Simpelt spg. angående tabeller
Fra : AHR

Dato : 10-01-03 14:49

Hej

Jeg har et simpelt spg til jer.

Jeg har følgende tabel:

Det bliver vist som | 1 | 2 |

Jeg ønsker at der skal være en ramme om 1 "det er ok", men ingen ramme om 2.

Hvad gør jeg?

Tak
AHR

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-01-03 14:58

AHR skrev:

> Jeg ønsker at der skal være en ramme om 1 "det er ok", men
> ingen ramme om 2.

Udseende styres med css. Indsæt følgende i <head>:
   <!--
   table{ border: none; }
   td.ok{ border: thin solid black; }
   -->

- og ret tabellen til:

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : AHR

Dato : 10-01-03 15:05

> Udseende styres med css. Indsæt følgende i <head>:
> [...]

Kan det gøres uden brug af CSS?

Tak
AHR

Fra : Søren Egstrup

Dato : 10-01-03 19:20

On Fri, 10 Jan 2003 15:04:35 +0100, "AHR" <xx@xx.xx> wrote:

>Kan det gøres uden brug af CSS?

JA:

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-01-03 15:10

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> skrev :

Har du ikke glemt noget?

Et lille hint: Message-ID:

skrevet af en Jens Gyldenkærne Clausen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 10-01-03 15:24

On Fri, 10 Jan 2003 14:57:54 +0100, Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid> wrote:

>ret tabellen til:

Er <tr>...</tr> afskaffet?

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-01-03 15:48

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Har du ikke glemt noget?

Bande, svovle... (jo)

> Et lille hint: Message-ID:

> skrevet af en Jens Gyldenkærne Clausen.

td skal pakkes ind i tr, td skal pakkes ind i tr, td skal pakkes
ind i tr, td skal pakkes ind i tr, td skal pakkes ind i tr, td skal
pakkes ind i tr.... (jeg fortsætter på tavlen).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-01-03 15:50

Peter Loumann skrev:

> Er <tr>...</tr> afskaffet?

Nej - men min korrekturlæser holder desværre ferie. Jeg validerede
faktisk css-koden, men glemte totalt at kigge på html-delen.
Jeg bekagler.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kurt Lund

Dato : 10-01-03 18:14

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Peter Loumann skrev:

> Jeg bekagler.

Når du ikke galer ...

--
Kurt Lund
- der ikke længere ser indlæg afsendt fra kandu.dk

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 10-01-03 19:01

"Kurt Lund" <kl@fabel.dk> wrote in message

> Når du ikke galer ...

Dagens hit kommentar *LOL*

--

Mvh / Regards

-=< Christian >=-

http://www.cmnielsen.dk ICQ: 25308942
Destiny is not a matter of chance it is a matter of choice

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-01-03 15:54

AHR skrev:

[om borders på tabelceller]
> Kan det gøres uden brug af CSS?

Hvorfor?

IE understøtter "bordercolor" på en td - men den vises kun hvis
tabellen også har border.

CSS er understøttet af alle nyere browsere, og giver dig præcis det
du skal bruge.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-01-03 23:01

Kurt Lund skrev:

[Jeg skrev]

> Når du ikke galer ...

"Bekagler" er en fast omskrivning af "beklager" der ofte ses i
Politikens At Tænke Sig - når de gør grin med samme avis' spalte
"Fejl og mangler".
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Crank

Dato : 12-01-03 02:57

"AHR" skrev>

> [...]
>
> Det bliver vist som | 1 | 2 |
>
> Jeg ønsker at der skal være en ramme om 1 "det er ok", men ingen ramme om 2.

Jeg har prøvet at tegne den i FrontPage:

-Crank
http://FairSite.dk

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 12-01-03 09:41

"Crank" <crank@get2net.dk> writes:

> Jeg har prøvet at tegne den i FrontPage:

Tak for advarslen, jeg vil aldrig røre FrontPage :)

Du har to elementer med indholdet "|1|" og "|2|", og
du vil have en ramme(border) omkring et-tallet i den første?

Ingen grund til at indføre en ekstra table bare for at sætte
border omkring et et-tal.

Som jeg læste det oprindelige spørgsmål, så var "|"'erne faktisk
rammer (de var ikke med i den table du skrev, men table havde
border="1"). Altså noget i stil med

For kun at have border omkring det første element, så kan man blot
fjerne borderen fra det andet.

Jeg ved ikke om man kan gøre noget lignened når man sætter borderen
på med border="1". Jeg tror de umiddelbart ikke.

/L

Fra : Crank

Dato : 12-01-03 18:55

Til alle i andre: Her var der en mand, der kunne lektien!
-Crank
::::::::::::::::

"Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> skrev>

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 12-01-03 21:05

Crank wrote:
> Til alle i andre: Her var der en mand, der kunne lektien!
> -Crank

PLONK!

(dvs: lyden af at du lander på bunden af mit killfilter, så jeg læser
ikke hvad du spørger om det næste stykke tid. Årsag: dårlig opførsel i
gruppen)

Jesper Brunholm

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-01-03 22:53

Crank skrev:

> Til alle i andre: Her var der en mand, der kunne lektien!

Øh - hvad mener du?

Lasse har vist temmelig meget mere end dig såvel i denne lille tråd
som i hele gruppen.

Læs lige min signatur før et evt. svar.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Crank

Dato : 13-01-03 12:48

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> skrev
> Lasse har vist temmelig meget mere end dig såvel i denne lille tråd
> som i hele gruppen.

Jeg har afprøvet de forskellige forslag, før jeg selv svarede.
Lasses virkede, og derfor var mit svar en kompliment til Lasse.
Jeg er ikke helt med på, hvordan i andre forstod det.
-Crank

Fra : Thore

Dato : 13-01-03 13:15

On Mon, 13 Jan 2003 12:48:20 +0100, "Crank" <crank@get2net.dk> wrote:

> [...]
>Lasses virkede, og derfor var mit svar en kompliment til Lasse.
>Jeg er ikke helt med på, hvordan i andre forstod det.

Jeg er i hvertfald glad for, at jeg ikke havde skrevet noget svar til
spørgsmålet. For mig at se, var det snarere en negative nedgørelse af
alle de andre(s) forslag...

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2700 Bronshoj

Fra : Crank

Dato : 13-01-03 20:21

"Thore" <dinotec@pc.dk> skrev
>For mig at se, var det snarere en negative nedgørelse af
> alle de andre(s) forslag...

Når jeg skriver 'Til alle i andre', er det selvfølgelig fordi, at jeg ikke ønsker at ramme nogen
personligt.
Jeg beklager meget, at jeg alligevel har gjort det.
-Crank

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-01-03 12:50

Crank skrev:

> Jeg har afprøvet de forskellige forslag, før jeg selv svarede.
> Lasses virkede, og derfor var mit svar en kompliment til
> Lasse. Jeg er ikke helt med på, hvordan i andre forstod det.

O.k. - beklager misforståelsen. Jeg læste dit indlæg ironisk.
--
Jens Gyldenkærne Clausen