tænkt på at købe et asus bundkort ....en ~
Fra : KeNzO

Dato : 09-01-03 19:09

Hej
Først ville jeg lige sige at jeg selv vil prøve at sætte et bundkort i, jeg
har aldrig prøvet det før da jeg altid har fået andre til at gøre det for
mig fordi jeg er en kylling ..lol, men ville jeg lære det da jeg tænkte på
når andre kan finde ud af det kan jeg vil oxo ikk?
Jeg har tænkt på at købe et Asus bundkort som hedder A7V8X/GLAN/1394/GD ATX
som egentlig opfylder mine krav er dette bundkort et godt købt eller ej ?
Og har læst på shg.dk hjemmeside at bundkortet at Understøtter SPDIFF hvad
er det for en fætter ?
hvad betyder dette:
I de fleste miditower kabinetter kan kun
2x 5.25" drevpladser udnyttes pga. motherboardets størrelse.
P.S
jeg har selv ejet et asus før og var meget tilfreds selv om det er ca 3 år
siden

Det kan godt lyde at mine spørgsmål er "åndsvage".....selv en newbie skal
også lære det

Fra : Morten Johansen

Dato : 09-01-03 21:15

KeNzO wrote:
> [...]
> mig fordi jeg er en kylling ..lol, men ville jeg lære det da jeg tænkte på
> når andre kan finde ud af det kan jeg vil oxo ikk?

Jo, selvfølgelig skal du lære, at sætte et bundkort i computeren; det
bør enhver rask computernørd kunne finde ud af Det er heller ikke så
vanskelig en operation.

> [...]
> Og har læst på shg.dk hjemmeside at bundkortet at Understøtter SPDIFF hvad

Det lyder i hvert fald som et bundkort med fremtidssikring, så jeg tror,
det er et rigtig godt køb. SPDIF (Sony Philips Digital InterFace) er en
digital lydudgang til 5.1-lyd.

> hvad betyder dette:
> I de fleste miditower kabinetter kan kun
> 2x 5.25" drevpladser udnyttes pga. motherboardets størrelse.

Tjaa, jeg tror, det skyldes, at nogle komponenter på bundkortet rager så
højt op, at de kommer i karambolage med eventuelle drev i 5.25" drevbåsene.

Hilsen Morten