Spilserver og router med nat
Fra : BFC Trekanten

Dato : 10-01-03 12:13

Hej NG, jeg tillader mig at genposte en bid af et spørgsmål (MoHAA -
Spearhead - flere spørgsmål...) jeg har stillet i
dk.spil.computer.first-person-shooter, men tager altså kun netværksdelen
med, jeg håber så det falder ind under topic - ellers undskyld min støj...

(snip)

2)
Jeg bruger en SpeedStream router med NAT, og vil gerne have serveren til at
være synlig på internettet, har prøvet at forwarde de porte manualen siger
skal åbnes i routeren til serveren, + flere forslag (fundet i diverse fora)
til porte der skal åbnes for at serveren bliver synlig i ingame-browseren
(ligegyldigt med gamespy) - MEN den er stadig usynlig - kan ej heller
konekte direkte til IP adressen så noget er galt... - hvad ???

Når jeg laver akkurat det samme - portforwarding - til en
wolfenstein-server - virker det fint - så hvad hulen går der galt ???

(snap)

Mvh
Torben

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 10-01-03 14:32

"BFC Trekanten" <trekanten@nethotel.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> bliver synlig i ingame-browseren (ligegyldigt med gamespy) - MEN den
> er stadig usynlig - kan ej heller konekte direkte til IP adressen så

Hvilke porte laver du NAT på?

Når du siger "kan ej heller konekte direkte til IP adressen så noget er
galt..." hvad mener du så? Kan du connecte til serveren via LAN?

--
Bjarke Andersen

Fra : BFC Trekanten

Dato : 10-01-03 15:09

> Hvilke porte laver du NAT på?

TCP og UDP:
12201 - 12210 til "0" alle porte lokalt

> Når du siger "kan ej heller konekte direkte til IP adressen så noget er
> galt..." hvad mener du så? Kan du connecte til serveren via LAN?

Ja på LAN spiller det fint, det er udefra WAN det kikser...

Torben

ps.: ved wolfenstein er det 27950 - 27960 > "0" og det "spiller" fint,
selvom når jeg tilslutter spillet står "udvendig IP":20001.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 10-01-03 15:29

> TCP og UDP:
> 12201 - 12210 til "0" alle porte lokalt

Det er lang tid siden jeg sidst har leget med en SpeedStream router, men
hvad nu hvis du telnetter til den og anvender kommandoen

system addserver <MOHAA servers LAN-IP> <protokol TCP/UDP> <port nr>

Fx.
system addserver 192.168.177.53 TCP 12201

--
Bjarke Andersen

Fra : BFC Trekanten

Dato : 10-01-03 15:51

> system addserver <MOHAA servers LAN-IP> <protokol TCP/UDP> <port nr>
>
> Fx.
> system addserver 192.168.177.53 TCP 12201

Vi leger videre på mandag, jeg har (desværre...) fri fra arbejdet nu, så
prøver jeg at skyde kommandoen af over telnet. ellers har jeg brugt
routerens grafiske_web_server_konfig_sider..

Fra : Morten Nielsen

Dato : 10-01-03 15:38

Hvis du har Teledanmark PROaccess med Deres Speedstream router kan du nok
ikke være server. Det er et kendt "problem" at Teledumnok har lukket for
mange af portene af "sikkerhedshensyn". Disse kan naturligvis lukkes
op....af teledanmark mod et symbolsk beløb på 1000Kr (((
Har selv samme problem at jeg ikke kan være server for mange af de
multiplayer games jeg har, pisseirriterende, men jeg er alligevel for nærig
til at give 1000K for at få lavet det.

Hilsen Morten Nielsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-01-03 18:04

In article <3e1edd6b$0$125$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
Kingofchess@hotmail.com says...
> Har selv samme problem at jeg ikke kan være server for mange af de
> multiplayer games jeg har, pisseirriterende, men jeg er alligevel for nærig
> til at give 1000K for at få lavet det.

Har du ethernet-interface eller ATM?

Kender du til http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html ?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Ligusterlogik

Dato : 10-01-03 18:52

Det problem kender jeg godt, og da jeg, relativt ofte, laver ændringer i min
router, valgte jeg at købe min egen, Gav ca, 500,- og det er let og
stabilt...
Og så kan man spille via nettet, og når man er færdig evt. lukke portene
ned, for sikkerheden om at gøre..

nok de bedste 500,- jeg har giver ud indenfor de sidste 3-4 år

Maier

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-01-03 20:45

In article <3e1f0837$1$83837$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
ligusterlogik@ligusterlogik.dk says...

> Det problem kender jeg godt, og da jeg, relativt ofte, laver ændringer i min

Prøv lige at svare på det rigtige indlæg, ikk'?

Fra : BFC Trekanten

Dato : 10-01-03 23:08

og nu over til mit problem...

Ejer routeren - har fuld adgang til alle funktioner (skal bare hitte dem
først) både HTTP-porten - fra LAN - telnet og DSL-tools, så hårde
kommandoer er fuld lovlige (uden at skulle smække 1000,- dask), sidste nye
firmware.

Interface er ATM

Mvh
Torben

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-01-03 01:26

In article <avng58$nks$1@sunsite.dk>, trekanten@nethotel.dk says...
> Ejer routeren - har fuld adgang til alle funktioner (skal bare hitte dem

Ovenstående eliminerer problemer med nedenstående