MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Win. Me
Fra : Peter Hansen

Dato : 09-01-03 10:44

Hej til alle i gruppen, og godt nytår.

Jeg kører med Windows Me, og jeg har ADSL. Mit problem er, at når jeg har
været på nettet ca. en time, ja så mister jeg forbindelsen, og skal
genstarte Pceren, for at komme på nettet igen. Jeg mener ikke, at kunne
finde indstillinger for dette, men håber at I kan hjælpe mig.

Hilsen Peter

Fra : Crank

Dato : 09-01-03 23:25

"Peter Hansen" <cfs4580@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> genstarte Pceren, for at komme på nettet igen. Jeg mener ikke, at kunne
> finde indstillinger for dette, men håber at I kan hjælpe mig.

Windows ME har et alvorligt problem, med at frigive hukommelse.
Der er veldokumeterende artikler om dette på Internet.
Skynd dig at anskaffe et andet styresystem.

-Crank

:::::::::::::::::::::::::::::::::
-- http://FairSite.dk -- har startet PRISKRIG på hosting og navne.
TOP service og et s·u·v·e·r·æ·n·t brugerinterface.
Klik ind og prøv demoen.

Fra : Gevaldi

Dato : 10-01-03 06:58

Crank skrev:

> Windows ME har et alvorligt problem, med at frigive hukommelse.
> Der er veldokumeterende artikler om dette på Internet.
> Skynd dig at anskaffe et andet styresystem.

Og du har selvfølgelig nogle kildehenvisninger
der dokumenterer din påstand.

Bruger ME og ADSL på 3 maskiner og kunne da
godt tænke mig at læse hvorfor jeg ikke får
ovenstående problemer, når de kan køre i flere
dage uden at miste forbindelsen......

Så dit svar til Peter Hansen er "helt ude i hampen".

--
/Gevaldi (remove 369)
http://www.wintip.dk/

Indlæg som sendes til Ng via kandu.dk besvares ikke.

Fra : Crank

Dato : 10-01-03 08:36

> Og du har selvfølgelig nogle kildehenvisninger
> der dokumenterer din påstand.
> /Gevaldi

OK. Jeg må indrømme, at det er et par år siden, jeg så artiklerne.
Jeg havde købt en maskine, præinstalleret med ME.
Maskinen gik tit 'kold', og jeg erfarede, at der var mange andre, der havde det samme problem,
og, som havde løst problemet ved at skifte til andet styresystem.
Jeg vil prøve at finde artikler i løbet af dagen.
- Crank

Fra : Crank

Dato : 10-01-03 17:03

> Jeg vil prøve at finde artikler i løbet af dagen.
> - Crank

http://www.financial-planning.com/wwwboard2/messages/1799.html

http://www.computing.net/windowsme/wwwboard/forum/19414.html

http://www.extremetech.com/article2/0,3973,10816,00.asp

http://www.financial-planning.com/wwwboard2/messages/2039.html

http://www.pcmedixwebs.com/winme.htm

Men der er masser af eksempler, selvom Microsoft har gjort meget for at plotte tvivl omkring den
meget alvorlige 'bug' i Win ME. Det skulle jo nødigt udmunde i en erstatningssag.

- Crank

:::::::::::::::::::::::::::::::::

Fra : Jens

Dato : 10-01-03 18:41

> [...]
> genstarte Pceren, for at komme på nettet igen. Jeg mener ikke, at kunne
> finde indstillinger for dette, men håber at I kan hjælpe mig.

Har du en router eller er pcèn direkte på modemet ?
Hvordan får pcèn ip adressen.

mvh Jens

Fra : Peter Hansen

Dato : 11-01-03 09:30

Jeg vil sige tak for svarene fra Crank Gevaldi og Jens. Efter al den bøvl
har jeg købt Windows XP og nu kører det hele bare perfekt.

Hilesen Peter