Er der en læge til stede ? (spoiler)
Fra : Mark Høserich

Dato : 09-01-03 17:58

Er der nogen der har en medicinsk baggrund, som kan svare på følgende
spørgsmål:

Er det muligt at overleve det skud som Norton, affyrer i Fight Club, da han
skyder sig i hovedet ?

M<a>RK

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 09-01-03 18:03

"Mark Høserich" <mfbh21@privat.tdcadsl.dk> wrote in message
> Er der nogen der har en medicinsk baggrund, som kan svare på følgende
> spørgsmål:

Det er meget fint at du skriver spoiler, men når du ikke angiver, hvilket
film det drejer sig om, hjælper det desværre ikke så meget

/Nikolaj

Fra : Emil Rune

Dato : 09-01-03 18:15

"Nikolaj Borg" <nikol@jSbPoArMg.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det er meget fint at du skriver spoiler, men når du ikke angiver, hvilket
> film det drejer sig om, hjælper det desværre ikke så meget

Øhm...Er du blind? Han skriver da højt og tydeligt filmens titel, Fight Club
(formuleringen er måske ikke den bedste, men da forståelig nok....)

Hilsen Emil

Fra : Peter Heide

Dato : 09-01-03 18:34

Nikolaj har sgu da ret...film-titlen skal skrives i "emne" "subject"

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 09-01-03 18:36

Emil Rune skrev:

> Øhm...Er du blind? Han skriver da højt og tydeligt filmens titel,
> Fight Club (formuleringen er måske ikke den bedste, men da forståelig
> nok....)

Skibet synker i slutningen. Jeg snakker om Titanic.

Kan du fornemme problemet?

--
Mvh. Peter
"Maybe, just once, someone will call me 'sir' without adding, 'you're

Fra : USH

Dato : 12-01-03 00:21

> Skibet synker i slutningen. Jeg snakker om Titanic.
>
> Kan du fornemme problemet?

*SPOILER* Læs ikke ovenstående hvis du ikke har set Titanic!!!

Fra : Martin Moeller

Dato : 12-01-03 09:28

USH skrev:

> *SPOILER* Læs ikke ovenstående hvis du ikke har set Titanic!!!

Er det en joke?

--
Mvh. Martin Møller
"Ingen har nogensinde stillet spørgsmålstegn ved det faktum, at alle kvinder

Fra : Torben Simonsen

Dato : 12-01-03 09:36

"Martin Moeller" <spammers@paradise.dk> writes:

> Er det en joke?

Det vil jeg tro, men dengang vi kørte Titanic, var vi ude for følgende
episode i en af vore biografer:

En ung pige (14-15 år eller deromkring) kommer løbende ud af salen
med kurs mod toilettet. Da hun kommer ud fra toilettet igen foregår
turen tilbage mod salen også i løb. Kontrolløren råber efter hende,
bare for at være morsom: "Tag det nu roligt, du når nok derind igen,
inden den synker". Hvortil pigen forfærdet svarer: "SYNKER den?".

Og det er *ikke* en joke, men den skinbarlige sandhed. Det grinede
vi meget af det år.

--
-- Torben.

Fra : Martin Moeller

Dato : 12-01-03 09:48

Torben Simonsen skrev:

> [...]
> inden den synker". Hvortil pigen forfærdet svarer: "SYNKER den?".
>
> Og det er *ikke* en joke, men den skinbarlige sandhed. Det grinede

Hehe.

Fra : ML-78

Dato : 09-01-03 18:57

> Øhm...Er du blind? Han skriver da højt og tydeligt filmens titel, Fight
Club
> (formuleringen er måske ikke den bedste, men da forståelig nok....)

Det hjælper ikke noget, når titlen ikke er angivet i subject. Det er
selvfølgelig det, Nikolaj Borg mener.

ML-78

Fra : hobnobs

Dato : 12-01-03 12:00

Det er alt sammen meget interessant, men er der ingen der gider svare på det
oprindelige indlæg? Jeg har nemlig også undret mig.

- hobnobs

Fra : Claus Sørensen

Dato : 10-01-03 11:45

Mark Høserich wrote:

> Er der nogen der har en medicinsk baggrund, som kan svare på følgende
> spørgsmål:
>
> Er det muligt at overleve det skud som Norton, affyrer i Fight Club, da
> han skyder sig i hovedet ?

Der er flere eksempler på at folk har overlevet skud i tindingen i
forbindelse med selvmordforsøg.

Hjernen er så visselig indrettet, at den kan undvære mange dele, som kan
erstattes af andre, men dog ikke altid 100% (læs f.eks. om det hvide snit).

Dog vil man sjældent overleve, hvis vitale blodårer rammes samt centrale
dele af hjernen.

Er ikke læge.

De herligste hilsner

Fra : Peter Lind

Dato : 11-01-03 14:51

"Claus Sørensen" <cs@chbs.dk> skrev i en meddelelse

> Der er flere eksempler på at folk har overlevet skud i tindingen i
> forbindelse med selvmordforsøg.

Ja, men nu skyder Norton sig jo i munden...

Men alligevel - man bemærker at han skyder skråt, så det faktisk kun er
kinden, og måske noget af kæbebenet han skyder i stykker, og så skulle det
ikke være noget problem at overleve.
Jeg mindes de to Judas Priest syrehoveder, der skød sig i hovedet med et
gevær af en art, den ene overlevede da, med et voldsomt maltrakteret ansigt
for resten af livet.

> Hjernen er så visselig indrettet, at den kan undvære mange dele, som kan
> erstattes af andre, men dog ikke altid 100% (læs f.eks. om det hvide
snit).

Det er rigtig nok, og netop i Nortons tilfælde ville det hvide snit nok
hjælpe en del - men som tidligere angivet skyder han sig faktisk ikke i
hjernen. Selv om man ser bagsiden af Pitts hoved være skudt væk.

Jeg vil dog ikke anbefale at eksperimentere med det som helbredelse af
skizofreni

mvh
Peter Lind

er iøvrigt heller ikke læge, men har debatteret netop dette så mange gange,
at jeg mener at have researchet det korrekt...

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 17-01-03 16:34