Et forsøg, som jeg selv har brugt med held er at afinstallere den
overordnede IDE-controller, og derefter genstarte når Windows ber om det.
Når den genstarter finder den ny hardware, og installerer det hele fra
bunden.

Sven

Fra : Frederik Waaben

Dato : 11-01-03 17:38

Prøvede det, det virkede desværre ikke. Det gjorde en geninstallation af
Windows til gengæld : )