Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Valg af digital kamera ?
Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 08-03-01 21:35

Hej NG

Jeg skal ud og købe et billigt digital kamera...
Jeg vil ofre 1600-2000 kr på det og jeg har kigget på
Agfa ePhoto CL20
det koster ca. 1600 kr.
Men da jeg ikke har forstand på det ville jeg lige høre jeres mening om det
?
Jeg synes da jeg læste om det virkede det som om det var et godt køb for
1600 kr.
Men nu går mit spørgsmål på:
ER det virkeligt et godt køb eller skulle jeg hellere vælge et andet digital
kamera ? og hvad for et skulle jeg vælge ?(I samme prisklasse)
Jeg er til "For-Sjov-Billeder" Så det skal ikke bruges til noget
professionelt eller noget.
MVH
Morten

Fra : PJ

Dato : 08-03-01 21:41

Du kunne jo læse om det her på NG - se få dage tilbage - så behøvede du ikke
spørge.
PJ
Morten Lundstrøm <semizealot@iname.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:mRRp6.1$bw2.1733725@news.mobilixnet.dk...

Fra : Karsten Olesen

Dato : 08-03-01 22:44

"PJ" <pj@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Du kunne jo læse om det her på NG - se få dage tilbage - så behøvede du
ikke
> spørge.
> PJ
______________________

Men bortset fra dêt, så havde BILKA
en Olympus Camedia C-860L på udsalg
til 2495,-...

MVH

Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 09-03-01 08:57

2495 kr er en del mere end jeg havde tænkt mig at give
Men tak alligevel!
MVH
Morten

Fra : Karsten Olesen

Dato : 09-03-01 16:46

"Morten Lundstrøm" <semizealot@iname.com> skrev i en meddelelse
> 2495 kr er en del mere end jeg havde tænkt mig at give
> Men tak alligevel!
________________________

OK..men det er stadig MEGET billigt for 1.3 (ægte, og IKKE interpolerede
MegaPixels)....

MVH

(Tro mig...gi' lige den x-tra slat penge, og du vil takke mig.:)

Fra : Phreak

Dato : 12-03-01 21:20

>________________________
>
>OK..men det er stadig MEGET billigt for 1.3 (ægte, og IKKE interpolerede
>MegaPixels)....

Jeg gav da 2500 kr for mit digitalkamera, og det er et 2,1 megapixel
(et canon digital ixus)

--
Vil du gerne registrere hvor mange downloads du har fra din side??
Så prøv "download tælleren" på: www.mininet.dk/download/

Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 09-03-01 08:56

Jamen det ligger typisk i en højere prisklasse end jeg har tænkt mig at
give.... >2000
Og som sagt vil jeg gerne have det lå på de der 1600 kr og MAX 2000 kr....

Fra : P.C.

Dato : 09-03-01 09:43

Hi.
Nu _må_ jeg altså blande mig :
Hvad tror du de extra 400 giver dig ,iforhold til et billigt noname kamera der
garenteret ikke engang vil have noget display.
Du spørger efter råd, --- og jeg har indtil dato ikke set nogle blive vejledt
_bedre_ end i denne tread. No hard feelings ; men det er lige ved at dette er
perler for svin.
Altså ; ----- prøv lige at gå ind og se på specifikasionerne for Olympus C-860L
, og prøv så at sammenlign dem med de sølle 24 billeder du i aller laveste
opløsning får ud af et af de billige.
Nej, nu må det snart være nok ;)) ------- for at spare sølle 500.
P.C.

Fra : P.C.

