Hvor dan fungere Everquest?
Fra : SonofonoS

Dato : 10-01-03 16:19

Hej

Vi er et par kammerater der er ved at lede efter et godt online rollespil.
Vi er faldet over Everquest. Vi er lidt i tvivl om hvad spillet går ud på og
hvordan det fungere... Jeg synes ikke rigtigt det er til at finde nogle
ordentligt screenshot af hvordan selve spillet foregår. Vi har prøvet UO og
DAoC. Hvilket af disse to spil minder Everquest mest om?
Hvis der er nogen der har andre forslag til online rollespil så skriv
endelig

På forhånd tak
SonofonoS

Fra : Camain

Dato : 10-01-03 16:39

Hej med jer..

Jeg har selv spillet EQ en del..
Jeg spiller Diablo2 og har spillet det fra starten. Jeg spiller ikke længere
EQ.
Så min omtale her bliver ud fra min erfaring fra de 2 (forskellige typer)
spil.

Everquest er et spil hvor man laver sig en person, denne person skal så
samle erfaring, denne erfaring gør at man bliver bedre og stærkere..

I everquest kan det nemt tage mange minutter og efterfølgende kan man ofte
blive nødt til, at sidde og regenerere mana og hitpoints. At regenerere
dette kan sagtens tage 10 15 minutter og i den periode kan man ikke meget
andet end sidde og snakke med sine venner..
I EQ kan der være væsner man skal slå ihjel for at klare en specifik quest,
jeg har oplevet kø/ventetid på op til 7 dage, for at komme til at tage et
monster, nogle monstre "genopstår" med flere dages ventetid og så kan det
vare endnu længere før man får fat i det.
60% eller mere af alle monstertyper er så stærke at de skal tages i
samarbejde med et eller flere hold. Det kan være svært at samle hold der
gider/kan når man lige står og har brug for det.
Har du en stor comp. med masser af ram, 512 mb eler mere, kan Eq se ganske
flot ud, dog kun hvis udvidelsespakkerne kommer med.
Køber du EQ uden udvidelsespakkerne, så kommer du ikke meget omkring og du
går glip af mange oplevelser7detaljer.

For nogle er EQ vanedannende og for andre (mig) er det så gabende kedeligt
at det hurtigt bliver søvndyssende..

Jeg er bestemt mere til Hack'n slash spil..

Når du køber EQ følger der 30 dages spilletid med, herefter skal du betale
en lille 100 kr. seddel om måneden for at spille. Det er nødvendigt med
f.eks Mastercard eller Visa for at købe spilletid.

Beslutter du dig for at prøve, så spil evt. på den server der hedder
Antonius Bayle, der vrimler det ligefrem med danskere

Held og lykke..

Venligst

Jesper B.

Fra : Michael Petersen

Dato : 10-01-03 18:36

"SonofonoS" <sonofonos@hotmail.com> mumbled something in

> [...]
> foregår. Vi har prøvet UO og DAoC. Hvilket af disse to spil minder
> Everquest mest om? Hvis der er nogen der har andre forslag til online

Hejsa

mit syn på everquest er en del anderledes end Jespers men det er smag og
behag.

Som jesper nævner så kræver Everquest ret meget af din PC.
Det nye pakke EverQuest New Dawn har følgende anbefalet specs.
Win 98/ME/2K/XP
Pentium III
512 MB Ram
32 mb grafikkort
1.5+ GB MB HDD

Det er rigtig at det koster penge hver måned (ca 100 kr.) men med
EverQuest New Dawn kan man betale via bankoverførsel så det er ikke
nødvendigt at have visa eller mastercard.

