hund der stjæler
Fra : Else

Dato : 10-01-03 12:15

Vi har en skøn petit basset griffon (lille ruhåret basset)på 1 år, som
er meget kærlig, lærenem og kontaktsøgende. jeg træner med hende
hverdag og mener ikke hun er understimuleret, men alligevel stjæler
hun alt fra mobiltlf., kuglepenne, stearinlys, tøj, mad etc.
hvis hun kan, hopper hun op på bordet via en stol og tager hvad der
ligger.
vi har snart prøvet alt, skyde hende i nakken med en vandpistol, tale
hårdt, tale blødt, lave larm "fra den ting hun stjæler", aflede
opmærksomhed og lige lidt hjælper det.

jeg er bevidst om, at hun gør det for kontaktens skyld, men vi er
trætte af, at
bordene altid skal være ryddede når vi forlader stedet.

er der nogen der har nogle erfaringer eller gode forslag.

hilsen else

Fra : Mette Mejdahl

Dato : 10-01-03 18:02

Hejsa!

Med fare for at få ballade
Hvad med at prøve at stille et par mussefælder på bordet...
Det giver et klap over snuden / en lille forskrækkelse...

MVH. Mette

Fra : x Vuf x

Dato : 10-01-03 18:11

Fri, 10 Jan 2003 18:01:55 +0100, Mette Mejdahl wrote:

>Med fare for at få ballade
>Hvad med at prøve at stille et par mussefælder på bordet...
>Det giver et klap over snuden / en lille forskrækkelse...

Ikke for at skælde dig ud Mette, men prøv lige at lade sådan
en musefælde klappe i over din pegefinger, og betænk så lige,
at snuden er den sarteste del på hunden.
Ellers er idéen da vist go' nok. Bare dét, at de klapper i,
vil forskrække hunden; men sikkert kun én gang!

--
Mvh Sonja nospam@***sonpet.com http://www.sonpet.com/

Ser alt sort ud, kigger du måske i den forkerte retning.

Fra : Mette Mejdahl

Dato : 10-01-03 18:23

> [...]
> Ellers er idéen da vist go' nok. Bare dét, at de klapper i,
> vil forskrække hunden; men sikkert kun én gang!

Det er bare ok.. jeg havde forvendtet det
Har prøvet det flere gange...
Der findes altså musefælder der ikke slår helt så hårdt... (det var jo ikke
en rottefælde.. AV!

Mette

Fra : x Vuf x

Dato : 10-01-03 19:17

Fri, 10 Jan 2003 18:22:46 +0100, Mette Mejdahl wrote:

>Det er bare ok.. jeg havde forvendtet det
>Har prøvet det flere gange...

Hvad har du prøvet flere gange? At blive skældt ud? ;-D

>Der findes altså musefælder der ikke slår helt så hårdt... (det var jo ikke
>en rottefælde.. AV!

Ja den kan vel næsten slå fingeren af...

Fra : Mette Mejdahl

Dato : 10-01-03 19:28

> Hvad har du prøvet flere gange? At blive skældt ud? ;-D
Hehe.. Jo osse det Men mere som svar på musefælde-finger-klapningen =)

Mette

Fra : x Vuf x

Dato : 10-01-03 21:53

Fri, 10 Jan 2003 19:27:54 +0100, Mette Mejdahl wrote:

>Hehe.. Jo osse det Men mere som svar på musefælde-finger-klapningen =)

Nååå...Avs...

Fra : Mari

Dato : 10-01-03 23:50

"Else" <soja@mail.dk> skrev i en meddelelse
> jeg er bevidst om, at hun gør det for kontaktens skyld, men vi er
> trætte af, at
> bordene altid skal være ryddede når vi forlader stedet.

Hun vokser fra det - men det er drøjt mens det står på.
I mellemtiden bør hun "beskyttes" mod at kunne komme til ting,
som man ikke må lege med - og i stedet får andre tilbud - som hun kan
holde sig beskæftiget med.

Mit råd til dig er, køb et hundegitter og afgræns hendes indendørs
aktionsområde
Jørgen Bych på Emdrupvej 108, 2400 København NV, 31561755 sælger
nogle plastovertrukne hegnsektioner - som ikke er specielt kostbare. Han
kalder dem kompost
stativer - men han ved at de anvendes til "hundekravlegård". Og han
forsender dem også.

De sælges i 4-stk pakninger og sættes sektionerne sammen, kan de enten danne
en firkant - eller man kan fastgøre dem med kabelbindere, så de kan stå
oprejst i zig-zag uden stolper og lign.

Jeg har et sådan zig-zag hegn stående på tværs i "mit værelse", når jeg
har en hvalp/unghund. Alene for at hjælpe hunden til ikke at ødelægge mine
ting under leg. Stole er skubbet ind under bordet - og i den værste periode
er dørene lukket til stue og værelser - så hun kun kan være i køkken, entre
og bad.

Vær glad for at din hund kan underholde sig selv - og giv den noget
"lovligt"
at underholde sig med. En halvliters sodavandsflaske med guffer i - den gør
underværker.

/Mari