Labrador hvalp æder sin lort
Fra : Howard

Dato : 09-01-03 10:49

Vores Labrador Hvalp på snart 7 mdr. har den vane at den æder sin lort ude i
haven.

Jeg prøver så vidt muligt at få dem samlet op i løbet af dagen, men det sker
at der er en eller to som får lov til at ligge fra dagen før.

Han kan også finde på at æde den nybagt 2 min efter den er lavet.

Hvad kan man gøre, dyrlæge har forslået Stærke B vitaminer eller gær
tabletter som skulle få det til at smage grimt (som om lort skulle smager
godt), B vitaminer hjælper ikke, de lugter slemt nok i sig selv, men dem
æder han uden at jeg behøver at gemme dem i hans mad.

Carsten

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-01-03 10:55

"Howard" <howard@STOP-SPAMadslhome.dk> wrote in message
> [...]
> godt), B vitaminer hjælper ikke, de lugter slemt nok i sig selv, men dem
> æder han uden at jeg behøver at gemme dem i hans mad.

Vores flat gjorde det også i starten. De holder op med det når de bliver
ældre. Jeg tror stort set alle hunde har gjort det da de var "børn"

--
mvh/rg. From The Sum of all Fears:
Christian [In a Nuclear Arms depot in Russia, during an inspection]

Fra : Pia J

Dato : 09-01-03 11:09

"Christian B. Andresen" <mailto:username@domain.country> wrote in message

> Vores flat gjorde det også i starten. De holder op med det når de bliver
> ældre. Jeg tror stort set alle hunde har gjort det da de var "børn"

Det skulle angiveligt have noget at gøre med, at i naturen er en lille hvalp
hjælpeløs mod større rovdyr, og den forsøger derfor at fjerne sine spor, så
de ikke kan finde "hulen".

Der var ikke rigtig noget der hjalp på vores bortset fra tid. Hvis vi sagde
nej, gjorde han det blot i smug. Dog var det ikke sine egne han spiste, for
dengang kom han ikke ud alene, så der blev altid samlet op (boede i
lejlighed)

Løsningen er nok at samle op med det samme eller lufte ham udenfor haven i
snor. Det er ligeså nemt som diverse forslag om at drysse salt eller tabasco
på.

:Pia

Fra : Howard

Dato : 09-01-03 18:03

> Løsningen er nok at samle op med det samme eller lufte ham udenfor haven i
> snor. Det er ligeså nemt som diverse forslag om at drysse salt eller
tabasco
> på.

Den kommer ud i have lige inden senge tid også om morgen, det gider man ikke
at give den snor på for.

Nu er haven fyldt med sne, men når den er væk så skulle man måske prøve at
drysse noget på.

Carsten

Fra : Michael Petersen

Dato : 09-01-03 22:43

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> skrev i news:avjhnn$qvu$1@sunsite.dk:

> [...]
> sagde nej, gjorde han det blot i smug. Dog var det ikke sine egne han
> spiste, for dengang kom han ikke ud alene, så der blev altid samlet op

Kan det iikke være farligt for hunden at spise andre hundes afføring. Jeg
tænker på sygdomme og lign. Spredes sådan noget ikke ofte via hundes
afføring ??

Michael
--
Who is General Failure and why is he reading my disc?

Fra : Sander

Dato : 09-01-03 22:58

"Michael Petersen" <mcp_dk@e-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Kan det iikke være farligt for hunden at spise andre hundes afføring. Jeg
> tænker på sygdomme og lign. Spredes sådan noget ikke ofte via hundes
> afføring ??

Jo, det kan være farligt, især hvis hunden ikke er vaccineret.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Howard

Dato : 10-01-03 09:39

"Sander" <sander@tjekmig.dk> skrev i en meddelelse

> "Michael Petersen" <mcp_dk@e-mail.dk> skrev i en meddelelse

Jeg

> Jo, det kan være farligt, især hvis hunden ikke er vaccineret.
>

> Mvh. www.tjekmig.dk

Men jeg har hørt at den skal være 37 grader for at kunne smitte.

