Legolas´øjne ???
Fra : Holm

Dato : 10-01-03 15:14

Hej Gruppe.....

Jeg skriver ikke så tit her , men læser gerne med.

Jeg har nu set "De to tårne" hele tre gange i biografen , og tredie gang
lykkens ), lagde jeg mærke til at i den scene lige inden slaget i Helms
Deep, hvor Aragorn og Legolas diskuterer på Elversprog , om håbløsheden over
deres situation og de "krigere" der er til rådighed......

Der har skønne Legolas ikke blå øjne !!!
Er det mon for at illustrere hans dystre tanker ?
Ser jeg galt ?
Eller har de mon simpelthen glemt hans blå kontaktlinser ???

Normalt er jeg ike en person der lægger mærke til "film-fejl"...dem bærer
jeg gladeligt over med , hvis bare filmen holder...og DET gør LOTR.!!!
Har andre bemærket dette ???

Venlig hilsen Holm.

Fra : Claus Sørensen

Dato : 10-01-03 16:21

Holm wrote:

> [...]
>
> Normalt er jeg ike en person der lægger mærke til "film-fejl"...dem bærer
> jeg gladeligt over med , hvis bare filmen holder...og DET gør LOTR.!!!

Her kan du se "alle" filmfejlene - og den med øjnene er nederst:

http://us.imdb.com/Goofs?0167261

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 10-01-03 16:57

On Fri, 10 Jan 2003 16:21:01 +0100, Claus Sørensen <cs@chbs.dk> wrote:

>Her kan du se "alle" filmfejlene - og den med øjnene er nederst:
>
> http://us.imdb.com/Goofs?0167261

Er dette en fejl?
Continuity: When Gandalf, Aragorn, Legolas, and Gimli are entering
Theoden's throne room for the first time, Gandalf switches repeatedly
between just carrying his staff and using it to walk with.

Jeg så den som en måde at få sin stav med ind på, da de inddragede
våbnene?

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Madmanden

Dato : 10-01-03 17:05

Morten Bowman Hansen <morten@NOSPAMbowman.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:p8rt1v8vukah9optber7lisilkpogrv51l@4ax.com...
> [...]
> between just carrying his staff and using it to walk with.
>
> Jeg så den som en måde at få sin stav med ind på, da de inddragede

Nu er det noget siden at jeg så den, men jeg kan huske at jeg lagde mærke
til det - og ja, det er helt klart en fejl i redigeringen.

-Mad

Fra : Rasmus Toft Lauridse~

Dato : 10-01-03 17:33

Morten Bowman Hansen wrote:
> [...]
> between just carrying his staff and using it to walk with.
>
> Jeg så den som en måde at få sin stav med ind på, da de inddragede

Det er en fejl..

De er når man ser dem gå ind hvor der klippes mellem at se dem forfra og
bagfra. Jeg kan ikke huske helt hvordan det er men når man ser ham fra
den ene vinkel går han med den vandret i hånden og bærer den. Fra den
anden vinkel støtter han sig til den..

--
Rasmus Lauridsen
debianforum.dk - Et forum for Debian brugere

Fra : LazyJones

Dato : 10-01-03 22:08

From Morten Bowman Hansen <morten@NOSPAMbowman.dk> came:

> [...]
>between just carrying his staff and using it to walk with.
>
>Jeg så den som en måde at få sin stav med ind på, da de inddragede

Forestil dig at du optager deres gåtur ind gennem tronsalen i to 'takes',
og fra hvér sin vinkel. I det ene 'take' går Gandalf hele tiden med
staven vandret, fra den anden vinkel hele tiden med staven næsten lodret.

I redigeringen klippes således at vi følger deres tur gennem tronsalen
med 6-7 skift mellem de to vinkler. Så vil du se hvad der menes.

/ Thomas Hejl Pilgaard | <lazyjones@tdcspace.ns.dk> \ __~@
/ Susåvej 5 - 4700 Næstved | Remove the ".ns" to mail me \ ¸_`\<,_
\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯/¯¯¯¯¯(*)/ (*)
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ ¯ ¯

Fra : ChristianTC

Dato : 10-01-03 16:26

"Holm" <dortheholm@tdcspace.dk> wrote in message
> [...]
>
> Normalt er jeg ike en person der lægger mærke til "film-fejl"...dem bærer
> jeg gladeligt over med , hvis bare filmen holder...og DET gør LOTR.!!!

