Hvad kan <input type="file"> ?
Fra : Chrisser

Dato : 10-01-03 08:21

Hej
Jeg har behov for at lave noget hvor brugerne kan vælge en fil.
Der er bare den hage ved det at filen skal være fra en bestemt mappe ( samt
tilhørende undermapper ) som befinder sig på et netværksdrev.

Kan det lade sig gøre at få <input type="file"> til at starte et bestemt
sted ?

Chrisser

Fra : Niels Andersen

Dato : 10-01-03 08:30

Chrisser wrote in <avlsdt$19b$1@sunsite.dk>:
> Kan det lade sig gøre at få <input type="file"> til at starte et bestemt
> sted ?

Nej. Måske findes der noget browserspecifikt, men det tror jeg ikke der gør.

--
Mvh.
Niels Andersen

Fra : Chrisser

Dato : 10-01-03 09:45

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> skrev i en meddelelse

> Nej. Måske findes der noget browserspecifikt, men det tror jeg ikke der
gør.

Jeg tænkte det desværre nok, men det skader jo aldrig at spørge - så må jeg
se hvad jeg ellers kan finde på...

Chrisser

Fra : TH

Dato : 10-01-03 10:00

Hej,

"Chrisser" <cbj@egdatainform.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tænkte det desværre nok, men det skader jo aldrig at spørge - så må
jeg
> se hvad jeg ellers kan finde på...

Lav noget serverside til den funktion, det giver langt det bedste resultat.
I ASP fx. skulle det ikke tage mere end 5 min at lave.

/TH

---

Fra : Chrisser

Dato : 10-01-03 10:31

"TH" <th@cogito.dk> skrev i en meddelelse
> jeg
>
> Lav noget serverside til den funktion, det giver langt det bedste
resultat.
> I ASP fx. skulle det ikke tage mere end 5 min at lave.

Nå det ved jeg nu ikke. Der vil komme et sted mellem 50 og 100 undermapper
til den første mappe.
Hver af disse mapper kan have andre undermapper ovs. Put hertil et sted
omkring 100 filer ind pr. måned, og så er du ved at have det jeg skal vise.
Derfor ville det være rart med at kunne browse sig igennem på samme måde som
<input type="file">. Det skal jo være både overskueligt og let at bruge.
Men hvis du har et forslag er jeg lutter øre

Og i samme forbindelse sætter jeg så lige en
FUT til: dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp
- da jeg kan forudse at vi er på vej derover...

Chrisser

Fra : TH

Dato : 10-01-03 10:38

Davs,

> Nå det ved jeg nu ikke. Der vil komme et sted mellem 50 og 100 undermapper
> til den første mappe.

Er da ligemeget...? Jeg tænkte mere på at ASP-koden ikke kan tage mere end
5min at lave :)

> Hver af disse mapper kan have andre undermapper ovs. Put hertil et sted
> omkring 100 filer ind pr. måned, og så er du ved at have det jeg skal
vise.

Ingen problemer.

> [...]
> <input type="file">. Det skal jo være både overskueligt og let at bruge.
> Men hvis du har et forslag er jeg lutter øre

Ok...jeg bikser lige noget sammen...det bliver hurtigt for jeg er på arbejde
:)

> Og i samme forbindelse sætter jeg så lige en
> FUT til: dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp
> - da jeg kan forudse at vi er på vej derover...

Jepper :)

/TH

---

Fra : Chrisser

Dato : 10-01-03 10:51

> [...]
>
> "Chrisser" <cbj@egdatainform.dk> skrev i en meddelelse

> Er da ligemeget...? Jeg tænkte mere på at ASP-koden ikke kan tage mere end

Næ, problemet er jo ikke at få fat i filnavnene uanset antal, det er
strukturen i det der generer mig...

> som
>
> Ok...jeg bikser lige noget sammen...det bliver hurtigt for jeg er på
arbejde
> :)

Jammen det skal jeg da ikke beklage mig over

Chrisser

Fra : tina pedersen

Dato : 10-01-03 14:32

checkede den lige - ser ret fed ud - men kan man ikke få en der kan give
hele sitets total filesize??
altså også including subfolders?

eller ka I en kode.....`?????

http://makeashorterlink.com/?D19C42803

Fra : TH

Dato : 10-01-03 10:47

Hej,

Fandt lige denne kode snip...er det ikke sådan noget du er ude efter? (Tog
endda kun 10sek at finde :)
http://www.planetsourcecode.com/vb/scripts/ShowCode.asp?txtCodeId=7022&lngWI
d=4

mvh
TH

---

Fra : TH

Dato : 10-01-03 10:49

Hej,
Prøver lige med en mindre url :)

Fra : Chrisser

Dato : 10-01-03 11:11

> Hej,
> Prøver lige med en mindre url :)
>
> http://makeashorterlink.com/?D19C42803

Det ser faktisk rigtig lovende ud, jeg kigger på det, det skulle nok kunne
tilrettes til et bestemt directory.

Tusind tak

Chrisser

Fra : TH

Dato : 10-01-03 11:18

Hej,

> Det ser faktisk rigtig lovende ud, jeg kigger på det, det skulle nok kunne
> tilrettes til et bestemt directory.

Det kan det nemt...mail mig hvis du skal have hjælp.

Mvh
TH

---

Fra : Chrisser

Dato : 10-01-03 11:49

> Hej,
>
> "Chrisser" <cbj@egdatainform.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan det nemt...mail mig hvis du skal have hjælp.

Takker - men jeg tror den er der nu

Chrisser