Carsten

Fra : Sander

Dato : 10-01-03 10:28

"Howard" <howard@STOP-SPAMadslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Men jeg har hørt at den skal være 37 grader for at kunne smitte.

Passer ikke. Jeg kendte en hvalp, der døde af parauvirus. Den spiste sin
egen + andre hundes afførring og ejeren havde ikke fået den vaccineret
endnu. De kan også risikere, at blive syge, selvom de er vaccineret..
Desuden kan de også få orm af, at spise afføring.

Hvorfor nogen hunde har den dårlige vane, ved jeg ikke, men hvis jeg havde
en hund, med den vane, vil jeg skynde mig, at vænne den af med det.
Jeg tror dog ikke på, at den vane, har noget med foder, at gøre.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 10-01-03 11:41

"Howard" <howard@STOP-SPAMadslhome.dk> wrote in message

> Men jeg har hørt at den skal være 37 grader for at kunne smitte.

næsten alle bakterier overlever nedfrysning, de fleste formere sig med
lynets hast ved 37 grader, men selv ved 20 grader kan bakterier nemt formere
sig ...bare ikek så hurtigt

Der er også flere parasitter/orme som kan klare moderat nedfrysning
(-10 -15C), de vil så blive vækket til live når hundens mave varmer labannen
op

alle fødevare indeholder bakterier, men det er koncentrationen af
henholdsvis gode bakterier (alle mælkesyrebakterien...i alle
surmælksprodukter osv..) og så de dårlige bakterier, dem man bliver syg
af.....de dårlige er tit også i vore mad men i så lilel grad at imunsystemet
kan slå angrebet.....men hvis koncentrationen bliver for stor, ved f.eks en
laban der har stegt i solen hele dagen.....kontra en ny....ja så er der
større chancher for at den bliver syg.

Mvh
Lasse

Fra : Howard

Dato : 09-01-03 18:01

"Christian B. Andresen" <mailto:username@domain.country> skrev i en
meddelelse news:3e1d46ee$0$83821$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
uden at jeg behøver at gemme dem i hans mad.

> Vores flat gjorde det også i starten. De holder op med det når de bliver
> ældre. Jeg tror stort set alle hunde har gjort det da de var "børn"

Min gamle Labrdore gjore det også, men det var meget få gange og ikke sin
egne.
Den gang boed jeg også i lejlighed og havet den i snor, så har man lidt styr
over det.

Det er skide ulækkert at få sådan en bøvsne hund ind der lugter af lort og
har det mellem tænderne.

Min datter leger med den, så slikker den hende jo i andsigtet og på
hænderne.

Carsten

Fra : Ladycatwoman

Dato : 09-01-03 11:46

> [...]
> godt), B vitaminer hjælper ikke, de lugter slemt nok i sig selv, men dem
> æder han uden at jeg behøver at gemme dem i hans mad.

Jeg ved godt, at du sikkert har tjek på, om han får, hvad han skal have at
spise, men muligheden kan jo godt være, at han er sulten?
Cujo gjorde det den første måned jeg havde ham men stoppede så snart jeg
satte fodermængden lidt op. Han virkede ikke til at få for lidt at spise,
men det var alligevel tilfældet.

Med venlig hilsen Cujos mor.

Fra : Poul Jacobsen

Dato : 09-01-03 11:57

"Ladycatwoman" <ladycatwoman@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> >

> Jeg ved godt, at du sikkert har tjek på, om han får, hvad han skal have at
> spise, men muligheden kan jo godt være, at han er sulten?
Har du nogensinde mødt en labrador der ikke var sulten???

Fra : Leyna

Dato : 10-01-03 00:37

On Thu, 9 Jan 2003 11:56:51 +0100, "Poul Jacobsen"
<jyskkranservice@get2net.dk> wrote:

>Har du nogensinde mødt en labrador der ikke var sulten???