Sådan er jeg heller ikke og jeg er helt vild med både LOTR og TTT. Men jeg
syens at det kanon seje ved den fejl som du siger er, at man kan fortolke
den på den måde og så er det jo egentligt ikke en fejl =O)

MVH
Christian

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 10-01-03 17:33

> Sådan er jeg heller ikke og jeg er helt vild med både LOTR og TTT. Men jeg
> syens at det kanon seje ved den fejl som du siger er, at man kan fortolke
> den på den måde og så er det jo egentligt ikke en fejl =O)

For at tage fra IMDB:
Legolas' eyes are brown for the majority of the battle of Helm's Deep,
instead of their customary blue. It has been pointed out that elves' eyes
change color with their mood. However, there is a story reported that, in
fact, this particular color change came about when Orlando Bloom forgot his
blue contact lenses during some of the shooting for this sequence.

Er der nogen kyndige i bøgerne der kan bekræfte at elvere skifter øjenfarve
med deres humør?

Fra : Devast8or

Dato : 10-01-03 19:53

I LOTR bøgerne står der intet om det. Det er muligt at det står i enten
Silmarillion eller The Hobbit, dem har jeg ikke fået læst endnu.

Men jeg husker da at det et eller andet sted (vist på FOTR EE DVDen) er
nævnt at de (filmholdet) har ladet elvernes øjne afsløre hvor de er fra.
Hvis jeg husker rigtigt er elvere med lyseblå øjne fra Lothlórien, og dem
med mørkeblå er fra Imladris (Rivendell). Hvad farve Mirkwood elvere (som
Legolas er) har er vi st ikke nævnt, men på dette billede ligner det en
mellemting http://www.movieweb.com/movie/lordofrings2/co2.jpg. Iøvrigt ser
hans øjne ikke særlig blå ud på dette billede
http://www.movieweb.com/movie/lordofrings2/co1.jpg.

Devast8or (som endnu ikke har set TTT)

--
Spamfilter activated

Fra : sniper_Nolight

Dato : 12-01-03 13:31

Mirkwood elvere (som
> [...]
> mellemting http://www.movieweb.com/movie/lordofrings2/co2.jpg. Iøvrigt ser
> hans øjne ikke særlig blå ud på dette billede

mener at kunne huske fra bogen at Legolas' øjne er grå, men jeg kan ikke
huske det 100%... desudne er der jo brugt en del colorgrading i filmen som
osse kan spille ind
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : No Humor Man

Dato : 11-01-03 15:08

"ChristianTC" <ct_clausen@oncable.dk> wrote in message
> "Holm" <dortheholm@tdcspace.dk> wrote in message
[snip]
> Sådan er jeg heller ikke og jeg er helt vild med både LOTR og TTT. Men jeg
> syens at det kanon seje ved den fejl som du siger er, at man kan fortolke
> den på den måde og så er det jo egentligt ikke en fejl =O)
Begge film hedder LOTR! .)
Den første har derimod undetitlen FOTR mens toeren har undetitlen TTT.
Bare en oplysning.

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers
ICQ: 67778624

Fra : Holm

Dato : 10-01-03 20:44

> [...]
>
> Normalt er jeg ike en person der lægger mærke til "film-fejl"...dem bærer
> jeg gladeligt over med , hvis bare filmen holder...og DET gør LOTR.!!!

Hej Igen !!!

Mange tak for alle de gode svar jeg har fået.
Jeg synes altid der er meget at diskutere om en god film , og jeg mener
afgjort der er meget at snakke om , når det gælder Lotr.
Jeg ser nu mange af "fejlene" som symboler og ikke fejl, f.eks i scenen med
Grima og Eowyn , hvor afstanden mellem dem er tydeligt forøget efter hun
udtaler : Your word like poison....
For mig er det klart symbolsk at afstanden forøges....men sådan er der jo så
meget........!!!
Hvor man så ligefrem kan se kamerafolk mm ( hvilket jeg dog har været
forskånet for... ja det kan man da så betegne som fejl.
De andre er et spørgsmål om fortolkning tror jeg !!

Jeg er nu igang med trdie bog...og jeg har helt ondt i maven..man ønsker jo
bare ikke at den når til sin slutning vel ??

Bagefter vil jeg kaste mig over Silmarillion og Hobitten...og flere af
Tolkiens bøger....MUMS !!!!!

Holm

Fra : sniper_Nolight

Dato : 12-01-03 13:40

> Jeg er nu igang med trdie bog...og jeg har helt ondt i maven..man ønsker
jo
> bare ikke at den når til sin slutning vel ??

tredje bog er fantastisk og nu vil jeg intet afsløre for dig andet end
dette: (ingen spoiler) hvordan de vil klemme tredje bog ned på 3 ja endda
3,5 time det tror jeg ikke sker og rygterne siger at filmen vil være længere
end de andre... jeg beder til de får bare lidt af det hele... 3. bog er et
mesterværk!

> Hobitten...

har jeg lige fået og den vil jeg til igang med