Skærme
Fijala 3554
Halvdelen af min TFT er mørk.
Fra : / / dentro / /

Dato : 09-01-03 16:22

Jeg har lige fået min Samsung Syncmaster 152B, men bunden af skærmen af lidt
mørkere end toppen. Er det en fejl i skærmen (nu læste jeg nemlig lige
Martin S.'s indlæg d, 05-01-2003), eller er det pga. vinklen, da skærmen
står en lille smule skråt + at man ser det lidt fra oven.

/ / dentro / /

Fra : / / dentro / /

Dato : 09-01-03 16:25

PS.:

Når jeg prøver at se fra andre vinkler synes jeg stadigvæk buden er lidt
mørkere...
Det hvie i toppen er krid-hvidt, hvo det i bunden er lidt mere beige eller
noget....

/ / dentro / /

Fra : Martin S.

Dato : 09-01-03 17:48

"/ / dentro / /" <kena@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mørkere...
> Det hvie i toppen er krid-hvidt, hvo det i bunden er lidt mere beige eller

Ja.. ikke.. ? Tror det er er den standard de holder sig. Hvis du prøver at
se det i et mørkere lokale hvad sker der så?
Jeg synes det elimenerer forskellen en del.. JEg har kigget på flere
TFTskærme både standalone og på bærbare, der er sådan en lille
kontrastforskel i baggrundsbelysningen på dem alle.

Nå - men jeg fandt ud af at jeg havde modtaget en 152 B skærm og ikke MM
versionen... Så nu satser jeg på at få den rigtige skærm leveret meget
snart. Og så bliver det spændende.

Mvh. Martin S

Fra : Brian Christensen

Dato : 09-01-03 20:44

På min 181t kan jeg ikke se forskel på toppen og bunden.

Mon ikke den ene "pære" er gået - Jeg mener der er 2 stk i en 15" og 3 stk i
større skærme

Brian

Fra : / / dentro / /

Dato : 09-01-03 22:25

"Brian Christensen" <brianc@REMOVEesenet.dk> skrev i en meddelelse

: På min 181t kan jeg ikke se forskel på toppen og bunden.
:
: Mon ikke den ene "pære" er gået - Jeg mener der er 2 stk i en 15" og 3 stk
: større skærme

Really? Det er sikkert det så...
Jeg har fundet ud af at lige når skærmen tændes, så ser det fint ud, men
efter et par sekunder, så bliver bunden mørk.

Æv, det bliver dyrt at skulle til at sende skærme frem og tilbage indtil jeg
får en der virker. Og så tager det sikkert hundrede år.

/ / dentro / /

Fra : Flemming Joensson

Dato : 09-01-03 22:32

"/ / dentro / /" <kena@mail.dk> wrote in

> [...]
> Jeg har fundet ud af at lige når skærmen tændes, så ser det fint
> ud, men efter et par sekunder, så bliver bunden mørk.

Umiddelbart vil jeg også mene der er noget galt med skærmen. Har du
prøvet at ringe til firmaet der håndterer retursager?

De TFT-skærme jeg har arbejdet på, bærbare såvel som stationære, har
ikke været mørkere nogen steder på skærmen end andre (med mindre det
var sådan billedet så ud

Flemming

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.

Fra : Martin Petersen

Dato : 09-01-03 23:29

> [...]
indtil jeg
> får en der virker. Og så tager det sikkert hundrede år.

Du skal bare have fat i antaservice... Så sender de en bytter med
returslip. Du smider så bare din ned i den nye kasse og tilbage med den.
Så er det bare at håbe på at få en bytter uden pixelfejl :(

- Martin

Fra : Thomas Krath

Dato : 10-01-03 20:42

> Jeg har lige fået min Samsung Syncmaster 152B,

Har netop fået en 152s i dag, den kører uden omtalte problem. Du bliver
nødt til at sende den retur

--
Mvh/Thomas Krath
http://nissan.tkrath.dk - Almera GTi @ 159hk/186nm [SÆLGES]

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk

Fra : / / dentro / /

Dato : 11-01-03 12:34

"Thomas Krath" <tkrath@REMOVESTHIS.hotmail.com> skrev i en meddelelse

: > Jeg har lige fået min Samsung Syncmaster 152B,
:
: Har netop fået en 152s i dag, den kører uden omtalte problem. Du bliver
: nødt til at sende den retur

Det har jeg også gjort. www.antaservice.se. Så må vi se om den nye jeg får
er bedre. Jeg synes jeg læste om en der måtte bytte sin Samsung skærm 3
gange før han fik en uden fejl. Jeg gad godt se Samsungs affaldsspand, hvor
mange skærme der lå der

/ / dentro / /

Fra : Thomas Krath

Dato : 11-01-03 13:33

> [...]
> Samsung skærm 3 gange før han fik en uden fejl. Jeg gad godt se
> Samsungs affaldsspand, hvor mange skærme der lå der

Hehe... hvis man ikke accepterer, som i mit tilfælde, en enkelt pixelfejl
el. lign., kan man blive ved med at sende skærme retur. Min pixelfejl
sidder et ok sted, hvor man faktisk ikke ser det, så jeg beholder den.

Håber du får løst dit problem på tilfredsstillende vis...

Fra : JH

Dato : 11-01-03 14:00

Hmmmm..

Efter alt denne snak om mørke og lyse områder på samsung skærme, har jeg nu
selv lagt mærke til visse særheder på min egen Samsung Syncmaster 152S.

Der er 2 ting som undrer mig:

Problem 1: Den øverste kant af skærmen er mørkere end resten. Hvis jeg ser
ned på skærmen skråt ned ovenfra så ses det ikke, men hvis jeg sidder lige
foran skærmen, så er det ret tydeligt.
(Jeg har også prøvet at tippe skærmen 90 grader for at se om det skulle være
noget med lysindfald, men problemet drejer bare med, så det så sidder i
højre side.)

Problem 2: Hvis jeg har et meget mørkt billede på skærmen eller helt sort,
så er der lysere områder ude i siderne af skørmen.

Jeg har taget et par billeder, som jeg har smidt i dk.binaer. De er taget
fuldstændigt vinkeltret for skærmen. Er der nogle som kan fortælle mig om
det er en fejl i skærmen, eller om det bare er noget som man må acceptere ?

Jeg spekulerer selv på om der i alle sider af skærmen sidder en pære til
baggrundslys, og at den øverste så er røget en tur...

Kommentar/sammenligninger fra andre med samsung skærme er meget velkomne!

JH

Fra : KSK

Dato : 11-01-03 14:39

start med at flytte din højtaler du har stående ved side af din skaerm
KsK

Fra : JH

Dato : 11-01-03 14:45

Har prøvet at flytte højtalerne uden resultat.

Det drejer sig iøvrigt om en TFT fladskærm, som ikke virker vha. magnetisk
afbøjning.

JH