Norsk Skovkat bortgives
Fra : Bjark Bo Christensen

Dato : 08-01-03 21:52

Vores ene norske skovkat har fået et adfærdsproblem, som tvinger os ud i
enten aflivning eller finde et godt varigt hjem.

Katten begyndte i april at tisse på af hende specielt udpegede steder,
hvorfor vi valgte at få hende steriliseret. Tisseriet hørte op, men begyndte
igen her i oktober.
Vi fik en kraftig familieforøgelse i august måned, hvor vores lille familie
voksede fra 3 til 5.
Vi er meget sammenpresset her i vores lejlighed på 65 m3 og den nye larm og
uro kan have været med til at stresse hende til at påbegynde tisseriet. Hun
tissede på dette tidspunkt fortrinsvist på tvillingernes legetæppe. Nu er
hun gået over til også at tisse i børnenes senge. Så det er ihvertfald en
form for territoriemarkering.
Vi sprøjter med Feliway, men glemmer vi det i nogle dage, er det surt.

Vi vil alligevel gerne give hende hen chance, fordi vi holder meget af
hende. Hun er en utrolig sød og kælen kat, som måske vil ændre adfærd, hvis
hun får et kærlig hjem med adgang til det fri og knap så meget larm og
tumult fra småbørn.

Katten er stambogsført og hedder Embla af Orion kaldes Emse, er fra 1997 og
hendes farver blå/hvid.

Så hvis en af jer på NG har det rette hjem til vores kat, vil det glæde os
meget. Så kontakt os endelig inden for den næste uge.

Fra : Jynis

Dato : 09-01-03 15:01

"Bjark Bo Christensen" <Bjark(fjernmig)@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så hvis en af jer på NG har det rette hjem til vores kat, vil det glæde os
> meget. Så kontakt os endelig inden for den næste uge.

Hej Hvor bor du og tror du hun kan fange mus ?
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : KatjaStrofen

Dato : 10-01-03 11:56

Jynis <jynisFJERN@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e1d7e22$0$10985$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Hej Hvor bor du og tror du hun kan fange mus ?
> Mvh
> --
Bjark bor i Søborg - og jeg tvivler på katten kan fange mus *GG* men skal
ikke kunne sige det :)

Katja

Fra : Grit Wessel

Dato : 10-01-03 12:18

> Bjark bor i Søborg - og jeg tvivler på katten kan fange mus *GG* men skal
> ikke kunne sige det :)

Og hvorfor ialverden skulle den ikke kunne det? Bare fordi den bor i
lejlighed og ikke har prøvet det før, betyder da ikke, at den ikke kan lære
det. Skovkatte (specielt hunnerne) plejer at være dygtige jægere.

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : KatjaStrofen

Dato : 10-01-03 14:07

Grit Wessel <ng@dk-ginkgo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:avma4q$dsc$1@sunsite.dk...

> [...]
lære
> det. Skovkatte (specielt hunnerne) plejer at være dygtige jægere.

Tjaeh.. det var nok fordi.. at jeg lidt ser.. en god gammel? indekat for
doven til at være en rigtig musejæger - jeg tvivler egentlig ikke på at den
har instinktet til det! - har bare en ide [Og har egentlig ikke rigtigt
noget at have den i *GG*] Om at en kat.. som har ligget og daset i en
lejlighed hele sit liv.. egentlig ikke er så effektiv en jæger, som en kat,
der er vant til at gå ude og jage!

Men bøjer mig i støvet! ;)

katja

Fra : Bjark Bo Christensen

Dato : 10-01-03 15:36

KatjaStrofen" <katja@katjastrofenremove.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> noget at have den i *GG*] Om at en kat.. som har ligget og daset i en
> lejlighed hele sit liv.. egentlig ikke er så effektiv en jæger, som en

Jeg er ikke et sekund i tvivl om at hun ville kunne fange en mus, da hun
stadig er yderst adræt. Det kommer nok af af skulle tumle med sin kære søn,
Albert Om hun ville bryde sig om smagen er en anden snak

Mvh

Bjark

Fra : marianne hellemose

Dato : 10-01-03 12:30

Katja skrev
<- og jeg tvivler på katten kan fange mus *GG* men skal
ikke kunne sige det :)>

Selv om katte er indekatte er deres jagtinstinkter ganske
glimrende, det er jo bl.a derfor at det er sjovt at lege med dem, med div.
dinglende ting. Alle mine er kun indekatte,
men ve den mus der forvilder sig ind, det sker jævnligt i
efterår/vintertiden da jeg bor i et gammelt hus på landet.
De instinkter der har gjort at katten har overlevet i tusindner af år,
forsvinder ikke "bare" lige fordi den er indekat i et par generationer.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Bjark Bo Christensen

Dato : 10-01-03 15:33

Vi har fået kontakt til en, som muligvis gerne vil have Emse så indlægget er
midlertidigt sat på standby.

Mvh

Bjark

Fra : Bjark Bo Christensen

Dato : 10-01-03 21:48

Kære NG

Vi har været så heldige at finde en god familie i Jylland med stort hus og
have til vores kat.

Mvh. Anette og Bjark