Opsætning af netværk
Fra : Peter

Dato : 09-01-03 19:42

Halløjsa gruppe!

Jeg får om ganske kort tid en hjemmearbejdsplads fra min arbejdsgiver med
en ADSL forbindelse som bliver leveret fra CyberCity.

Jeg kunne godt tænke mig at trække et lille netværk rundt i vores lejlighed
så jeg ud over den nye pc også kan slutte min gamle pc, konens pc og min
Xbox til ADSL forbindelsen.

Hvis jeg skal slutte mere end en maskine til den router der følger med fra
Cybercity, så skal jeg have en switch imellem, ikke sandt?

Så vidt jeg har kunnet læse mig frem til er de routere Cybercity leverer
ikke kompatible med xbox live, er der nogen her der har nogle erfaringer
med dette?

Jeg har kigget på en D-Link dl-804 med indbygget switch, den er kompatibel
med xbox live, men kan jeg sætte den til min Cybercity forbindelse.

Hvis jeg investerer i en dl-804 kan jeg så bruge den til min eksisterende
Orange ADSL forbindelse indtil min Cybercity forbindelse bliver etableret?

Jeg håber at nogen kan hjælpe mig......

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 09-01-03 19:47

mickey@behrendorff.dk (Peter) writes:

> Hvis jeg skal slutte mere end en maskine til den router der følger med fra
> Cybercity, så skal jeg have en switch imellem, ikke sandt?

Ja, en switch elle en hub.

> Jeg har kigget på en D-Link dl-804 med indbygget switch, den er kompatibel
> med xbox live, men kan jeg sætte den til min Cybercity forbindelse.

Jeg kender ikke den pågældende router, men svaret er sikkert nej.

Er det en ethernet-ethernet-router? Så duer den ikke som erstatning
for den router du får fra Cybercity.

--
Jacob - www.bunk.cc
Anybody can win, unless there happens to be a second entry.

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 09-01-03 20:37

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev i en meddelelse
kompatibel

> Er det en ethernet-ethernet-router? Så duer den ikke som erstatning
> for den router du får fra Cybercity.

Det er en ether-ether router.

Hygge
Søren Steinmetz

Fra : Stefan

Dato : 09-01-03 22:57

> Det er en ether-ether router.

I så fald tror jeg ikke din D-link router vil virke.
Problemet er nemlig det, at cybercity (så vidt jeg husker) leverer en router
med inbygget ADSL modem, og derfor kan den kobles direkte på ADSL linien.
For at du kan bruge din ether-ether router vil du være nødt til at anskaffe
dig et ADSL modem som skal sidde mellem din router og ADSL linien - og det
er ikke lige til at få fat i, for det afhænger af udstyret på din central
m.m.
Jeg vil istedet foreslå at du køber en switch som du kobler på den router
cybercity leverer med. Fra den switch kan du så trække netværk til dine
andre maskiner i huset.

>Så vidt jeg har kunnet læse mig frem til er de routere Cybercity leverer
ikke kompatible med xbox live

Jeg har ingen forstand på x-box live, men hvis det ikke virker med
cybercitys routere vil det formentligt heller ikke virke med nogen anden
router. Du skulle måske undersøge om microsoft har et form for "workaround"
til det problem.

MVH
Stefan

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 10-01-03 09:56

mickey@behrendorff.dk (Peter) crashed Echelon writing

> Så vidt jeg har kunnet læse mig frem til er de routere Cybercity
> leverer ikke kompatible med xbox live, er der nogen her der har nogle
> erfaringer med dette?

Tja, spørgsmålet er mere hvad som gør at det ikke er kompatibelt.

Man kunne måske starte en sladder om at Xbox kræver NAT entries til sine
spil, og hvis man har en router skal den konfigureres med NAT, og da Xbox
ikke er nogen computer og så ikke kan telnette via LAN eller serielport
(hvis man da ikke fodrer den med Linux), så ville spillene ikke kunne
fungere.

Men da du har computere i forvejen som kan klare jobbet, så er det måske
ikke noget problem.

Dette er kun et bud på, hvorfor MS klassificerer det som ikke kompatibelt.

--
Bjarke Andersen