mad til mit barn
Fra : Rikke Pedersen

Dato : 09-01-03 15:42

Hej

Min datter på 4 måneder er lige begyndt at spise grød( risgrød med banan)
hvor meget er det normalt for sådan en lille en at spise her i starten

Med venlig hilsen Rikke

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-03 16:20

> Min datter på 4 måneder er lige begyndt at spise grød( risgrød med banan)
> hvor meget er det normalt for sådan en lille en at spise her i starten
>
> Med venlig hilsen Rikke

Hej Rikke

Det er meget forskelligt.. Nogle børn spiser en skefuld også har de fået
nok.. Min søn elskede det fra første færd og spiste 1-2 dl.
Anja

Fra : LBR

Dato : 09-01-03 19:37

Hej

Min datter er lige blevet 6 mdr. i dag og hun begyndte med at spise ca. 1 dl
og nogle gang mindre, men husk at det er vigtig at de får rigeligt med
væske, ellers får de nemt hård mave af risgrød.

Giv evt noget afkølet kogt vand i en kop til grøden.

Desuden er det en meget god ide at varriere maden så det ikke kun er risgrød
med banan, men måske også frugtmos, hirsegrød med pærer. For ellers risikere
du at dit barn kun vil have én slags grød.

Mvh.
Louise

Fra : Svend Pedersen

Dato : 10-01-03 15:51

> Hej
>
> Min datter på 4 måneder er lige begyndt at spise grød( risgrød med banan)
> hvor meget er det normalt for sådan en lille en at spise her i starten

Til det er mæt.

(svaret er alvorligt ment - det er individuelt og afhænger af evt
mellemmåltider, aktivitetsniveau, voksetempo lige nu og sikkert meget mere).

Fra : Winnie Henriksen

Dato : 11-01-03 08:57

Hej Rikke

On Thu, 9 Jan 2003 15:41:39 +0100, "Rikke Pedersen"
<Rikke1973@hotmail.com> wrote:

>Min datter på 4 måneder er lige begyndt at spise grød( risgrød med banan)
>hvor meget er det normalt for sådan en lille en at spise her i starten

Vores piger var i samme alle og der lavede jeg 2 - 3 dl. og så kunne
de spise hvad de ville.

Men pas på med kun en slaks, jeg begik nemlig den fejl kun at give min
den store banan, da hun så fik noget andet ville hun ikke have det med
mindre der var banan i, så hun fik banan i alt (mindre og mindre) til
hun var ca 1 år, og katoffelmos med bananer yak

MVH

Winnie

Med venlig hilsen

Winnie Henriksen