MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
XP og de forsvundne indstillinger
Fra : Mick

Dato : 10-01-03 15:07

Hej.

Jeg ville i dag skifte mit baggrunds billed, med et andet.. men når jeg går
ind i egenskaber for skærm, får jeg kun lov til at vælge mellem et par
"temaer", ikke noget med baggrund eller indstillinger for skærmkort eller
alle de andre... Så tænkte je om måske jeg ved et tilfælde var blevet til en
alm bruger, men nej, jeg er stadigvæk computeradministrator.... hmm, en
genstart hjalp heller ikke...
Er der nogen der har kendskab til denne "fejl"..... så ville jeg da være
glad for at høre en løsning på problemet...

Jeg har lagt et screenshot op på dk.binaer, så i kan se hvad jeg mener. med
enme linien "XP og de forsvundne indstillinger.

mvh. Mick

Fra : Jens

Dato : 10-01-03 15:47

"Mick" <mick@a1d2s3lhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
med
> enme linien "XP og de forsvundne indstillinger.

Gider du lige trykke på start og se om det er dit navn der står der
Du er ikke logget på med din egen konto men enten som gæst eller default
user
Hvad har du installeret af nye programmer eller opdateringer ?
Er det en xp pro hvor du har fosægt med et domæne istedet for arbejdsgruppen
?

mvh Jens

Fra : Mick

Dato : 10-01-03 16:10

> Gider du lige trykke på start og se om det er dit navn der står der

Det gør der hvis du mener "Log Mick Tagmos af"

> Du er ikke logget på med din egen konto men enten som gæst eller default
> user

hmm, under bruger styring stå der af Mick Tagmos er computer administrator

> Hvad har du installeret af nye programmer eller opdateringer ?

hmm, Ikke lige hvad jeg kan huske, og rigemelig sikkert ingen programmer der
skulle rode med det...

> Er det en xp pro hvor du har fosægt med et domæne istedet for
arbejdsgruppen ?

Ja, det er en xp pro. og nej det mener jeg ikke at jeg har.

med venlig hilsen

Mick

ps. har du andre forslag??

Fra : Jens

Dato : 10-01-03 18:12

> ps. har du andre forslag??

Jaja da
Find c:\documents and settings\ og fortæl hvilke mapper der er deri, husk
lige at slå visning af skjulte filer og mapper til

Jeg har en mistanke om hvad der er sket.

Der er en lille håndfuld brugergrupper i computeradministration/lokale
brugere, kik dem igennem og se hvilke du er medlem af

Er der andre end dig der bruger maskinen ?

Mvh Jens Skriv gerne direkte.

Ps: Du kan køre gendannelsen som foreslået men det fortæller ikke hvorfor
den opfører sig som den gør, og det løser måske ikke problemet da jeg ikke
er sikker på du er administrator og hvis du logger på som "administrator" og
gør det kan du miste alle indstillinger.

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 10-01-03 17:08

Jeg vil anbefale at bruge Systemgendannelse. Den virker upåklagelig:
Programmer-->Systemværktøjer->Systemgendannelse. Vælg dernæst en dato hvor
det virkede og voilá (forhåbentlig). YEAH!! Jeg gjorde det sgu igen - det er
mig som at der er ham som at der en den bedste !!

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk