MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
svchost.. blokerer
Fra : Dennis B

Dato : 09-01-03 13:07

Hejsa..

Jeg har et sjovt problem..

En PC.. Med XP.. Virker fint

Pludselig vil den ikke fortsætte boot længere end til baggrundsbilledet
(ingen iconer), og brokker den sig over en DLL.. (browseXXX.dll).
Jeg kopierer den og 2 andre dll'r til system32, og den holder op med at
brokke sig over det, men kommer ikke videre i opstart.....

Nu står den så og bruger 100% HD i flere timer.. Jeg CTRL-ALT-DEL og kigger
i process.. det er en svchost der tager alle resurcer.. jeg stopper den og
computeren hopper fint ind og virker perfekt...

Jeg genstarter og den så igen og igen bruger den 100% på HD.. svchost...

Hvad kan jeg gøre ???

Mvh Dennis

Fra : Madsen

Dato : 09-01-03 14:08

Dennis B skrev:

> Nu står den så og bruger 100% HD i flere timer.. Jeg CTRL-ALT-DEL
> og kigger i process.. det er en svchost der tager alle resurcer..
> jeg stopper den og computeren hopper fint ind og virker perfekt...

Og der er chekket for virus, spyware og andre ubehageligheder?

Madsen.

Fra : Dennis B

Dato : 09-01-03 14:49

Jeg har checket virus jeps... Spyware... nope, men den sender intet på
nettet...

Computeren er umulig at bruge...

Mvh Dennis

Fra : Pico

Dato : 09-01-03 17:05

Dennis B wrote:
> Jeg har checket virus jeps... Spyware... nope, men den sender intet
> på nettet...

Jeg har 5 af dem kørende. De bruger ingen resurser, der bruges kun 0 -5 %
af CPU.
Det må være et program du har fået installeret eller noget andet, måske som
Madsen skriver Spyware der bare bruger resurser.
Madsen har før sendt følgende link hvor MS skriver om hvad svchost laver.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q314056

Pico

Fra : Madsen

Dato : 09-01-03 17:14

Dennis B skrev:

> Jeg har checket virus jeps... Spyware... nope, men den sender
> intet på nettet...

Spyware kan komme ind med mange forskellige programmer og kan sløve
pc'en enormt. Spybot kan finde sådan noget.

> Computeren er umulig at bruge...

Jeg kan ikke sige med sikkerhed hvad der er galt, men prøv evt. om
du kan bruge følgende links til noget:

<http://makeashorterlink.com/?F68F14503>
<http://makeashorterlink.com/?F2AF12503>

Madsen.

Fra : DeBoss

Dato : 09-01-03 23:56

> Jeg kan ikke sige med sikkerhed hvad der er galt, men prøv evt. om
> [...]

Hejsa...
Jeg har siden løst problemet og skyndte mig hjem fra arbejde

Jeg scannede computeren for spyware..
Sikrede mig at Viruschekeren (NAV) var nyopdateret og scannede alt..
Kiggede grundigt efter i process-oversigten efter skumle ukendte
processer...
Aligevel fandt jeg intet..

Men via de føromtalte krumspring kunne jeg komme ind på computeren, og
derved lavede jeg kort og godt en geninstallation oveni den eksisterende..
Og det virkede bare perfekt.. DET var jeg sku meget spændt på, men hurra..
det gjorde det!!

Tak for jeg velvilige hjælp aligevel..

Mvh Dennis

Fra : Madsen

Dato : 09-01-03 17:17

Pico skrev:

> Jeg har 5 af dem kørende

Jeg har fået det minimeret til 3 ved at slukke for services som jeg
alligevel ikke havde brug for.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 10-01-03 03:33

DeBoss skrev:

> [...]
> oveni den eksisterende.. Og det virkede bare perfekt.. DET var
> jeg sku meget spændt på, men hurra.. det gjorde det!!

Tak for tilbagemeldingen. Det er rart at vide at man måske kan
få problemet til at forsvinde, hvis man engang skulle opleve det
samme, ved blot at geninstallere oveni. :)

Madsen.

Fra : Dennis B

Dato : 13-01-03 09:43

> [...]
> få problemet til at forsvinde, hvis man engang skulle opleve det
> samme, ved blot at geninstallere oveni. :)

Hehe ja...
Som så mange andre "sjove" ting ved Windows *GGGG*

stop bilen -> rul vinduerne op -> gå ud af bilen -> lås den -> lås op -> sæt
dig ind -> start bilen..
Så virker alt igen

Mvh Dennis