Dato : 09-03-01 09:57

Hi .
Ja undskyld jeg farede så heftigt frem :))
Men altså ; Olympus C-860L er et stang lækkert kamera med et _utal_ af
funktioner, og lige for øjeblikket hvor folk tror at man med digitale kameraer
_kun_ skal se på max opløsningen som man alligevel næsten aldrig bruger, så kan
man altså finde nogle brand gode tilbud blandt kvalitets kameraerne.
Rent praktisk vil du finde ud af, at det er rigeligt nok med de opløsninger der
er tilrådighed på C-860L , og medens andre styrter rundt og giver 3 gange så
meget for kameraer der faktisk kun tilbyder _en_ extra høj opløsning udover alt
det du får med dette kamera, ------ så kan jeg næppe se _nogen_ bedre
investering med hensyn til digitale kameraer, end når der kommer en ny model, og
de "gamle", som altså på nær ganske få og sjældent brugte funktioner, er
_fuldstændigt_ magen til.
Om du så købte det dyreste i den serie, vil du for 90 pct. af de billeder du vil
tage, holde dig indenfor hvad C-860L tilbyder.
MVH.
P.C.

Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 11-03-01 13:55

Hej!
Ja så må jeg vist til at gen-overveje hvad jeg skal købe.
Kan man egentlig få 'fremkaldt' billederne og få det ud på normalt foto
papir når man bruger digitalt kamera ?
Det kunne være meget rart da jeg ikke har en 'super'-printer (En Lexmark
5000) Men pyt... kameraet skal hovedsageligt bruges til at lægge billeder
ind på PC'en
Jeg ved at man kunne det på det der Agfa kamera som jeg først havde kigget
på + at man kunne bruge det som webcam (En rar funktion som jeg utvilsomt
overhovedet ikke ville benytte når det kom til stykket.)
Nå... men jeg må vel bare spare nogle flere penge op, hvis det er så meget
bedre som du siger kan det vel ikke betale sig at spare der.
Tak for tippet, og dit pæne svar!
MVH
Morten

Fra : P.C.

Dato : 11-03-01 18:44

Hi.

> [...]
>Ja så må jeg vist til at gen-overveje hvad jeg skal købe.
>Kan man egentlig få 'fremkaldt' billederne og få det ud på normalt foto

Med hensyn til at "fremkalde" billederne altså billedbehandling og udprintning
tror jeg at de fleste farve printere kan følge med ; vores gamle Hp 820 er den
helt rigtige hvis man vil have lidt bedre økonomi i farvepatroner og lidt
dårligere kvalitet i udprintning, ellers kan de fleste foto handlere vist få
printet for dig og sikkert til konkurencedygtige priser, men her må du spørge
andre i gruppen.
Der er også muligheden med kopi anstalterne, og jeg ved at man _kan_ finde gode
tilbud, som kan konkurere med prisen på farvepatroner , og de fleste printer jo
posters i foto kvalitet.
MVH
P.C.

Fra : Karsten Olesen

Dato : 09-03-01 16:44

> [...]
> give.... >2000
> Og som sagt vil jeg gerne have det lå på de der 1600 kr og MAX 2000 kr....

Så vent 14 dage og gi' 500 mere...du får et godt
camera til netop dên pris!

Men sådan er vi jo så forskellige..

MVH

Fra : Helle

Dato : 09-03-01 11:28

Til den pris du nævner, har de et hos " Merlin", det er et børnecamera og
det koster 1200,-kr.
så det må være det du skal have.

Hilsen Helle

Fra : PJ

Dato : 10-03-01 12:36

Lad dog nærigrøven købe det klamme børnecamera - hvis man ikke er mere
kreativ og krævende, samt modtagelig for et "godt venligt råd" - så?
PJ

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 10-03-01 13:23

"Morten Lundstrøm" <semizealot@iname.com> wrote in message news:mRRp6.1$bw2.1733725@news.mobilixnet.dk...

> Jeg skal ud og købe et billigt digital kamera...

Go' fornøjelse.

Jeg tror desværre ikke der er ret mange herinde der synes at det er særligt godt udvælgelseskrav

I kategorien "For-Sjov-Billeder" vil jeg selv helst anbefale et Canon S-100/IXUS, til godt kr. 4000,- simpelthen pga. det størrelse.
Ved got du ikke tænker i den prisklasse, men du får langt mere "billede for pengene" med sådan et.

mvh Steffen