GraphicConverter 4.5.2 - på dansk
Fra : Mogens Thyregod

Dato : 09-01-03 15:27

Så er GraphicConverter 4.5.2, bl.a. med understøttelse af download af
billeder fra digitalkameraer (kun MacOS X), nok et par grafikformater
tilføjet til den i forvejen lange liste og mange andre forbedringer,
klar til download også på dansk fra enten

<http://www.lemkesoft.com>

eller

<http://www.mothsoft.dk>

--
mvh.
Mogens Thyregod

Fra : Morten Lind

Dato : 09-01-03 15:41

Mogens Thyregod <moth@mothsoft.dk> wrote:

> [...]
> tilføjet til den i forvejen lange liste og mange andre forbedringer,
> klar til download også på dansk fra enten

Tak, Mogens
Mvh
Morten Lind
--
Hverken enten eller, blot både og....(ML)
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst...(ML)

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 09-01-03 19:05

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Tak, Mogens
> Mvh
> Morten Lind

Tja, jeg er holdt op med at opdatere efter Lemkes aftalebrud:
"Nummeret kan uden ekstra betaling bruges i alle fremtidige versioner."

Så meget for troværdigheden her...

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Morten Lind

Dato : 09-01-03 19:33

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Tja, jeg er holdt op med at opdatere efter Lemkes aftalebrud:
> "Nummeret kan uden ekstra betaling bruges i alle fremtidige versioner."

> [...]

Hej Kaj....
Jeg véd ikke, hvorlænge du har haft dit program, men jeg synes, han
fortjener det.

Jeg betalte første gang i 1999, og anden gang i 2002. Jeg synes, det
program fortjener så meget ros, og jeg ville uden at blinke gerne betale
det dobbelte.....

Tænk på, hvad du giver for et Adobe-program!

Hvis vi nøjes med at sammenligne med PhotoshopElements, så er der da
endnu lang vej - eller med halvdelen af Corels Graphic Suite.....

Aftaler holder, til forudsætninger ændres, ikke?

Og Lemke har lavet endog meget store forbedringer(slideshow f.ex.), og
han skal vel også betale husleje, eller bor programmører gratis?

Min holdning er, at når dygtige programmører stiller deres programmer
til rådighed for symbolske beløb, så skal man anstændigvis betale.

Blot min ringe mening

Hej fra
Morten Lind

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-01-03 23:00

Hej Morten - og Kaj

Morten Lind wrote:

> .
> Jeg véd ikke, hvorlænge du har haft dit program, men jeg synes, han
> fortjener det.

Hm, jeg tror min første var en ver. 1.0US og den brugte jeg uden at reg., og
registrerede så med ver. 1.5, så det er vel fra omkring 1994 eller 1995

> Jeg betalte første gang i 1999, og anden gang i 2002. Jeg synes, det
> program fortjener så meget ros, og jeg ville uden at blinke gerne betale
> det dobbelte.....

Som jeg lige skrev, så kunne jeg stadig bruge min, men det viste sig at være
den sidste 4.9 version... Har lige pakket en 4.5.0 ud, som jeg havde liggende
og bare ikke fået installeret, og rigtig, nu skal man genreg., og det agter
jeg goså at gøre. Det er og bliver det bedste billedkonverteringsprogram af
alle!

> Tænk på, hvad du giver for et Adobe-program!

Ja, og så kan ingen af dem gøre det samme som GC...

> Hvis vi nøjes med at sammenligne med PhotoshopElements, så er der da
> endnu lang vej - eller med halvdelen af Corels Graphic Suite.....

Tja, CorelDraw kan faktisk åbne flere formater end PhE ka...

> Aftaler holder, til forudsætninger ændres, ikke?

Som hans note siger, så er det jo licensbetalingen for JPEG2000 formatet, som
har bevirket, at man skal betale igen... - At det så er første gang, jeg har
hørt om, at man skal betale for at få lov til at lave en konverter, er så en
anden snak, - især da GC stadig har status som 'shareware' og ikke er et
kommercielt produkt i den forstand.

> Og Lemke har lavet endog meget store forbedringer(slideshow f.ex.), og
> han skal vel også betale husleje, eller bor programmører gratis?

Øh... 'Slideshow'? - det har nu altid været der, men det er blevet forbedret
med en masse finesser, det er rigtig! ....Og jeg tror faktisk, at programmet
'bor' gratis, men det gør Lemke nok ikke...

> Min holdning er, at når dygtige programmører stiller deres programmer
> til rådighed for symbolske beløb, så skal man anstændigvis betale.

JA! - Og hvis jeg var Torsten Lemke, så ville jeg nok endda lade programmet
'go commercial' på nuværende tidspunkt og så tage en lille smule mere for en
ny 'Pro' version. Det vil give ham flere muligheder for at udvikle konvertere
til nogle af de rigtige prof formater, som stort set ingen af de mindre
programmer har. - Her tænker jeg fx. på 'cut outs' fra både Framemaker,
Director, og andre videoformater.

> Blot min ringe mening

Også herfra...

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-01-03 22:35

Hej Kaj

Ikke forstået? - hvad mener du med 'aftalebrud'? - Jeg har stadig ingen
problemer med at bruge de nye versioner på mit originale reg.nr.,
ihvertfald, når det gælder for PPC versionen. - Hvis du tænker på
Carbon-versionen, så kan han da med fuld ret hævde, at det er et nyt
produkt.