P4 går død :-(
Fra : sortmuld

Dato : 09-01-03 22:05

Har lige købt et asus P4S8x bundkort , pentium4 nw. 2.533 Ghz cpu , 550w
strømforsyning , thermal take kabinet , samsung 512 mb DDR pc2700 6,0
ns . havde selv et riva tnt2 grafikkort med 32 mb ram . har installeret
XP pro. på maskinen . kører pisse godt lige ind til at jeg starter
nettet op og besøger hjemmesider så kommer den frem med en blå skærm
hvor der står :

Starter lagring af den fysiske hukommelse
gemmer den fysiske hukommelse på disk

og så tæller den op til 100
og så genstarter den og så gør den det igen når jeg går på nettet igen

hva skal jeg gøre ?? min gamle 600 Mhz ibm ha aldrig gjort det
mvh alex

http://www.kandu.dk/

Fra : Bachelor®

Dato : 09-01-03 22:40

"sortmuld" <sortmuld.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse news:vtlT9.32726$Hl6.3398337@news010.worldonline.dk...
> [...]
> gemmer den fysiske hukommelse på disk
>

> og så tæller den op til 100
> og så genstarter den og så gør den det igen når jeg går på nettet igen

Hvis du bruger modem skal du være sikker på, at den er XP kompatibel.
Jeg har selv prøvet et XP system der kørte uden problemer lige indtil den
skulle bruge et indbygget softwaremodem som åbenbart ikke var kompatibel.
Efter nyt modem har det kørt uden problemer det sidste år.

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-03 17:54

> [...]
>og så genstarter den og så gør den det igen når jeg går på nettet igen
>
>hva skal jeg gøre ?? min gamle 600 Mhz ibm ha aldrig gjort det
Kan være du er heldig at det KUN er et software problem, men i de sidste
måneder har alt og alle her i ng'en klart givet udtryk for at det eneste
chipset der ikke giver underlige fejl i windows er "PE".
Det kan væe årsagen.

Fra : -=Madsen=-

Dato : 10-01-03 20:35

<---------------->
> [...]
> måneder har alt og alle her i ng'en klart givet udtryk for at det eneste
> chipset der ikke giver underlige fejl i windows er "PE".
<---------------->

Det var da en pæn måde at fortælle du ikke så godt kan li SIS chipset til P4

Men enig i Intel chipset bare køre rigtigt godt sammen med p4... Ps tør ikke
udtale mig om SIS

Det kan også være ram fejl.. eller måske er dine ram helt iorden men bare
ikke sammen med dit motherboard...
Det har jeg set et par gange før, også på Intel i845PE chipset...

Fra : Bjarne_H

Dato : 11-01-03 03:52

"-=Madsen=-" skrev d. 10-01-03 20:35 dette indlæg :
> <---------------->
> <---------------->

Jeg vil bar lige gøre opmærksom på, at jeg har en Pentium4-2,66 GHz med
SIS648 chipsæt og at PC'enen kører upåklageligt og endnu ikke har haft
mærkelige nedbrud.

Mvh
Bjarne

http://www.kandu.dk/

Fra : testpersonen

Dato : 11-01-03 08:56

"Bjarne_H" <Bjarne_H.news@kandu.dk> wrote in message
> Jeg vil bar lige gøre opmærksom på, at jeg har en Pentium4-2,66 GHz med
> SIS648 chipsæt og at PC'enen kører upåklageligt og endnu ikke har haft
> mærkelige nedbrud.

Så er du vist mere en heldig :) og dog.. 648 er vist det fra SIS som har
haft færest problemer..
da jeg havde 645 gik lortet ned heletiden lige fra første power on... med PE
virkede det fra første power on.. se det er kvalivare :)

Testpersonen

Fra : Henrichsen

Dato : 11-01-03 23:43

Måske din strømforsyning er for lille?! ;-D

Fra : [4130] Co@ch

Dato : 13-01-03 11:20

> Måske din strømforsyning er for lille?! ;-D

LÆS: 550w strømforsyning.

Jeg tror nu ikke på den med for lille strømforsyning.
Har aldrig set nogen 550W være for lille endnu.

Jeg tror også på den der med inkompatibelt modem (medmindre du kører LAN).

Har du en Firewall der blokerer et og andet?

Mvh
Bri@n