The Hours - en anbefaling
Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 10-01-03 15:40

Ikke en film med meget fart på, men skuespillerpræstationerne gør filmen
værd at se. Se bare hvem der er med:

Nicole Kidman (sminket til ukendelighed og ligner faktisk Virgina Woolf. Det
første kvarter sidder du uværgeligt og tænker "er det Nicole Kidman?")
Meryl Streep
Ed Harris
Julianne Moore
Jeff Daniels

Toni Colette (moderen i Sixth Sense)
Allison Janney (CJ i West Wing. Godt at se at hun også kan levere varen på
det store lærred.)

Filmen vil nok føles tung for nogen. Den behandler de noget deprimerende
temaer: døden og smerten ved livet.

Alligevel vil jeg anbefale den, hvis man er i humør til en film, der lægger
op til eftertænksomhed.

Filmen vil stensikkert dukke op flere gange til Oscar-showet, da samtlige
skuespillere spiller fænomenalt.

Mark Thomas Gazel

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 10-01-03 18:07

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Har du set den?

Jeg glæder mig til at den kommer i Danmark:

- Holdet af skuespillere er mildt sagt imponerende (for os der godt kan
snuppe Meryl Streep i hvert fald)
- Jeg er ret glad for Stephen Daldrys første film Billy Elliott
- Bogen af Michael Cunningham er en af de bedste nye bøger, jeg har læst de
sidste par år.
- Filmen har fået superbe anmeldelser i USA og har allerede modtaget en
række priser - http://us.imdb.com/Tawards?0274558

MvH Mikkel