Meget output i PHP giver problemer
Fra : Martin Persson

Dato : 10-01-03 00:00

Hej NG

Jeg har et php script som skriver ca. 1600 linjer html kode ud vha et
loop. Hver linje er på ca 350 tegn.
Men det gør den kun nogle gange, andre gange skriver den at siden ikke
kan vises (The page can not be displayed). Dette sker typisk efter man
trykker refresh en eller flere gange.

Jeg ved ikke om det er php eller apache den er gal med eller om det er
noget helt tredje, men det er meget ustabilt.

Jeg bruger php 4.3.0 og apache 1.3.23 og IE6 og det hele køres lokalt.

Det skal siges at hvis jeg sætter den til at skrive færre end 300
linjer virker det umiddelbart fint.

Er der nogen der har et forslag til en løsning på mit problem.

På forhånd tak.
Martin

Fra : Niels Andersen

Dato : 10-01-03 08:22

Martin Persson wrote in <kuur1vc11a8ptlu2g6ed1pr7ndatoma0f1@4ax.com>:
> Men det gør den kun nogle gange, andre gange skriver den at siden ikke
> kan vises (The page can not be displayed). Dette sker typisk efter man
> trykker refresh en eller flere gange.

Hvor lang tid går der inden den siger det?

Måske er det fordi der går lang tid uden browseren får noget fra serveren...

--
Mvh.
Niels Andersen

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 10-01-03 09:19

Der er flere muligheder:

1) Din tråd bliver dræbt. Standard indstillingen er max 30 sekunders
køretid, og er sat således for at forhindre enkelte scripts i at tage
unormalt meget server performance, og hvis dit script overskrider dette,
bliver det dræbt.
2) Du har output buffering slået til, og det tager unormalt lang tid før
denne buffer tømmes. Hvis dette er tilfældet, så prøv at køre uden output
buffering.
3) Du laver en gigantisk beregning og kommer først med data til sidst. Prøv
at få tidsforbruget ned eller prøv at komme med data undervejs.
4) Fejlen har ikke sammenhæng med antal linier - det er kun noget du tror
lige nu...

Jeg håber at du har nogle hints her.

Hilsen,

Lars Dybdhal.

--
Freelance programmør
Programmering mod timebetaling

Fra : Martin

Dato : 10-01-03 09:58

> [...]
>at få tidsforbruget ned eller prøv at komme med data undervejs.
>4) Fejlen har ikke sammenhæng med antal linier - det er kun noget du tror

Jeg er ret sikker på at det ikke en timeoutfejl. Explorer skriver
nemlig fejlen næsten med det samme, dvs. ca efter 1 sekund. Det er
ikke et script der tager lang tid at køre, og som sagt virker det en
gang imellem. Når det virker tager det måske 2 sekunder så står alle
data på skærmen.

Hilsen Martin

Fra : Niels Andersen

Dato : 10-01-03 10:16

Martin wrote in <af2t1v4o0206f94uqosp90q07c7pgjqta2@4ax.com>:
> Jeg er ret sikker på at det ikke en timeoutfejl. Explorer skriver
> nemlig fejlen næsten med det samme, dvs. ca efter 1 sekund.

Kan vi få en url så vi selv kan "lege"?

Du kan også prøve med en anden browser, som giver nogle "rigtige"
fejlmeddelelser. De fleste andre browsere fortæller nemlig lidt om hvad der
er galt, i stedet for bare at brække sig.

Fra : Peter Binderup

Dato : 10-01-03 11:03

"Lars Dybdahl" <lars@dybdahl.dk> wrote in message news:3e1e81e2$0$11004$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
> denne buffer tømmes. Hvis dette er tilfældet, så prøv at køre uden output

Eller bruge output buffering med gz_handler (http://www.php.net/manual/en/function.ob-gzhandler.php)

Det er da et forsøg værd...

/Peter

Fra : Martin Persson

Dato : 11-01-03 11:03

Jeg tror jeg har fundet ud af hvorfor det ikke funker.

Det jeg vil lave er en side hvor alle mine mp3 filer er listet i en
tabel med navn og sti samt noget javascript så man kan klikke på hver
enkelt sang.
Før jeg skriver data ud gemmer jeg ca. 100 tegn pr. linje i et array.
Dvs jeg bruger forholdsvis meget ram. Dette gøres for at sortere
efter titel.

Hvis jeg bare skriver linjerne eftehånden som jeg løber mine mapper på
disken igennem giver det ikke fejl.

Den hurtige læser vil sikkert mene at filerne kommer i alfabetisk
rækkefølge af sig selv. Det gør de også på nær en mappe, den kommer
først ligemeget hvad jeg gør. Jeg har prøvet at omdøbe den til alt
muligt men det virker ikke.

Jeg ved godt det er et helt andet emne men er der nogen der har et bud
på hvorfor den opfører sig sådan.

Her er lidt kode

<?

$dirs[0] = "E:\Musik"; // start bibliotek
$i = 0;
$files[0]= "";

print "<table>";

while($i < count($dirs))
{
$dir = $dirs[$i];
$id = opendir($dir);
   while (($item = readdir($id)) !== false)
   {
      if(($item != ".") && ($item != "..") &&
is_dir($dir."\\".$item))
      $dirs[] = $dir."\\".$item;
      else if(preg_match("|.*\.mp3|",$item))
      {
      $mydir = preg_replace("/'/","",$dir);
      $item = preg_replace("/'/","",$item);
      $name = preg_replace("/(.*)\.mp3/","$1",$item);
      print "<tr
ondblclick=\"javascript:addFile('".$mydir."\\".$item."')\"
bgcolor=\"#ffffff\" onmouseover=\"this.style.background = '#dddddd'\"
onmouseout=\"this.style.background =

      }
   }
$i++;