Problemer med FTP- og HTTP server bag D-Ln~
Fra : Troels

Dato : 08-01-03 20:57

Hej
Jeg har problemer med at få min ftp- og httpserver til at virke bag min
D-Link 804. Jeg har dynamisk IP og bruger XP. Begge servere kørte fint før
jeg satte routeren i mellem. Jeg har åbnet for på ftp og http i routeren(i
de prædefinerede indstilling), men har ikke selv forsøgt at åbne nogle porte
til dem. XP's firewall er slået fra. Httpserveren jeg kører er Apache og
ftpserveren er Bulletproof.

Er der nogen der kan give nogle tips til hvad er er galt? Jeg kunne ikke
umiddelbart finde nogen med det samme problem som mit på groups.google.com.

/Troels

Fra : Calle.

Dato : 08-01-03 21:31

Troels wrote:
> [...]
>
> Er der nogen der kan give nogle tips til hvad er er galt? Jeg kunne
> ikke umiddelbart finde nogen med det samme problem som mit på

Har selv d-804, og min ftp kører bare derudaf. har du husket at linke videre
til den lokale ip på den PC du har servicerne kørende på Advanced features >
open ports.

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Troels

Dato : 08-01-03 21:54

> Har selv d-804, og min ftp kører bare derudaf. har du husket at linke
videre
> til den lokale ip på den PC du har servicerne kørende på Advanced features
>
> open ports.

Er det korrekt at det skal se sådan ud :
x Enable Open Ports
Local Computer [ipen på min computer]

Protocol : TCP
Start Port: 21
End Port 21

for ftp?
Jeg læste et sted at serveren skal kører i passivemode har du erfaring med
hvordan man gør det i Bulletproof?
Jeg har prøvet at sætte passive mode ip til computerens ip fra routeren, men
jeg synes ikke det virker.

/Troels

Fra : Jens

Dato : 08-01-03 23:42

"Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> skrev i en meddelelse

> videre

> Er det korrekt at det skal se sådan ud :
> [...]

Start port 20
Slut port 21
> [...]
> hvordan man gør det i Bulletproof?
> Jeg har prøvet at sætte passive mode ip til computerens ip fra routeren,

Med ftp serveren bag en d604 må klienterne ikke køre passiv mode.
Det stilles i clientsoftwaren ikke på serveren.

mvh Jens

Fra : Troels

Dato : 09-01-03 00:20

> Med ftp serveren bag en d604 må klienterne ikke køre passiv mode.
> Det stilles i clientsoftwaren ikke på serveren.

Ok. dvs at jeg skal sige til dem der besøger serveren at de skal slå passive
mode til i f.eks. cuteftp.

/Troels

Fra : Jens

Dato : 09-01-03 02:33

> Ok. dvs at jeg skal sige til dem der besøger serveren at de skal slå
passive
> mode til i f.eks. cuteftp.

Nej, de skal slå den fra
Clienterne må ikke køre passiv

mvh Jens

Fra : Calle.

Dato : 09-01-03 06:03

Jens wrote:
> "Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> skrev i en meddelelse

> features

JEPS, det virker hos mig
> Start port 20
> Slut port 21

af hvilken grund?
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Jens

Dato : 09-01-03 07:46

"Calle." <Calle@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> JEPS, det virker hos mig

Det står der o den tabel jeg har med portnumre til forskellige servicer
ftp= 20 og 21
Jeg formoder det er sende og modtage port, eller omvendt.

mvh Jens

Fra : Calle.

Dato : 09-01-03 15:13

Jens wrote:
> "Calle." <Calle@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> Det står der o den tabel jeg har med portnumre til forskellige
> servicer ftp= 20 og 21
> Jeg formoder det er sende og modtage port, eller omvendt.

nej man vælger, om ens ftp kører på den ene eller anden port.
også nødvendigt at kunne vælge når man har 2 servere stående.
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Alex Kristensen

Dato : 09-01-03 15:37

Jens wrote:

> Det står der o den tabel jeg har med portnumre til forskellige servicer
> ftp= 20 og 21
> Jeg formoder det er sende og modtage port, eller omvendt.

Port 21 er til FTP-kommandoer, port 20 er til selve filoverførslerne.

--
Alex Kristensen
   news@taiwu.ath.cx

If you got the words it does not mean you got the knowledge.

Fra : Calle.

Dato : 09-01-03 20:28

Alex Kristensen wrote:

> Port 21 er til FTP-kommandoer, port 20 er til selve filoverførslerne.

Hvorfor virker min FTP så med kun port 21 åben?
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Jens

Dato : 14-01-03 07:50

> Hvorfor virker min FTP så med kun port 21 åben?

Fordi du tillader conections på port 21, hvis port 20 er filoverførsels
porten er det trafik indefra og ud, og altså ikke blokeret af din firewall

mvh Jens

Fra : Jens

Dato : 09-01-03 08:19

Fra : Per Bau

Dato : 08-01-03 22:26

> [...]
porte
> til dem. XP's firewall er slået fra. Httpserveren jeg kører er Apache

Din HTTP server svarer da fint. Jeg gætter på at dit problem er at din
804'er ikke laver loopback pr. default. Hvilket gør at du ikke kan få
fat i dinne servere på den eksterne ipadresse, du har.

/Per

PS .der er en 'flot' side du har

fghfgh

Fra : Troels

Dato : 08-01-03 23:38

> [...]
> 804'er ikke laver loopback pr. default. Hvilket gør at du ikke kan få
> fat i dinne servere på den eksterne ipadresse, du har.

Ok, det lyder jo egentligt meget godt så. Men jeg kan heller ikke komme i
kontakt med min ftp. Skyldes det det samme således at andre godt skulle
kunne se den?

/Troels

Fra : Per Bau

Dato : 08-01-03 23:53

> [...]
komme i
> kontakt med min ftp. Skyldes det det samme således at andre godt

Jeg kan ikke få fat i din FTP server. Det ser ud som om der er lukket
mod den. Kan du selv få fat i den på den interne ip nummer?

/Per

Fra : Troels

Dato : 09-01-03 00:18

> komme i
> skulle
>
> Jeg kan ikke få fat i din FTP server. Det ser ud som om der er lukket
> mod den. Kan du selv få fat i den på den interne ip nummer?

Nu, lykkedes det.

Lige et bonusspørgsmål. Jeg læste et sted at man kunne gå en omvej og "gemme
sig" så man godt selv kunne komme til at tjekke om den eksterne virker. Nu
har jeg glemt hvad det hed, men er der nogen der ved det, og kan forklare
hvordan man gør det?

/Troels