Nu er min jo godt nok "kun" en lab x, men da han minder så meget om en
raceren vil jeg vove at sige JA.
Iøvrigt spiste han også afføring da han var yngre, men ikke sin egen.
Kun kattenes. Det holdt han faktisk hurtigt op med igen, så jeg tror
at det er et hvalpefænomen, men lækkert er det jo ikke.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Howard

Dato : 09-01-03 18:05

> [...]
> satte fodermængden lidt op. Han virkede ikke til at få for lidt at spise,

Hvis han fik lov, så kunne han æde alle 15 kg. tør foder på en gang.
Han får 525 Gr om dagen over 3 gange. Det er 25 gr. mere en hans vægt klasse
(25 Kg.) skal have.

Carsten

Fra : Nielsen Møn

Dato : 09-01-03 12:30

Hejsa

De fleste hvalpe gør det og vokser fra det, men se at få samlet det op
og hvis du tager den i det, så stop den med det samme og husk at rose /
belønne, når den holder op.

Et gammelt råd er at man kan tilsætte lidt af det (3. krydderi) i deres mad,
det skulle gøre at de ikke
æder deres lort, så prøv det i en periode.

M.V.H.
Nielsen Møn

Fra : Battlefield´s

Dato : 09-01-03 15:10

Hej
Min erfaring siger mig nu at det ikke er noget de vokser fra. Vi havde, for
år tilbage, en labber der netop gjorde det samme. Det hjalp lidt da vi
skiftede foder. Det var særligt slemt hvis vi fodrede med Gilpa (som vi
ellers var godt tilfredse med). Min teori er at der må mangle noget i nogle
af fodertyperne.
Vores hund blev ved med det i alle hans 14 år, vi kunne dog sige nej! til
ham når vi så det ske.
Hilsen Vibeke, der faktisk nu ejer 2 labbere der absolut ikke spiser hvad
som helst!

---

Fra : Howard

Dato : 09-01-03 18:07

> [...]
mad,
> det skulle gøre at de ikke
> æder deres lort, så prøv det i en periode.

Tak det vil jeg prøve.

Carsten

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 09-01-03 16:45

Hej

Howard wrote:
> Vores Labrador Hvalp på snart 7 mdr. har den vane at den æder sin lort ude i
> haven.

Jeg spurgte dyrlægen og han svarede, at i færdigfoderet er der nogle
aromastoffer der ikke bliver nedbrudt på sin vej igennem hunden. Selvom
vi synes at det lugter af lort, synes hunden altså at det lugter mere af
lagkage. Han sagde at visse fodertyper var værre end andre og at vi
kunne vælge at lave foderet selv. Det gjorde vi og har ikke haft
problemet siden.

Marianne Feddersen

Fra : Howard

Dato : 09-01-03 18:10

"Marianne Feddersen" <marianne@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lagkage. Han sagde at visse fodertyper var værre end andre og at vi
> kunne vælge at lave foderet selv. Det gjorde vi og har ikke haft

Han fik i starten hvalpe foder fra Hill's, nu bruger vi noget fra den lokale
købmand.
Han spiste også sin egen lort da vi brugte Hill's

Carsten

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 09-01-03 18:32

Hej

Howard wrote:
> Han fik i starten hvalpe foder fra Hill's, nu bruger vi noget fra den lokale
> købmand.
> Han spiste også sin egen lort da vi brugte Hill's

Problemet er jo at alle foderproducenterne tilsætter aroma, du har en
lab hvis appetit er umættelig og derfor har du et problem.
Det kan være at det bare være at det er en dårlig vane og så må du prøve
et af de råd der ellers er givet i tråden.

Hvis du gider, så lav dit foder selv, det er ikke så besværligt som det
lyder. Det fylder mere i maven og det vil enhver lab sætte pris på.
Søg på BARF på nettet, så dukker der noget op.

Marianne Feddersen