Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bmp til Jpg ??
Fra : ** Tina Qvist **

Dato : 08-01-03 23:27

Jeg har en masse billeder liggende på cdér

De er i *.* bmp format
Og jeg ønsker at konvertere dem om til jpg format
Findes der et lille fiks program som kan konvertere en hel mappe
med bmp til jpg.
Jeg kan jo bare åbne hver enkelt i paint og gemme dem som jpg
Men det tager lang tid med hver enklet billed
Det drejer sig om ca 200 stk
Så hvis nogen kender navnet på et program som kan
konvertere dem på en gang eller bare automatisk dem jeg vælger ?+

Hej Hej Tina

Fra : MP Jakobsen

Dato : 08-01-03 23:30

"** Tina Qvist **" <newsgr@ANDstofanet.dk> wrote in message

> [...]
> Så hvis nogen kender navnet på et program som kan
> konvertere dem på en gang eller bare automatisk dem jeg vælger ?+

Jeg ved at både Photoshop og Paintshop Pro kan lave det du har brug for. Det
hedder Batch Conversion. Med andre ord kan man vælge at lave den samme
ændring til X antal billeder. F.eks. at åbne dem og gemme dem igen i .jpg
form...

MVH

MP

Fra : Peter Loumann

Dato : 08-01-03 23:33

On Wed, 8 Jan 2003 23:26:39 +0100, "** Tina Qvist **"
<newsgr@ANDstofanet.dk> wrote:

>Findes der et lille fiks program som kan konvertere en hel mappe
>med bmp til jpg.

Du får lige standardsvaret:

Det fremragende og gratis irfanview

http://www.irfanview.com/english.htm

kan batch-konvertere, som det hedder. "Batch" betyder "bundt" eller
"bunke"

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Thomas Heide Clausen

Dato : 09-01-03 00:13

On Wed, 8 Jan 2003 23:26:39 +0100
> [...]

> Så hvis nogen kender navnet på et program som kan
> konvertere dem på en gang eller bare automatisk dem jeg vælger ?+

Må jeg foreslå imagemagick (www.imagemagick.org)? Det er det
ultimative program til at konvertere billeder med, og det er let at
lave et shellscript til batchprocessering. Det kan til fulde løse det
problem du står med. God fornøjelse :)

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 09-01-03 00:31

Thomas Heide Clausen wrote:

> [...]
> ultimative program til at konvertere billeder med, og det er let at
> lave et shellscript til batchprocessering. Det kan til fulde løse det

Jeg må lige starte med at sige, at jeg ikke kender det om-
talte software (www.imagemagick.org), så flg. er en helt
generel betragtning.

Det handler om at JPEG-komprimeringsalgoritmerne ikke lig-
ger mere fast, end at det er de enkelte firmaer, som skriver
deres egen kode, derfor er der stor forskel på hvor godt og
hvor pænt, de forskellige programmer JPG-komprimerer, ved en
given komprimerings faktor.

Og jeg har stadig til gode at se et program, som laver pæ-
nere JPEG-komprimeringer end PhotoShop.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 09-01-03 02:14

> [...]
> given komprimerings faktor.
>
> Og jeg har stadig til gode at se et program, som laver pæ-

Ulead's SmartSaver!!!

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 09-01-03 06:06

> [...]
> Så hvis nogen kender navnet på et program som kan
> konvertere dem på en gang eller bare automatisk dem jeg vælger ?+

ACDSee kan hvad du efterlyser - kan hentes fra
<http://www.acdsystems.com/English/Products/ACDSee/index.htm>

MvH Aragorn_dk

Fra : Gizwiz

Dato : 09-01-03 22:22

Jeg kender alle forslagne der er givet, og AcdSee er KLART det fedeste.

--Michael