Spillet er meget holdbaseret. Mange der spiller EQ er med i en guild som
er en slags klan. Denne guild arrangerer så radis hvor man samles på et
givent tidspunk og drager ud for at løse en quest og dræbe et specielt
monster. Det tager lang tid at spille EQ. Nogle gange skal man sidde og
venter på at en mosnter respawner. Andre gange render man bare rundt og
dræer på må og få og hygger sig med vennerne. EQ er langt det mest sociale
MMORPG der findes. Man bruger mindst lige så meget tid på at chatte med
sine medspillere som man bruger på at spille. Derfor betegner nogle det
også som EverCrack fordi man risikerer at bruge så lang tid på det.
Jeg vil sige at hvis du ikke er til at sidde og spille i mange timer uden
at den hæsblæsende action skal du ikke vælge EQ. Så spil heller Diablo2
eller lign. Men hvis du godt kan lide at chatte og spille i lang tid for
at nå et mål er Everquest måske noget for dig.

hmm måske en lidt lang post men jeg lever jo for f***** af det spil

Michael
--
Who is General Failure and why is he reading my disc?

Fra : SonofonoS

Dato : 11-01-03 18:22

Vi har nu kigget på en del sider, men er stadig i tvivl. Vi vil kan se nogle
film fra spillet. Vi har kigget på gamemail.dk og vi har tænkt os at købe
EverQuest Original Exclusive til 98,-

Så kan vi altid købe den sidste nye opgradering. Er der store forbedringer
fra dengang og så til nu? Eller vil vi blive skuffede ved at købe den gamle
version?
Er det muligt at køre spillet med en fornuftig grafik med kun 128mb ram?

SonofonoS

Fra : . . .

Dato : 12-01-03 00:15

> Vi har nu kigget på en del sider, men er stadig i tvivl. Vi vil kan se nogle
> film fra spillet. Vi har kigget på gamemail.dk og vi har tænkt os at købe
> EverQuest Original Exclusive til 98,-

bare et tip, der er ofte 30 dages gratis trials på everquest gennem diverse
blade, og/eller ved gratis download på nettet.

her er feks. et link af lidt ældre dato, men jeg mener den er god nok endnu
(450mb download)

http://rpgvault.ign.com/articles/364/364759p1.html

> Så kan vi altid købe den sidste nye opgradering. Er der store forbedringer
> fra dengang og så til nu? Eller vil vi blive skuffede ved at købe den gamle
> version?

Prøvede selv trial udgaven for et stykke tid siden og ja den gamle
version er grim i forhold til de nyere expansions. (især når man kommer
fra et spil som daoc) jeg blev "heldigvis" ikke selv fanget af eq, og er
stadig mere til daoc (selvom det spil har mange fejl og mangler) men hvis
man virkeligt vil give eq den tid det tager så virker det som et utroligt
komplext spil.

> Er det muligt at køre spillet med en fornuftig grafik med kun 128mb ram?

ja, men cpu/gfxkort har nok større inflydelse. (256 ville nok være bedre
alt efter type af ram og styresystem)

Fra : Michael Thomsen

Dato : 12-01-03 21:39

On Sat, 11 Jan 2003 18:21:53 +0100, "SonofonoS"
<sonofonos@hotmail.com> wrote:

> [...]
>version?
>Er det muligt at køre spillet med en fornuftig grafik med kun 128mb ram?

Grafikmæssigt blev spillet meget pænere af udvidelsen Shadows of
Luclin .. den originale version lever ikke helt op til dagens
standerder ;) Det kan godt være at du kan klare dig med 128 mb med den
gamle version, men det vil bestemt ikke skade med lidt mere.

Michael

Fra : Cag

Dato : 13-01-03 15:52

"Michael Thomsen" <mth@ready.dk> wrote in message news:3e21d0c8.33439620@news.worldonline.dk...

> [...]
> standerder ;) Det kan godt være at du kan klare dig med 128 mb med den
> gamle version, men det vil bestemt ikke skade med lidt mere.

Prøv at kigge på deres krav til hardware her:
http://eqlive.station.sony.com/support/tech_support/ts_system_requirements.jsp

Fra : Michael Thomsen

Dato : 14-01-03 01:22

On Mon, 13 Jan 2003 15:52:22 +0100, "Cag" <cag_dk@get2net.dk> wrote:

>Prøv at kigge på deres krav til hardware her:
>http://eqlive.station.sony.com/support/tech_support/ts_system_requirements.jsp

Såvidt jeg kan se, så underbygger det bare, hvad jeg skrev?

Mvh
Michael