Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
firewire CF/MD læser?
Fra : Thomas

Dato : 09-01-03 16:43

Er der nogen der kan anbefale en god firewire læser til CF og MD kort? Jeg
har læst at man bør have dette i stedet for USB pga. hastighed og jeg må
indrømme at det ville være dejligt med hastig, der er hurtigere end hvad USB
1 kan klare...

--
Med Venlig Hilsen
Thomas Jansson

Fra : Knud Westdorf

Dato : 09-01-03 18:10

"Thomas" <tjansson80@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> har læst at man bør have dette i stedet for USB pga. hastighed og jeg må
> indrømme at det ville være dejligt med hastig, der er hurtigere end hvad

Alternativt kunne du vælge at købe et USB 2.0 udvidelseskort, - så kommer
hastigheden da op på 40 x mere (480Mbps). Kræver naturligvis at dit udstyr
kan udnytte USB 2.0.

Knud Westdorf
Jirty Computers I/S
knud@jirty.dk

Fra : Per Falkjær Jensen

Dato : 09-01-03 19:15

"Knud Westdorf" <knud@westdorf.dk> skrev i en meddelelse
> Alternativt kunne du vælge at købe et USB 2.0 udvidelseskort,
> Kræver naturligvis at dit udstyr kan udnytte USB 2.0.
> [...]

Kære Knud,
Jeg har købt et PC-kort med 2 USB 2.0 stik, og synes ikke det har medført
nogen mærkbar hastighedsforøgelse.
Skyldes det, at jeg kun har en Win98 (ikke SE) installeret?
En detalje. Hvis man har et kamera eller en MP3 spiller, vil der være forkel
på overførsel af data hvis disse sidder på en USB1.0/1 eller en USB2.0
port - med andre ord; får man altid glæde af en (velfungerende) USB 2.0
port.
mvh - Per

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-01-03 21:15

In article <3e1dac0f$0$225$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Knud Westdorf wrote:
> [...]
> hastigheden da op på 40 x mere (480Mbps). Kræver naturligvis at dit udstyr

Men du skal lige huske på, at Intels fup-480 Mbps i praktiske
anvendelser er langsommere end FireWire's 400 Mbps. Og man kan
jo i dag købe både kort og diske til Firewire 800. ligesom der
er indbygget i nogle bærbare.

Men man henter ikke meget hastighed, da de hurtigste CF kort
har en hastighed på omkring 4.2 mbyte/s = 33.6 mbit/sek hvilket
er knapt det tredobbelte af USB's 12 mbit/sekund.

For mediehastigehder se evt.:
http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/