Mange thumbnails på en side - nem løsning ~
Fra : Per Madsen

Dato : 08-03-01 20:55

Jeg er i den situation, at jeg skal have lagt omkring 1500 billeder ind på
en række sider i Frontpage.
Er der nogen som har en nem løsning, så jeg ikke skal sidde og indsætte det
enkelte billede, for derefter at vælge at Frontpage skal lave en thumbnail
og et link til billedet i fuld størrelse. Det er ret belastende for
håndleddet at sidde og klikke så mange gange, så en nemmere løsning vil være
velkommen.

M.v.h.
Per

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-03-01 23:57

Thu, 8 Mar 2001 20:54:46 +0100, skrev "Per Madsen"
<per_madsen@vip.cybercity.dk>:

>Er der nogen som har en nem løsning, så jeg ikke skal sidde og indsætte det
>enkelte billede, for derefter at vælge at Frontpage skal lave en thumbnail
>og et link til billedet i fuld størrelse.

Få fat i Thumbnail-program, som kan lave det for dig.

F.eks. ThumbsPlus, ThumbsNail, ACDSee 3.1, Adope Photoshop 6 for også
at nævne et i den dyrere ende.

Brug en søgemaskine til at finde dem.

med venlig hilsen
Knud
--
som er dødtræt af hjemmesider med SMS-sendere...
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.

Fra : Heidi Bille

Dato : 11-03-01 13:55

Du sku' ta' og forsøge dig med Irfan View
- Freeware - du kan hente fra Tucows.
Fylder ca. 550 kb - alle tiders lille program.

- Tryk T (Thumbnails)
- Markér de billeder, du vil ha' thumbnails af
- File | Save selected files as thumbnails
- Vælg destination + antal kolonner m.m.

= Du har dit html dok
- når du klikker på en thumbnail - dukker det op i et pop up vindue

--
Life is a process - not a principle
A mystery to be lived - not at problem to be solved

Fra : Heidi Bille

Dato : 11-03-01 14:02

On Sun, 11 Mar 2001 12:55:09 GMT, privat@heidi-bille.dk (Heidi Bille)

snipper liiige lidt

>- File | Save selected files as thumbnails

Sku' selvfølgelig ha' været:

File | Save selected thumbs as HTML file ........ Sorry

Fra : Niels Andersen

Dato : 09-03-01 16:29

"Per Madsen" <per_madsen@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Jeg er i den situation, at jeg skal have lagt omkring 1500 billeder ind på
> en række sider i Frontpage.
[...]
> Det er ret belastende for
> håndleddet at sidde og klikke så mange gange, så en nemmere løsning vil
være
> velkommen.

Hvis det er belastende for håndledet er der noget i vejen med din
arbejdsstiling. Måske skulle du prøve med en anden mus.
Men ergonomi hører ikke til her. :)

Et helt andet problem er, at det er hamrende kedeligt.

ACDSee kan frit downloades. Trial-versionen er fuld funktionel i 30 dage.
Derefter kan du vælge at skifte til "Sponsored mode". Der så et banner, men
det er ikke noget der generer (mig).

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Lars Raaby